تعداد بازدید: 3059

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 فروردين 1385-0:0

سرسبز محروم

نماينده تنكابن و رامسر در مجلس گفت: مازندران با اعتبارات استاني آباد نمي‌شود و تاكنون نيز چنين بوده است.


"جعفر قلي راهب" افزود: اين استان گرچه سرسبز است ولي محروميت فراوان دارد و از رييس جمهوري محترم مي‌خواهيم به اين استان توجه ويژه داشته باشند.

وي اظهار داشت: اين استان سالانه پذيراي ميليونها مسافر داخلي و خارجي است به همين خاطر مازندران به كل ايران تعلق دارد.

وي يادآور شد: در سال هاي اخير متاسفانه اعتبارات كافي و لازم براي بخش- هاي مختلف به ويژه صنعتي، كشاورزي، ارتباطات و راه و ترابري اين استان در نظر گرفته نشده است.

وي همچنين اضافه كرد: مازندران ‪ ۴۲‬درصد برنج، ‪ ۴۴‬درصد مركبات، بيش‌از ‪۳۵‬ درصد شيلات و آبزيان، ‪ ۹۰‬درصد كيوي، بيش از ‪ ۱۰‬درصد محصولات دامي كشور را تامين كرده و بيش از ‪ ۶۰‬درصد جنگلهاي طبيعي كشور دراين استان واقع است.

به گفته راهب، در اين استان سالانه بيش از ‪ ۸۰۰‬ميلي متر باران مي‌بارد و با هفت ميليارد مكعب آب سطحي و زير زميني ‪ ۳۰‬درصدآن به بهره‌برداري مي‌رسد.

نماينده مردم تنكابن و رامسر گفت: بااين توصيف ضرورت احداث سدهاي بزرگ و كوچك در مازندران با توجه به بارش‌هاي قابل ملاحظه داراي اهميت است.

راهب ، چهاربانده كردن مسير شهرستان رامسر در غرب تا بهشهر در شرق مازندران، پرواز مستمر هوايي، توسعه و تكميل فرودگاه‌هاي رامسر و نوشهر و تامين آب زراعي را از ديگر نيازهاي استان مازندران برشمرد.(irna)


  • سه شنبه 22 فروردين 1385-0:0

    در طول تاریخ 5 هزار ساله "مازندران" از شمال خراساند آغاز و به مناطق غربی رامسر کنونی که مرز دیلمیان است ختم میشد!!!!!

    وای وای وای!؟

    • يکشنبه 20 فروردين 1385-0:0

      از ديرباز آنچه مغفول واقع شده حق مسلم بخش غربي استان مازندران است كه در اعتبارات فقط به اسم امده و در واقع در بخش شرقي مازندران هزينه شده است.
      آنچه مسلم است راه حل اساسي تقسيم مازندران به دو استان غربي و شرقي است تا شاهنامه آخر خوشي بيابد.


      ©2013 APG.ir