تعداد بازدید: 2320

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 ارديبهشت 1385-0:0

پرده رکود

گزراش خبري درباره ركود كم سابقه سينما در استان مازندران.


رويگرداني مردم مازندران از فيلم هاي عاميانه و كم محتوايي كه در معدود سينماهاي فعال اين استان به نمايش درمي آيد، زنگ خطر سقوط عرصه فعاليت هنر هفتم را در اين منطقه به صدا درآورده است. خرابي دستگاه هاي نمايش و سالن هاي فرسوده و بدون تجهيزات نيز از ديگر عوامل ركود سينما در مازندران قلمداد مي شود.
اين در حالي است كه محمد اسماعيل امامزاده -مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران- تقويت سينماي داراي هويت و معناگرا با رويكرد به مخاطبان در رده هاي سني مختلف را عامل استقبال مردم از سينما مي داند و براي رفع مشكلات سينماداران اعلام آمادگي مي كند.
او معتقد است :فضاي كالبدي و فيزيكي سينما باتوجه به جاذبه هاي زيباشناختي بايد مورد توجه سينماداران قرار گيرد و بدين منظور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آماده است وام ها و تسهيلات ويژه اي در اختيار متقاضيان قرار دهد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، كمك بلاعوض ۳۰ ميليون ريالي براي ساماندهي سردر سينماها، وام ۵۰۰ ميليون ريالي براي بهسازي و وام تا سقف ۱۰ ميليارد ريال براي احداث سينما، همچنين تسهيلات قانوني اعطايي شهرداري ها براي صدور مجوز ساخت تجاري و خدماتي معادل زيربناي سالن هاي نمايش سينماها را از فرصت هاي رونق صنعت سينما مي داند و مي گويد: در حال حاضر از ۲۵ سينماي مازندران تنها ۱۲ سينما با ۶۱۶۴ صندلي مشغول فعاليت است كه در تمام طول سال گذشته حدود ۴۸۲ هزار نفر بيننده داشته اند.
وي مي افزايد: هم اكنون براي هر ۳۴ هزار نفر در استان مازندران يك صندلي و براي هر ۳۵۰ هزار نفر يك سالن سينما در اين استان وجود دارد و اين آمار بيانگر آن است كه صنعت سينما در مازندران با روند توسعه همراه نبوده است.
به گفته مديركل ارشاد، مديران سينما در استان مي توانند از تسهيلات ويژه بنگاه هاي اقتصادي زودبازده براي اشتغال زايي بهره مند شوند.
در اين ارتباط كميته حمايت از توسعه و بهبود سالن هاي سينما متشكل از استاندار مازندران، شهرداران، مديران عامل بانك ها و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران فعال شده و توسعه صنعت سينما در مازندران را در دستور كار خود قرار داده است.(hamshahri)


    ©2013 APG.ir