تعداد بازدید: 12499

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 25 خرداد 1394-1:2

با حضور گروه موسیقی برادران محمدی؛

موسیقی سریال پایتخت 4 ضبط شد

گزارش+عکس مازندنومه از ضبط موسیقی سریال پایتخت 4 که ماه رمضان امسال در 26 قسمت از شبکه اول پخش می شود.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: فروردین ماه امسال 8 قسمت سریال پایتخت 4 در شهر ممنوعه چین، اپرای چین، باغ وحش بزرگ چین، بازار بزرگ چین، دیوار چین، مترو و اماکن پرتردد چین تصویربرداری شد و سپس بازیگران به شیرگاه آمدند تا قسمت‌های اصلی را بازی کنند.

بازیگران اصلی "پایتخت 4" همچون گذشته محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر و علیرضا خمسه هستند و با توجه به روند قصه، بازیگران دیگری اضافه شدند.

 پایتخت 4 قرار است در 26 قسمت برای پخش در ماه مبارک رمضان تهیه شود.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۳» و دو مجموعه قبل از آن، با اقبال عمومی مردم استان و کشور مواجه شد و تحسین رهبر انقلاب را هم در پی داشت.

در روزهای گذشته گروه موسیقی برادران محمدی(تبری) برای ضبط موسیقی این سریال به پایتخت رفتند و در استودیوی "آوای نفس" تهران همراه با آهنگساز این سریال -آریا عظیمی نژاد- قطعاتی را اجرا کردند.

جلال محمدی -سرپرست گروه موسیقی تبری- به مازندنومه گفت: بعد از تماس تلفنی آقای عظیمی نژاد، برای ضبط موسیقی سریال پایتخت 4 و نیز هماهنگی برای کنسرت گروه تبری که آخر این ماه در تالار وحدت برگزار می شود، به تهران رفتیم.

وی تصریح کرد: چون سریال در ماه رمضان پخش می شود، سعی کردیم علاوه بر تنظیم جدیدتری از موسیقی پایتخت 3، قطعاتی با مضمون و درون مایه آیینی و مذهبی اجرا کنیم.

محمدی با بیان این که در اجرای قطعات موسیقی سریال پایتخت 4 بیشتر از ساز محلی لله وا و آوازهای اصیل مازندرانی هم چون امیری، طالبا، کتولی و نجما استفاده کردیم، افزود: قطعاتی را هم در وصف حضرت علی(ع)، امام رضا(ع) و پیامبر اسلام ضبط کردیم.

این نوازنده دوتار با اشاره به این که چند ترانه جدید و شاد محلی نیز ضبط کردیم، ادامه داد: آریا عظیمی نژاد روی قطعات ما تنظیم و تغییراتی انجام می دهد و آن چه مردم در سریال خواهند شنید، موسیقی تلفیقی خواهد بود.

محمدی گفت: در نظر داریم پس از پایان سریال پایتخت 4، کنسرت ترکیبی و تلفیقی گروه تبری و گروه آریا عظیمی نژاد را در شهرهای مختلف استان و کشور برگزار کنیم.

سرپرست گروه موسیقی تبری افزود: خواننده قطعات باکلام پایتخت 4 عباد محمدی است و حمزه محمدی سلوهای کمانچه را می نوازد.

وی تصریح کرد: سایر اعضای گروه یعنی نرگس و جمیله محمدی، محمد رضا محمدی، جابر محمدی، سبحان چوپانی، رضا یوسفیان و داریوش هاتف راد هم در ضبط این قطعات به ما کمک کردند.

محمدی یادآور شد: اشعار کار هم سروده شعبان نادری، بهروز رستگار و علی اصغر وهابی و برخی روایت ها هم از استاد محمد رضا اسحاقی است.

وی افزود: استودیو "آوای نفس" متعلق به پژمان بازغی -بازیگر سینماست- که در زمان ضبط هم حضور داشت و پیشنهاد داد این آثار بعدا" در کنسرت هایی اجرا  شود.

این هنرمند موسیقی مازندرانی با بیان این که گروه تبری 29 و 30 خردادماه امسال در تالار وحدت کنسرت دارد، ادامه داد: بخش هایی از موسیقی سریال پایتخت 3 و 4 را در این کنسرت اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است این کنسرت با همکاری و پشتیبانی مؤسسه فرهنگی-هنری «فروغ فلق» طی2 شب در تالار وحدت اجرا می شود.


  • احسان حدادنیاءپاسخ به این دیدگاه 6 0
    يکشنبه 18 مرداد 1394-18:42

    عالی بود . لطف کنید آهنگ رو هم بزارید، ممنون میشم

    • دوشنبه 29 تير 1394-22:38

      درود بر شما،موسیقی تلفیقی پایتخت بسیار دلنشین و روح نواز است،قطعات با کلام متن سریال فوق العاده اند و قطعات شاد آن نیز شیرین و دوست داشتنی...سپاس که این همه حس قشنگ را به ما هدیه دادید،تندرست و کامروا باشید.

      • شنبه 27 تير 1394-18:3

        متاسفم...

        • چهارشنبه 27 خرداد 1394-8:49

          خیلی عالی


          ©2013 APG.ir