تعداد بازدید: 11522

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 14 فروردين 1385-0:0

وزارت اطلاعات به خوبي از صفي آباد نگهداري مي کند-بزرگ نيا

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران گفت: زمان رياست آقاي مرعشي، گفت و گو هايي با مسئولان اين سازمان انجام گرفت و قرار شد کل مجموعه کاخ ها آزاد شود اما اين کار هنوز انجام نگرفته است.


همکاري مسئولان وزارت اطلاعات مستقر در صفي آباد بهشهر با کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران سبب شده تا اين کاخ صفوي کماکان به خوبي حفظ شود.

 «دلاور بزرگ نيا»، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران در اين باره گفت: « اين کاخ که بخشي از مجموعه باغ هاي تاريخي عباس آباد بهشهر محسوب مي شود مدت هاست در اختيار مسئولان وزارت اطلاعات قرار گرفته است و خلاف تصور برخي که مدعي اند اين کاخ وضعيت مناسبي ندارد، بايد گفت که همکاري مسئولان اين دستگاه با سازمان ميراث فرهنگي باعث شده است تا کاخ صفي آباد به خوبي حفظ شود.»

 وي در ادامه گفت: «در تمام مدتي که کاخ در اختيار مسئولان اين سازمان است همواره براي مرمت اين بنا از کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بهره گرفته شده و طرح هاي مرمتي اين کاخ نيز در شورهاي مختلف استان از جمله بخش حفاظت فني به تصويب رسيده است.»

مجموعه تاريخي صفي آباد که مشتمل بر يک کاخ و باغ بزرگي از دوره صفوي است پس از انقلاب اسلامي در اختيار وزرات اطلاعات قرار گرفت و تا اوايل سال 84 تصميمي درباره آزاد سازي عرصه و حريم اين کاخ صفوي گرفته نشده بود. با حضور مشاور در مجموعه باغ هاي تاريخي عباس آباد بهشهر به منظور تهيه طرح ساماندهي باغ ها، رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دستور آزاد سازي مجموعه صفي آباد را براي قرار گرفتن در طرح ساماندهي داد.

بزرگ نيا در اين باره گفت: «در زمان رياست آقاي مرعشي، گفت و گو هايي با مسئولان اين سازمان انجام گرفت و طي آن قرار شد کل مجموعه کاخ ها آزاد شود اما اين کار هنوز انجام نگرفته است. البته سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز دغدغه اي براي اين موضوع ندارد، زيرا قول هاي مساعدي براي آزاد سازي اين کاخ داده شده است.»

 به گفته وي رئيس سازمان ميراث فرهنگي قول مساعد داده در کوتاه ترين زمان اقدامات لازم را براي آزاد سازي مجموعه تاريخي کاخ صفي آباد به انجام برساند و اين محوطه به جمع ديگر بخش هاي مجموعه تاريخي عباس آباد بهشهر بپيوندد.

مجموعه تاريخي عباس آباد بهشهر يکي از مهمترين باغ هاي ايراني را در خود جاي داده که به دستور شاه عباس اول بين سال هاي 1020 و 1021 ساخته شده است. اين مجموعه بي نظير که از آن به عنوان اوج هنر باغ سازي ايراني ياد مي شود يکي از تفرج گاه هاي شاهان صفوي بوده که تا دوره قاجار نيز مورد استفاده قرار مي گرفته است.(chn)


  • يکشنبه 20 تير 1395-1:34

    بنای تاریخی کشور متعلق به همه به خصوص مردم منطقه است چرا ما باید انرا از دور نگاه کرده وحسرت دیدن از نزدیک آن را بخوریم بی شک چنین بناهایی باعث جذب توریست ورونق منطقه وکار جوانان میشود خواهشا هر چه سرعتر تدبیری اتخاذ شود

    • چهارشنبه 7 بهمن 1394-12:44

      ...
      دقیقا چرا اونجا منطقه نظامی هست؟

      • شنبه 23 خرداد 1394-14:55

        من خودم بچه این شهرم چرا بایداین مکان هم جزاارزوهای من شود...

        • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پاسخ به این دیدگاه 1 0
          چهارشنبه 6 خرداد 1394-14:32

          وقتي كه ما از اون استفاده نكنيم فايده نداره .نصف مردم ايران نميدونن هميچين كاخي است ...

          • حمیدو محمودپاسخ به این دیدگاه 3 0
            چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

            اگر چنین مکانی در اختیار من هم بود حاضر نمی شدم به کسی بدهم

            • دوشنبه 14 اسفند 1391-0:0

              اینکه از این کاخ به خوبی مراقبت میشه خوبه، اما وقتی هیچ کس حق بازدید و استفاده ار این بنا و محیط تاریخی اون رو نداره چه فایده ی داره،مجموعه ی تاریخی که می تونه منشا رونق و آبادانی شهر بشه در حقیقت بلااستفاده مونده،امیدوارم تدابیری اتخاذ بشه که امکان بازدید عموم فراهم بشه.

              • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

                سلام.من اونجا کارمیکنم.داخل کاخ چیزی نیست.همش اشغاله.فقط نمای بیرونش سالمه

                • شنبه 20 اسفند 1390-0:0

                  azad beshe hame ke na vali baziha hastan ke marizan unja kharab mishe.behtare ke bastas

                  • جمعه 12 اسفند 1390-0:0

                    اگر کاخ و مجموعه ازاد گردد منطقه نوریستی خوبی خواهد سد مگر اطلاعات نمیتواند دربالانر برای خود دقتر ایجاد کند

                    • چهارشنبه 10 اسفند 1390-0:0

                      يس بازديد مردم چي حرف از مرمت نبودكه اطلاعات ميگويد ما مرمت مي كنيم

                      • يکشنبه 24 مهر 1390-0:0

                        ایا چیز خواصی در ان وجود دارد مثل....

                        • چهارشنبه 8 تير 1390-0:0

                          چرا نباید مردم از این مجموعه تاریخی (صفی آباد) دیدن کنند چرا بعد آن مجموعه بزرگ تایخی بصورت حبس در کشور باشد چا


                          ©2013 APG.ir