تعداد بازدید: 4065

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 24 خرداد 1394-0:9

مجلس را فتح خواهیم کرد

کریمی مله: راهی جز صندوق رای نمی شناسیم

همایش حماسه 24 خرداد در قائم شهر برگزار شد/جناح مقابل با وجود رفتار خصمانه، رقیب است نه دشمن/ رقیب اکنون به گفتمان ما آگاه شده است و به دنبال آن است این نقاط قوت را تبدیل به ضعف کند/ باید رد صلاحیت های انتخابات توسط مردم باشد.


  مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: همزمان با سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، همایش حماسه حضور در سالن هلال احمر قائمشهر برگزار شد.

در این جلسه دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، آجدانی مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری، لطف الله محمدنژاد مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران، مهدی محمدی و محمدرضا منصوریان فرمانداران قائمشهر وسوادکوه شمالی و جمع زیادی از مردم، مسئولان وچهره های شاخص اصلاح طلب شهرستان حضور داشتند.

*خیلی چیزها را مطرح نمی کنیم تا فضا متشنج نشود

حسین فقیه -رییس ستاد سابق روحانی در قائمشهر- با بیان اینکه انتخابات به معنی تعیین سرنوشت به دست خود و حاکمیت مردم به مردم است، گفت: این بدان معناست که مردم می فهمند و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات یک نیاز اساسی را از خواست مردم مخابره می کند، اظهار کرد: مهم ترین پیام 24 خرداد این بود که احزاب و جریان های سیاسی بفهمند در توسعه کشور موثر خواهند بود.

فقیه با تاکید بر انکه مردم از افراط و فضای افراط گونه بیزارند، افزود: به اعتقاد من دکتر روحانی مظلوم است، چرا که دارد سعی می کند چرخ اقتصادی در کنار چرخ های سانترفیوژها بچرخد، اما شرایط اقتصادی امروز شرایط بحرانی را تجربه می کند.

رییس ستاد روحانی در زمان انتخابات سال 92 در قائمشهر با اشاره به اینکه در زمانی که رشد اقتصادی منفی، بیکاری بالا و نرخ تورم سرسام آور بود، کشور تحویل روحانی داده شد، گفت: ما خیلی چیزها را مطرح نمی کنیم تا فضا متشنج نشود.

مشاور استاندار مازندران با بیان اینکه مردم تدبیر و اعتدال روحانی را انتخاب کردند، اظهار کرد: تمام کسانی که دل در گرو این نظام داشتند به همراه خاتمی و رفسنجانی مصلحت نظام را در یک اتحاد دیدند.

رییس ستاد روحانی در زمان انتخابات در قائمشهر با تاکید بر آنکه باید برای ارتقای دولت تلاش کرد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی ادارت بودجه ندارند اما با اعتقاد به روحانی و اعتدال وی ایستادند.

فقیه بابیان اینکه ارکان دولت تدبیر در قائمشهر زحمات زیادی را متحمل شدند، اظهار کرد: چهارشنبه بازار، نماد هرج و مرج است که با همت فرماندار مشکلات این بازار و کارخانه نساجی حل شد.

رییس ستاد روحانی در زمان انتخابات در قائمشهر با تاکید بر آنکه اسلام دین رحمت است، افزود: اخلاق به ما اجازه نمی دهد تا خیلی از موارد را که به مصلحت نیست بیان کنیم.

وی با بیان اینکه عده ای با نام دلواپس مواردی را مطرح می کنند در جایی که خود مقام معظم رهبری نظارت می کنند، اظهار کرد: در ابتدا باید پرسید آنها دلواپس چه چیزی هستند؟ آیا غیر این است که در اختلاس ها صحبت میلیون دلار نیست و به سمت میلیارد دلار پیش رفته است؟

فقیه تصریح کرد: مگر نه آنکه دکتر ظریف پس از بازگشت از مذاکرات از فرط خستگی توان راه رفتن ندارد؟ آیا این سرمایه نظام نیست و افتخار ندارد؟

مشاور استاندار با اشاره به اینکه توجه بیش از پیش به عرصه انتخابات یک ضرورت است، خاطر نشان کرد: توجه به انتخاب نماینده پاکدست از موارد لازم و ضروری در انتخابات مجلس است.

* باید رد صلاحیت های انتخابات توسط مردم باشد

جواد حق نظر عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر که به عنوان دومین سخنران پشت تریبون قرار گرفت، افزود: روحانی مردی معتدل است که با رای مردم انتخاب شد.

وی با بیان اینکه سخن امام مبنی بر آنکه میزان رای ملت است یک حجت است، اظهار کرد: دکتر مطهری به عنوان ایدئولوگ وطراح ایده در انقلاب می گوید هر فرد با 100 بار اشتباه باز هم خودش باید رای بدهد که این نمود دموکراسی و آزادی است.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر با اشاره به اینکه امام فرمودند تقلید در حوزه انتخاب سیاسی حرام است، افزود: این چه نوع تفکری است که اگر فرد مد نظر شما انتخاب شد و خوش تان آمد، ملت بصیر است و در غیر این صورت نمی فهمد؟!

حق نظر با بیان اینکه دموکراسی واقعی این نیست که هرچه خود بگوییم درست است، خاطر نشان کرد: باید رد صلاحیت های انتخابات توسط مردم باشد و اینکه چند نفر در شورای نگهبان رد صلاحیت می کند تنگ کردن عرصه بر مردم است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته فردی را با 80 هزار رای در شهرستان از مجلس بیرون کشیدند، اظهار کرد: به آنها گفتم می توانید جواب رای ملت را بدهید؟ گفتند چطور؟ گفتم این 80 هزار رای ملت حق الناس است.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر با خطاب قرار دادن فقیه -مشاور استاندار و رییس ستاد روحانی در زمان انتخابات- گفت: آقای فقیه دلواپسان دلواپس تر خواهند شد، چرا که مجلس را فتح خواهیم کرد.

حق نظر با انتقاد از تغییر نکردن برخی ارکان دولت قبل در این دولت اظهار کرد:چطور می توان خود را با آرمان معتدل را هماهنگ کرد در حالی که فردی به آن اعتقادی ندارد؟

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر با بیان اینکه عده ای دم از دین می زنند، تصریح کرد: شما که دم از دین و دیانت می زنید چطور به پست ها ومنصب ها چنگ زدید؟ آیا نمی دانید این کار خیانت است؟

وی با بیان اینکه عده ای اصلاح طلبان را به ناحق متهم به براندازی نظامی می کنند، گفت: کسی که در این حوزه گام بردارد مطمئنا از ما نیست.

حق نظر با بیان اینکه امروز عده ای به خاطر اندیشه ها وعده ای به خاطر اختلاس ها به زندان رفتند، اظهار کرد: بنده در ابتدای انقلاب گقتم استقلال، آزادی وجمهوری اسلامی، کدام آزادی؟ آزادی فکری و آزادی اندیشه.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر با بیان اینکه امام علی (ع) می فرماید هرگاه یک شهروند در مقابل حاکم خود بایستد وحق خود را بگیرد سبب ماندگاری حکومت از روی عدالت خواهد شد، افزود: چرا مردم به امام گفتند آری؟ برای این بود که امام با مردم رو راست بود.

وی تصریح کرد: ایشان به مردم گفت مردم اگر جمهوری اسلامی نخواهید من کناره می گیرم و به حوزه و تدریسم می روم. برای همین است که مردم هزار بار دیگر هم به ایشان آری می گویند.

حق نظر با بیان اینکه تفکر جوانان امروز محصول ماست، گفت: باید ابتدا خودمان را درست کنیم. 175 آلاله خونین که آوردند، این ها برای چه جنگیدند؟ آنها خون دادند تا رای مردم حفظ شود.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان قائمشهر با اشاره به رافت اسلامی گفت: امیدواریم تا دوستان در حصر هم آزاد شوند، اصلا رای گیری کنید. صندوق بگذارید وببینید مردم چه می گویند، آزاد شوند یا در حصر بمانند؟ ما تسلیم رای مردم هستیم.(تشویق حاضران)

* مردم برای تغییرات رای دادند

  محرمعلی خداوردی -دبیر کل کانون تدبیر و امید کشور- نیز با بیان اینکه حضور افراد هم سو در این محفل یک امتیاز است که منجر به توسعه استان می شود، اظهار کرد: استان مازندران تنها استانی بود که دکتر روحانی در سه نقطه از آن سخنرانی کرد و گفت اگر می دانستم برای مازندران می شود این طور سرمایه گذاری کرد، تا دو روز وقت می گذاشتم.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات با وجود مشکلات فراوان اعضای ستاد روحانی جلسات را برگزار کردند، افزود: ربیع فلاح در حالی که حکم فرد دیگری تمام شده بود با حمایت این اعضا از دل ستاد روانه استانداری شد.

دبیر کل کانون تدبیر و امید کشور با انتقاد از استفاده نکردن از ظرفیت های موجود در استان گفت: مازندران با یک میلیون و صد وچهار هزار رای و94 درصد آرا بیشترین رای را به روحانی داد.

خداوردی با بیان اینکه مردم برای تغییرات رای دادند، اظهار کرد: احساس می شود افرادی که قبلا روی کار بودند وآمارهای غلط می داند در جای بالاتری پست می گیرند.

وی با بیان اینکه در مازندران هیچ نقشه راهبردی وجود ندارد یا درست اطلاع رسانی نمی شود، اظهار کرد: آقای استاندار در حد توانایی خود فعال هستند.

دبیر کل کانون تدبیر وامید کشور بدهی دولت قبل را مشکل عمده دولت بر شمرد وگفت: 43 هزار پروژه نیمه کاره دولت قبل که کلنگ زده شد مشکل اساسی است.

*راهی جز صندوق رای نمی شناسیم

دکتر علی کریمی مله -معاون سیاسی و امنیتی استاندار در دولت اصلاحات با بیان اینکه باید از گذشته عبرت بگیریم، گفت: اگر تنها در این مراسم هیجانات مثبت و منفی را در نظر بگیریم، زیبنده نیست چرا که باید برای آینده برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در 24 خرداد ملت نشان داد تابع هیچ اراده و استقلال دیگری نیست، گفت: 24 خرداد نشان داد ما کنش گران سیاسی هستیم که علی رغم بار منفی و تبلیغات گوناگون، امید را برگرداندیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از دیگر مواردی که 24 خرداد نشان داد عقلانیت بود، اظهار کرد: این روز نشان داد اگر رای دهندگان به دور از تاسف و احساسات زودگذر از خود راهبردی نشان دهند تغییرات در انتخابات به وسیله انها امکان پذیر است.

دکتر کریمی مله با بیان اینکه من معتقد بودم در 8 سال دولت قبل عرصه بر اصلاح طلبان تنگ شد، تصریح کرد: اعتدال گران هم تحت فشار شدیدی قرار داشتند و دلیل پیروزی در انتخابات یک راهبرد مشترک میان اصلاح طلبان دور اندیش، اصولگرایان زیر بار فشار دولت قبل و اعتدالگرایان بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دولت اصلاحات با بیان اینکه در انتخابات یک گفتمان مقابل گفتمان سال های قبل رای آورد، افزود:گفتمان منظومه اعتدال، خودآگاهی، گزینش هوشمندانه و رفتار راهبردی حماسه خرداد را رقم زد.

وی با بیان اینکه گفتمان ها از همان نقاط قوت ضربه می خورند، اظهار کرد: بهتر است در جشن ها آسیب های پیش رو را هم بررسی کنیم.

دکتر کریمی مله با تاکید بر آنکه جناح مقابل با وجود رفتار خصمانه، رقیب است نه دشمن، گفت: رقیب اکنون به گفتمان ما آگاه شده است و به دنبال آن است این نقاط قوت را تبدیل به ضعف کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دولت اصلاحات با بیان اینکه وظیفه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات سال 96 به مراتب سخت تر است، اظهار کرد: زمانی گفتمان اعتدال مطرح شد که نرخ تورم، نرخ رشد جامعه، وضع موجود جامعه و چهره بین المللی نسبت به ایران در جامعه بین الملل مخدوش و بهترین گواه بود.

وی با بیان اینکه باید مهم ترین اقدام دولت در دو سال آتی برجای گذاشتن کارنامه مناسب باشد، اظهار کرد: باید لحظه به لحظه رصد کنیم تا ببینم برنامه و مفاهیم ما چه خواهد شد.

دکتر کریمی مله با تاکید بر آنکه حزب روی قدرت به مراتب کارش برای ماندن در قدرت سخت تر است، گفت: آنها به دنبال این هستند تا از نقاط قوت روحانی ضعف بسازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دولت اصلاحات با بیان اینکه نمی توان از نقش خاتمی در حماسه خرداد غفلت کرد، گفت: من قصد ایستادن در برابر حکم ممنوع التصویری خاتمی را ندارم، اما از منظر جامعه شناسانه اگر وقتی تفسیر و تصویر شخصی در ضمایر مردم جای گرفته است، نمی توان آن را نابود کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: راه تداوم اصلاحات، تداوم و اصرار بر خواست اصلاحات و آرمان هایی است که دولت بر اساس آن رای به دست آورد.

دکتر کریمی مله با بیان اینکه در عرصه سیاست قدرت و ضد قدرت تعریف شده است ابراز امیدواری کرد که دو طیف برای خدمت وارد رقابت شوند.

وی با بیان اینکه آنچه ما را به اینجا رساند خودآگاهی به دور از ترس و یاس بود، تصریح کرد: آنچه که باعث سر افرازی خواهد شد بی توجهی به استفاده های ابزاری از دین و لشکر کشی های خیابانی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به فتوای امام مبنی برآنکه کار غیرقانونی خلاف شرع است، اظهار کرد: در برابر لشکر کشی های رقیب، باید خودآگاهی خود را حفظ کنیم.

کریمی مله با بیان اینکه این افراد قصد دارند با لشکر کشی خیابانی نسبت به عصبانیت نیروهای امنیتی اقدام کنند، گفت: ما تحول خواهان و اصلاح طلبان نباید با تندروی وعصبانی شدن در دام هوشمندانه این افراد گرفتار شویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دولت اصلاحات با بیان اینکه آنها قصد دارند با کج اخلاقی ما را متهم به براندازی کنند، گفت: برای اصلاحات راهی جز صندوق رای نمی شناسیم و نگذاریم به فضای بسته سال های قبل برگردیم.

گفتنی است در پایان این نشست استاد ابوالحسن خوشرو به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت.

 


  • دوشنبه 25 خرداد 1394-2:34

    خداقوت استاد. این روزا خیلی سخنرانی داشتید

    • يکشنبه 24 خرداد 1394-19:33

      یعنی چه؟ یعنی انتخابات که داره انجام میشه باید داخل صندوقو ببینید. بابا دمتون گرم .دولت قبلی باعث و بانی انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری بود . اگه میخواست شیطنک بازی در بیاره که دیگه آقای روحانی رای نمی آورد هر چند که رای ایشان بالا بود . پس شورای نگهبان را تضعیف نکنید و به همه وثوق و اطمینان داشته باشید

      • يکشنبه 24 خرداد 1394-15:58

        dr karimi dostat darim
        seed khatami dostat darim


        ©2013 APG.ir