تعداد بازدید: 5506

توصیه به دیگران 0

شنبه 6 تير 1394-13:15

سه جاعل قائمشهری دستگیر شدند؛ دو مرد و یک زن

خبرهای حوادث استان/باند جعل اسناد در قائمشهر متلاشي شد+ باند بزرگ کلاهبرداري اينترنتي در مازندران متلاشي شد+  کشف 11 کيلو مواد مخدر در بابل+ کشف 14 ميليارد ريال اموال مسروقه در سرقت از گاوصندوق ها و...


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران: فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر از انهدام باند جعل اسناد دولتي و غير دولتي در اين شهرستان خبرداد .

سرهنگ محمدعلي اطباع طبري گفت: در پي کسب خبري مبني بر جعل اسناد دولتي توسط افرادي به نام هاي "ميثم –ف"، "محسن – الف" و " مائده – ي" در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر افزود: در ادامه تحقيقات پليسي ماموران کلانتري 12 اين شهرستان موفق شدند اين افراد را که در منزلي استيجاري به جعل اسناد دولتي مي پرداختند شناسايي کنند .

سرهنگ طبري در ادامه تصريح کرد: ماموران ضمن هماهنگي با مراجع قضايي متهمان را دستگير و در بازرسي از محل مقادير قابل توجهي اسناد و مدارک جعلي را نظير شناسنامه، کارت ملي، انواع کارت شناسايي جعلي وسايط نقليه، حکم هاي جعلي برخي از سازمان ها و ادارات دولتي و همچنين انواع ضمانتنامه هاي جعلي به همراه مهر هاي مربوط به برخي از سازمانها و ادارت متعدد کشف و ضبط کردند.



وي همچنين خاطر نشان کرد : درادامه بازرسي از محل فعاليت اين باند، لوازم الکترونيکي جعل اسناد و تجهيزات رايانه اي نيز کشف شد .
 
*باند بزرگ کلاهبرداران اينترنتي با21 ميليارد ريال کلاهبرداري توسط پليس فتا استان مازندران شناسايي و متلاشي شد

سرهنگ محمدنژاد -رئيس پليس فتای استان مازندران- گفت: در پي اعلام شکايت يکي از متصديان واحد صنفي تهيه غذا در شهرستان ساري مبنی بر اينکه زني ناشناس به صورت تلفني  با معرفي خود به عنوان يکي از مسئولان دانشگاه هاي کشور، با دادن سفارش 60 پرس غذا وي رابه پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با فريب او مبلغ 30 ميليون ريال از حسابش برداشت کرده، موضوع در دستور کارکارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت .

وی افزود: پس از گرفتن اين مرجوعه قضايي گروه ويژه کارآگاهان و کارشناسان پليس فتا موفق شدند کلاهبرداران را که با روشهاي متقلبانه، اشخاص را پاي دستگاه خودپرداز کشانده، از حساب شان سرقت مي کردند، شناسايي کنند .

رئيس پليس فتای استان مازندران در ادامه تصريح کرد: با هماهنگي مراجع قضايي سرکرده اصلي اين باند بنام "پ – س"  اهل و ساکن استان البرز شناسايي و همراه دو نفر ديگر از همدستانش دستگير شد .

وي درادامه خاطر نشان کرد: از اين افراد مشخصات و اطلاعات حساب بيش از 700 نفر از کسبه بازار از جمله شماره کارت، شماره تماس و رمز اينترنتي به انضمام 29 عدد سيم کارت ايرانسل و همراه اول و همچنين گواهينامه راهنمايي و رانندگي و کارت ملي جعلي و تعدادي گوشي تلفن همراه سرقتي کشف و ضبط شد .

محمد نژاد همچنين افزود: متهمان با يادداشت شماره تماس مالباختگان از روي سر در مغاره ها و فروشگاه ها با شگردهاي مختلفي از جمله معرفي خود به عنوان مسئول يکي از نهادها، پس از درخواست کاري از آنان جهت واريز حق الزحمه، شماره کارت آنان را دريافت کرده، پس از مدتي به بهانه واريز وجه به حساب شان و دريافت موجودي، مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز می کشاندند. آن ها با ترفندي رمز اينترنتي حساب شان را فعال و پس از چندين انتقال، سرانجام به حساب هاي جعلي در اختيار خود واريز مي کردند.

رئيس پليس فتای مازندران گفت: متهمان تاکنون به بيش از 17 فقره کلاهبرداري در نقاط مختلف کشور از جمله استان هاي تهران، گلستان، اصفهان و لرستان به مبلغ 21  ميليارد ريال اعتراف کردند .

* کشف 11 کيلو مواد مخدر در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري دوعامل افيوني و کشف 11 کيلو و 300 گرم ترياک در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ جعفري گفت: در پي کسب خبري مبني بر تهيه و توزيع انواع مواد مخدر توسط يکي از سوداگران مرگ به نام "خسرو – س" در استان مازندران و شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان قرار گرفت .



فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود: ماموران با انجام تحقيقات پليسي موفق شدند در عملياتي غافلگيرانه متهم را شناسائي و دستگير کنند .

سرهنگ جعفري در ادامه تصريح کرد: در بازرسي هاي به عمل آمده از خودروي متهم 11 کيلو و300 گرم ترياک کشف و ضبط شد .

جعفري همچنين خاطر نشان کرد: درادامه اين عمليات يکي از همدستان متهم به نام "ابوالقاسم – گ" نيز شناسائي و دستگير شد .

* غرق جوان 27 ساله در بابل رود

جوان 27 ساله اي در بخش"بابلکنار" شهرستان بابل حين شناي شبانه در رودخانه بابل رود غرق شد.
در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110شهرستان بابل، در ساعت 21 و 35 دقيقه روز پنج شنبه چهارم تيرماه، مبني بر غرق شدگي جواني در رودخانه بابل رود، ماموران انتظامي بخش سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي به نام"بهرام – ک" که به همراه دوستانش براي شنا به این رودخانه رفته بود، به علت نامعلومي غرق شد.

با حضور عوامل انتظامي و سازمانهاي امدادي و آتش نشاني سرانجام جسد بي جان اين جوان در ساعت 54 دقيقه بامداد با تلاش اکيپ غواصي اعزامي از مرکز استان کشف شد.

*کشف 14 ميليارد ريال اموال مسروقه در سرقت از گاوصندوق ها

فرمانده انتظامي مازندران از شناسايي و انهدام باند بزرگ سرقت گاوصندوق و کشف 14 ميليارد ريال اموال مسروقه توسط ماموران پليس آگاهي استان خبر داد.

سردار "مسعود جعفري نسب" اظهار کرد: در پي دريافت گزارش هايي از وقوع سرقت گاو صندوق از منازل شهروندان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.



وي افزود: ماموران با انجام تحقيقات از مالباختگان و بررسي صحنه هاي سرقت دريافتند که سارقان با شناسايي منازل افراد پولدار در فرصتي مناسب و در ساعت خاصي از روز به منازل آنان دستبرد مي زنند که در اکثر موارد سارقان با تخريب گاوصندوق در محل جرم و يا انتقال آن به خارج از محل سرقت، وجوه نقد و اشيا قيمتي داخل آن را به سرقت مي برند.

فرمانده انتظامي استان مازندران تصريح کرد: کارآگاهان پليس با دريافت اين اطلاعات و انجام اقدامات ويژه پليسي و تحقيقات گسترده سرانجام رد پاي باند سارقان را در يکي از استان هاي غربي کشور شناسايي کردند.

وي خاطر نشان کرد: با شناسايي اعضاي اين باند، کارآگاهان پليس آگاهي با هماهنگي قضايي در عملياتي ضربتي و مشترک با عوامل انتظامي يکي از استان هاي غربي کشور موفق شدند اعضاي اين باند به نام هاي "جواد – ع" 24ساله، "ايوب – م" 20ساله، "اميد- م" 30 ساله و "مجيد – ر" 30 ساله را شناسايي و دستگير کنند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به انجام تحقيقات و بازجويي از متهمان اين پرونده اظهار کرد: متهمان ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شدند اما با ارائه مدارک و مستندات علمي پليس لب به اعتراف گشودند و به بزه انتسابي اقرار کردند.

جعفري نسب گفت: متهمان در تحقيقات پليس به 15 فقره سرقت در شهرستان هاي استان به ارزش 14ميليارد ريال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه اعضاي اين باند در ساعات خاصي از روز به منازلي که لامپ روشن داشته و صاحبخانه نيز حضور نداشته وارد شده، پس از دستبرد، اموال مسروقه را به اتفاق يکي از همدستان زن خود تحت عنوان مسافرت هاي خانوادگي به استان هاي غربي و استان البرز و تهران منتقل مي کردند.



    ©2013 APG.ir