تعداد بازدید: 2121

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 اسفند 1384-0:0

تفکري که توريسم را تهديد فرهنگي مي‌داند پذيرفتني نيست-استاندار

نگاه فرهنگي در حوزه گردشگري نبايد افراط و تفريط داشته باشد.(گزارش خبري)


يکي از ظرفيت‌هاي کم‌نظير مازندران که از قضا، کم هم به چشم آمده است، توان جذب گردشگر مي‌باشد. که اگر به چشم تدبيرگران امور و مديران آيد، بسياري از مشکلات استان حل خواهد شد. اگر ما بپذيريم که مازندران در کنار ظرفيت بسيار بالاي کشاورزي، ظرفيت بزرگ ديگري هم دارد که نيازمند طراحي کلان است. استاندار مازندران در اين زمينه مي گويد: مازندران ظرفيت جذب گردشگر را دارد اما از اين توان، استفاده مناسب نشده است.

 ابوطالب شفقت مي‌افزايد اين صنعت در بخش اشتغال مي‌تواند نقش قابل توجهي داشته باشد لذا بايد با برنامه‌ريزي مناسب در اين راستا گام‌هاي اساسي برداشت. رئيس کار گروه ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران همچنين مي‌افزايد: تفکري که توريسم را تهديد فرهنگي مي‌داند پذيرفتني نيست بلکه اگر با اين صنعت خوب برخورد شود تبديل به فرصت و توسعه فرهنگي مي‌شود و مي‌توان فرهنگ ارزشي و اسلامي را به اين طريق گسترش داد.

 وي با اشاره به اين که حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي يکي از حوزه‌هاي مهم و اساسي است و بايد در اين راستا کميته راهبردي و عملي تشکيل شود. وي اضافه مي‌کند کار گروه گردشگري و ميراث فرهنگي به عنوان تصميم‌گيرنده اصلي و تخصصي در اين زمينه به شمار مي‌رود که بايد با اطلاعات علمي برنامه‌ريزي نمايد تا با تصميم‌سازي در کوتاه‌مدت و درازمدت بهره‌برداري‌هاي مناسب از اين فرصت و قابليت اساسي استان استفاده شود.

معاون سياسي، امنيتي استانداري مازندران نيز در اين رابطه مي‌گويد نگاه فرهنگي در حوزه گردشگري نبايد افراط و تفريط داشته باشد بلکه بايد با اشاعه فرهنگ اسلامي ازقابليت‌هاي گردشگري و فرهنگي استفاده شود.

محمدجواد قناعت اضافه مي‌کند براي رسيدن به جايگاه مطلوب گردشگري در مازندران علاوه بر حساسيت در نظارت بر کميته‌هاي تخصصي بايد براي تمامي امور مربوط به گردشگري مانند تهيه امکانات رفاهي براي گردشگران و مسافران برنامه‌ريزي اصولي انجام گيرد.

 فرزانه، معاون برنامه‌ريزي و اداري، مالي استانداري مازندران هم در اين رابطه بر اين عقيده است که براي توسعه صنعت گردشگري در مازندران با توجه به آنکه در آستانه تعطيلات نوروزي قرار داريم قبل از هر چيز بايد کميته‌هاي مربوط به توسعه صنعت توريسم و گردشگري در سطح استان فعال شوند.

مديرکل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران هم در اين رابطه با اشاره به قابليت‌هاي فراوان استان مازندران در زمينه گردشگري مي‌گويد: مازندران در طرح ملي گردشگري در سطح کشور که مجددا" نياز به بازنگري دارد رتبه اول را به خود اختصاص داد و اين تنها گوشه‌اي از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي مازندران در زمينه صنعت گردشگري است. «دلاوربزرگ نياز»، مي‌افزايد با توجه به اينکه اين صنعت فرابخشي است اما متاسفانه زمينه کافي براي بهره‌برداري از صنعت گردشگري درسطح استان مازندران مهيا نيست. وي اضافه مي‌کند علي‌رغم آنکه استان مازندران از لحاظ تأسيسات گردشگري داراي رتبه سوم و از لحاظ واحدهاي پذيرايي استان برتر مي‌باشد اما تا رسيدن به نقطه مطلوب راه درازي در پيش است و دراين زمينه در ابعاد ملي، منطقه‌اي و محلي بايد تلاشها در جهت توسعه صنعت گردشگري افزايش يابد و مولفه‌هاي توسعه اين صنعت فراگير بيش از پيش تقويت شوند تا در يک افق زماني معين شاهد رشد و شکوفايي اين صنعت بدون آلودگي اما سودآور، ارزآور، مطمئن، پايدار و اشتغال زا در سطح کشور و به خصوص استان مازندران باشيم.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir