تعداد بازدید: 5180

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 خرداد 1394-0:31

ساری و انتخابات مجلس دهم

سایه روشن انتخابات

چهره به چهره با نامزدهای احتمالی مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود؛ شجاعی، دامادی، زارعی، بابایی، نقیبی، یوسفی، انتظاری و یوسف نژاد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: انتخابات به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های حضور و مشارکت مردم در عرصه سیاسی کشور و تعیین سرنوشت آینده مملکت در جوامع مردم سالار شناخته می شود.

آنچه از دیدگاه امام راحل، رهبر انقلاب و مسئولان نظام اسلامی مطمح نظر بوده و هست تاکید بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر و با حفظ امانت رای مردم است.

مردم، اسلام سیاسی خود را علی رغم حضور در صحنه های دیگر، در عرصه انتخابات نیز به منصه ظهور می رسانند و هر مقدار درصد حضور و مشارکت مردم بالاتر رود، قدرت چانه زنی و پشتوانه مردم سالارانه نظام نیز در عرصه های دیپلماتیک و مناسبات منطقه ای و بین المللی تقویت خواهد شد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال در سراسر ایران برگزار می شود و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت اشتغال در منصب های دولتی مطابق اطلاعیه شماره 3 وزارت کشور باید شش ماه قبل از موعد ثبت نام از این سمت استعفا دهند.

در این میان همواره بعضی از نامزدهای انتخابات در شهرهای مختلف، فعالیت خود را قبل از موعد قانونی مقرر آغاز و عده ای نیز ترجیح می دهند تا پس از اعلام رسمی از سوی ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور، کار خود را آغاز کنند

***

انتخابات در ساری به عنوان مرکزاستان مازندران همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است و به نظر می رسد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همین گونه باشد.

ساری و میاندورود دو قطب اصلی رای آوری نامزدهای انتخاباتی است و بخش هایی چون فرح آباد، کلیجان رستاق و بخش کیاسر نیز از دیگر نقاط تعیین کننده در انتخابات مجلس در این حوزه انتخاباتی محسوب می شود. در زیر نگاهی داریم به مهم ترین نامزدهای احتمالی مجلس آینده در این حوزه انتخاباتی:

-سیدرمضان شجاعی، گرایش اصولگرا: شجاعی کیاسری-نماینده دور هشتم و نهم- مجلس شورای اسلامی است. او متولد سال 1344 و دارای مدرک فوق لیسانس فقه و اصول و دکتری شرق شناسی است. از سوابق شجاعی می توان به مدير كلی صدا و سيماي مركز مازندران به مدت هشت سال، مشاور قائم مقام سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ،عضو و نايب رئيسی كمیسيون فرهنگي مجلس هشتم و ناظر مجلس در دوره دوم در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران نام برد. وی همچنین در حال حاضر عضو كميسون شوراها و امور داخلي مجلس نهم و نماينده قوه مقننه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما و دبیراین شورا است.

شجاعی کیاسری در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با 43 هزار و 747 رای و با 27.76 درصد مجموع آرا این حوزه انتخابیه و در دوره نهم نیز با 62هزار و 174 رای و با کسب 26.52 درصد از مجموع آرا توانست بر صندلی سبز مجلس تکیه زند. او در این دوره نیز یکی از نامزدان انتخابات مجلس دهم است..

- محمد دامادی، گرایش اصلاح طلب میانه: دامادی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در دور نهم مجلس شورای اسلامی است. او متولد 1358 و یکی از نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی است. دامادی عضو شورای شهر ساری بود که با اقبال عمومی در دوره قبل با کسب 93 هزار و 731 رای و کسب 40 درصد مجموع آرای این حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی شد.

او در مجلس بسیار فعال است او هم اینک عضو کمیسیون عمران ، رئیس کمیته آب و فاضلاب مجلس، سخنگوی فراکسیون کارگری، عضو شورای عالی هلال احمر و رئیس کمیته والیبال مجلس است.

دامادی یکی ازعناصر اصلی سوال از رئیس جمهور دولت مهرورز بود که پس از اظهار نظر مقام معظم رهبری استنکاف کرد. او همچنین در جلسه رای اعتماد به وزرای دولت تدبیر و امید از وزیر ارشاد دولت روحانی دفاع و در موارد متعدد نیز از عملکرد تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید حمایت کرد.

-فرامرز نقیبی، گرایش مستقل: نقیبی یکی از اعضای شورای شهر ساری است که چندی پیش استعفای خود را تقدیم شورا کرد. وی متولد ۱۳۴۹ و داراي مدرك تحصيلي ليسانس عمران و كارشناسي ارشد رشته مديريت است که در دوره چهارم شورای شهر ساری با کسب ۲۲ هزار و ۸۴۸ رای به عنوان منتخب اول مردم ساری به شورای اسلامی این شهر راه یافت.

او اعتقاد دارد که مازندران تنها استانی است که سیاسی نیست بلکه سیاست زده است و نیروها در آن پای همدیگر را می گیرند. نقیبی در طول شش سال دوره سوم شورای اسلامی ریاست این شورا در ساری را عهده دار بود. نقیبی در انتخابات نهمین دوره مجلس نیز نامزد شده بود که بعدا" ترجیح داد انصراف دهد.

-کوروش یوسفی، گرایش اصلاح طلب: یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری است که چند روز قبل استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرد. او متولد 1351 و دارای مدرک تحصيلي كارشناسی ارشد مديريت است.

وی که از جامعه فرهنگیان مازندران است خود را اصلاح طلب می داند و از مدت ها قبل با حضور مداوم در جلسات محفلی، برنامه جدی خود برای انتخابات را آغاز کرده است.

یوسفی در چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر ساري با كسب ۱۴ هزار و ۹۷۹ راي مورد اعتماد مردم قرار گرفت و پاي در شوراي چهارم گذاشت.

وی همچنین با حضور مداوم در محافل اصلاح طلبان و فرهنگیان شهرستان های ساری و میاندورود قصد دارد از این ظرفیت در راستای اعتماد و اقبال عمومی استفاده کند.

-محسن زارعی، گرایش اصولگرا: محسن(منصورعلی) زارعی دیگر نامزد جدی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است. او متولد 1340 و برادر شهید است. زارعی کار خود را با سپاه پاسدران از سال 1359 آغاز کرد و از جانبازان جنگ تحمیلی است.

فرماندار اصولگرای ساری در دولت احمدی نژاد، کارشناس علوم اجتماعی و کارشناس ارشد جامعه شناسی می باشد که در کارنامه او سوابق مدیریتی و اجرایی در سپاه کربلا و مشاور استاندار مازندران به چشم می خورد.

زارعی در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نامزد انتخابات مجلس نهم بود که با اختلاف اندک نسبت به نفر دوم شکست خورد. البته اعتراض این نامزد شکست خورده به نتایج انتخابات نیز راه به جایی نبرد تا زارعی بار دیگر پس از چهار سال شانس خود را امسال امتحان کند.

وی که گرایش نزدیک به جبهه پایداری دارد، نشست های محفلی در میاندورود و ساری را از مدت ها قبل آغاز کرده و در اکثر محافل و مراسم های شهری و روستایی حضور دارد.

-علی بابایی کارنامی، گرایش اصولگرای میانه: بابایی کارنامی دیگر نامزد انتخابات مجلس دهم است. وی متولد 1352 است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد اقتصاد گرایش مدیریت برنامه ریزی دارد و دانشجوی دوره دکتری اقتصاد گرایش امور مالی است.

مشاور استاندار مازندران، مدیرعامل سازمان همیاری ها و شهرداری های مازندران، معاون فرماندار ساری، رئیس شورای شهرستان ساری، عضو شورای عالی اشتغال، رئیس شورای اسلامی کار مازندران و مشاور کمیسیون امور اجتماعی مجلس بخشی از سوابق علی بابایی است.

وی در حال حاضر قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران است.

بابایی کارنامی پس از استعفای زارعی از فرمانداری ساری با حکم وزیر کشور قرار بود به عنوان فرماندار ساری معارفه شود، اما در اقدامی تامل برانگیز طاهایی -استاندار وقت مازندران- اعلام کرد " به واسطه اینکه از مدت زمان انتصاب حکم تا روز معارفه بر تصدی بابایی بر مسند فرمانداری ساری استخاره بد آمده، ترجیح دادیم با معرفی سرپرست فرمانداری به دنبال گزینه جدیدتری برای تصدی فرمانداری مرکز استان برآییم."

وی در انتخابات ریاست جمهوری از دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید حمایت کرد تا جزو مدیرانی باشد که از دوره قبل بر مسند مانده است. بابایی کارنامی در مصاحبه نوروزی خود با مازندنومه گفته بود که اگر به حرف زدن باشد بنده ادعا می کنم از خیلی ها در استان بزرگ تر هستم.

-حجت الاسلام محمد انتظاری، گرایش اصولگرا: انتظاری یکی دیگر از نامزدهای دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ساری و میاندورود است. وی مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دارد و دانشجوی دوره دکتری مدیریت استراتژیک است.

حجت الاسلام انتظاری اهل یکی از روستاهای بخش فرح آباد ساری و بازنشسته آموزش و پرورش است و در سوابق مدیریتی خود نیز کار در بیشتر معاونت های این سازمان را در کارنامه دارد.

-علی اصغر یوسف نژاد، گرایش اصلاح طلب: یوسف نژاد دیگر نامزد حتمی انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه ساری و میاندورود است. او که در اکثر انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه نامزد بوده است در همه ادوار این انتخابات در رده اول تا سوم و در دوره اخیر مجلس نیز در رتبه چهارم ایستاد.

یوسف نژاد متولد 1338 و دارای مدرک دکتری مهندسی صنایع و عضو هیات علمی دانشگاه است. این سیاستمدار اصلاح طلب در دوره پنجم و هشتم نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی بود که در سوابق خود شهردار ساری، سرپرست فرمانداری ساری، رئیس دانشكده كشاورزی ساری، مدیركل مطالعات وبرنامه ریزی دانشگاه امام حسین (ع)، مشاور وزرای معادن و فلزات، کار و امور اجتماعی، جهاد کشاورزی در امور صنایع تبدیلی و مشاور وزیر صنایع و معادن و همچنین معاون پژوهشی سازمان فنی و حرفه ای کشور را در کارنامه دارد.

وی قائم مقام معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت صنایع و معدن نیز بود که در دولت تدبیر و امید نیز با حکم وزیر امور اقتصاد و دارایی در حال حاضر معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد است.

یوسف نژاد برادر شهید و از جمله نمایندگان بسیار فعال مجلس در دوره هشتم بود. وی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی گفته بود که بیش از700 بار در مجلس در طرح ها و لوایح مختلف اظهار نظر کرده است که در بیش از نیمی از آنها رای اکثریت مجلس را با نظر خود همراه کرده است.

او عزم جدی برای آمدن به این دوره از انتخابات را دارد و به احتمال تا روز 28 خرداد ماه استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد می کند.

تکمله: آن چه آمد معرفی مختصر مهم ترین نامزدهای انتخابات آتی مجلس از حوزه ساری و میاندرود بود. در آینده و در هفته های نزدیک به انتخابات می توان بررسی و تحلیل جامع و کامل تری نسبت به نامزدهای این حوزه و سایر حوزه ها داشت.


  • میرپلس تبریزیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 20 خرداد 1394-9:30

    سید جلال صالحی، آقا میری، دکتر پیوندی هم هستند

    • یه اصلاح طلب واقعی نه نون به نرخ روز خورپاسخ به این دیدگاه 2 1
      سه شنبه 19 خرداد 1394-11:48

      ما در ستاد میدون ساعت بودیم سال 88 . این موضوع که اقای دامادی در جشن پیروزی سال 88 اقای احمدی نژاد شرکت کرد و فعالیت های ایشون در زمان انتخابات برای اقای احمدی نژاد از ذهنم نمیره . آقای دامادی یه اصولگرای احمدی نژادی هستش . سال 92 هم حتی از روحانی حمایت نکرد . مناظرش جلوی سعید فائقی نماینده روحانی ، وقتی دامادی به نمایندگی از قالیباف شرکت کرد رو یادتون نره. با هیچ آب زمزمی اصولگرا و احمدی نژادی بودن دامادی پاک نمیشه .

      • دوشنبه 18 خرداد 1394-13:42

        حالا ما موندیم که این آقای دامادی و دوستانش در این شرایط سیاسی جامعه، چه اصرار عجیبی بر اصلاح طلب بودنشان دارند.همانطور که در دوره قبل با پرچم اصولگرایی وارد میدان رقابتها شد....آهان ؛دوره قبل هنوز تنور اصولگرایی داغ بود و نون آقای دامادی هم بخوبی چسبید.
        اینقدر رو مطمئن هستیم که مردم ساری به آدمی با دو هویت سیاسی متناقض رای نمی دهند....بقول شاعر:گهی این سو،گهی آنسو/گهی هی هی ،گهی هو هو....

        • دوشنبه 18 خرداد 1394-10:10

          فکر می کنم آقای ابراهیمی هم باشه.

          • يکشنبه 17 خرداد 1394-12:20

            شهرستان های ساری ومیاندرودحتمابه شخصی با خصوصیات دکتر یوسف نزاد نیاز دارند

            • يکشنبه 17 خرداد 1394-12:2

              كوروش يوسفي ساداتي مرد با صداقت
              رئيس آموزش و پرورش دوران اصلاحات
              و رئيس كميسيون فرهنگي شوراي استان مازندران
              بايد يه روز وقت ميذاشتيد و ميرفتيد شوراي شهر و ميديديد كه ساعتها سر پا مشكلات مردم و حل ميكنه در صورتي كه بعضي از اعضاي شورا سالي به دوازده ماه در اتاقشونم باز نميكنن

              • يکشنبه 17 خرداد 1394-7:11

                همکار محترم رسانه ای جناب بخشی عزیز؛به استناد کدام مدرک و یا کدام رویکرد،محمد دامادی که با پرچم اصولگرایی به مجلس نهم راه یافت را اصلاح طلب قلمداد کرده اید؟هم ایشان و هم مرحوم پدرشان(عزت الله دامادی) از جبهه اصوالگرایان هستند و بودند،با این تفاوت که یکی راست سنتی بوده و این یکی راست مدرن.از طرفی مگر فراموشتان شد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، آقای محمد دامادی بازو نگهدار آقای قالیباف کاندیدای طیف اصولگرایان بود؟شما اگر مصداقی هم بخواهید وارد این تحلیل شوید،تمام نشانه ها بر اصولگرا بودن دامادی دلالت دارد.هر چند که وی تمایل شدیدی دارد با توجه به جریان غالب فکری و سیاسی جامعه به سمت دولت تدبیر و امید و جبهه اصلاحات، برای مردم ساری چنین تداعی شود که دامادی تمایلات و یا حتی اندیشه های اصلاح طلبانه دارد.اما اظهر من الشمس است که هرگز چنین نیست و نبوده است.در یک کلام، دامادی یک اصولگرای مصلحت اندیش است که به دنبال منافع خود برای پیروزی در انتخابات مجلس دهم است.متشکرم

                • غیر رسانه ایپاسخ به این دیدگاه 1 4
                  يکشنبه 17 خرداد 1394-9:49

                  دوست رسانه ای، این که فردی اصولگرا و یا اصلاح طلب است به بودن یا نبودن او در لیست خاصی نیست. همین یوسف نژاد بسیاری از عملکردهایش به اصولگراها شبیه است اما ریشه اش اصلاح طلب است. دامادی شاید در لیست اصولگراها بود اما ریشه این جوان اصلاح طلب است. در تیم قالیباف نیز بسیاری از اصلاح طلب ها جمع شده بودند و البته برخی اصولگراها. قالیباف گزینه اصولگراها نبود. گزینه اصولگراها ولایتی و جلیلی بود نه قالیباف. مهم اتخاذ مواضع و تفکر و اندیشه است نه در لیست بودن، لیست بنا بر شرایط و اقتضائات خاصی است. همین الان مطهری می تواند در لیست اصلاح طلبها قرار گیرد با اینکه او یک اصولگراست اما مواضعش کلا اصلاح گرایانه است. بنابراین نویسنده درست تحلیل کرده و دامادی یک اصلاح طلب میانه است. بنظرم حتی می شود میانه اش را هم برداشت.

                • يکشنبه 17 خرداد 1394-0:50

                  احتمالن دوستان به اشتباه رشته دکترای ایران شناسی را شرق شناسی نوشته اند. ایشان در دانشگاه ارمنستان موفق به اخذ دکترا شده اند مانند برخی دیگر از مدیران استان و پایان نامه ی ایشان هم در مورد امیر پازواری شاعر دلسوخته مازندران بوده است و این چنین است که ما فرهنگ خود را به دیگران معرفی می کنیم و بسیاری از اطلاعات فرهنگی - بومی خود را با داده شهریه به کشورهای دیگر تقدیم می نماییم البته با آرشیو بزرگی که مجموعه تحت مدیریت ایشان در اختیار داشتند. فارغ التحصیل رشته ایران شناسی در ارمنستان برای یک ایرانی نیازمند خون گریه کردن می باشد.

                  • يکشنبه 17 خرداد 1394-11:57

                    ای کاش آماری وجود داشت تا تعداد مدیرانی که در کشورهای مجاورو غیر مجاور از ارمنستان وتاجیکستان و ... تا هاوانا و... مدرک دکتری گرفتند مشخص می شد وقتی مدیران برای گرفتن مدرک پول به پای کشورهای دیگر می ریزند(بماند آنکه روش گرفتن مدرک هم جای سوالهای بسیار دارد)چگونه می توانند برای امور زیربنایی قانون گذاری کنند ؟ به حال این ملت فقط باید گریست

                  • شنبه 16 خرداد 1394-20:45

                    مردم ساری ضمن احترام به دیگر کاندیداها ی محترم اینبار مهندس نقیبی را به مجلس روانه خواهند کرد .نقیبی رای اول ساری

                    • يکشنبه 17 خرداد 1394-12:26

                      اما ضمن احترام به مهندس نقیبی دیگاه مردم شهرستانهای ساری و میاندرود حتما دکتر یوسف نزاد میباشد

                    • شنبه 16 خرداد 1394-17:31

                      شنیده ها حاکی از تلاش جمعی از اصلاح طلبان در راستای متقاعد کردن حجه الاسلام بهاری اردشیری نماینده اسبق ساری جهت حضور در انتخابات است

                      • شنبه 16 خرداد 1394-14:51

                        می توانید بگویید آقای نماینده دکترای شرق شناسی را از کجا گرفت


                        ©2013 APG.ir