تعداد بازدید: 4207

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 ارديبهشت 1385-0:0

احمد ناطق نوري:دانشجو نبايد شخصيت خود را با پوشيدن لباس هاي جلف زير سوال ببرد

نماينده نور و محمودآباد خطاب به دانشجويان:همه شما دختران و پسران خودم هستيد و نسبت به تک تک شما همان تعصب را دارم.


احمد ناطق نوري با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه غير انتفاعي خزر محمودآباد گفت: حضور شما دانشجويان باعث افتخار است و اميدوارم بتوانيم ميزبان شايسته‌اي براي شما باشيم.

 نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: به احترام اين که در حوزه انتخابيه من تحصيل مي کنيد، هرگاه و در هر زمان که نياز به حمايت بنده داشتيد، در دفترم چه در محمودآباد و چه در تهران به روي شما باز است.

وي با اشاره به فقدان خوابگاه دانشجويي و نيز اجاره بهاي بالا تاکيد کرد: در اين زمينه پيشنهاد کردم دانشگاه‌هاي محمودآباد، خوابگاه هايي را بصورت متمرکز اجاره نمايند و با کاهش هزينه ها به طوري که به دانشجويان فشار وارد نشود، خوابگاه ها را در اختيار دانشجويان قرار دهند و البته تلاش کرده‌ام تا سرمايه گذاران را تشويق به انجام ساخت و ساز در منطقه نمايم و اکنون قرار است برنامه ريزي انجام گيرد تا سايت مخصوصي را براي خوابگاه هاي دانشجويي راه اندازي نماييم.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که چرا نگاه مسئولين شهري به دانشجويان مثل يک کالاي تجاري يا يک توريست است، گفت: دانشجويان مايه رحمت و باعث رشد و تعالي منطقه هستند، دانشجويان سفراي فرهنگ استان هاي کشور مي باشند، شما يک ايراني هستيد و همه ما يک مليت داريم و اگر چنين نگاه هايي در بعضي مواقع وجود دارد، نگاهي غلط و اشتباه است. تمام مسئولين شهري ما اينگونه نيستند.

وي تصريح کرد: فرهنگ را نمي توان در مغز افراد تزريق کرد بلکه دانشجو بايد فرهنگ خود را تحميل کند و زمينه را براي زندگي مسالمت آميز فراهم کند و البته تغيير فرهنگ ها سالها بطول مي انجامد.

احمد ناطق نوري در پاسخ به اعتراض دانشجويي در رابطه با ناامني شهر در ساعات آغازين شب خاطرنشان کرد: حتما در اين باره به نيروي انتظامي تذکر خواهم داد تا از ساعت 7 شب به بعد در مناطقي که خوابگاه هاي دانشجويان واقع است، گشت هاي نيروهاي پليس چه سواره و چه پياده صورت پذيرد و همه شما دختران و پسران خودم هستيد و نسبت به تک تک شما همان تعصب را دارم.

وي در رابطه با سنگ اندازي بعضي مسئولين در راه احداث ساختمان جديد اين دانشگاه گفت: پيشنهاد مي‌کنم دکتر صفايي رئيس محترم اين دانشگاه جلسه‌اي مشترک با مسئولين شهرستان داشته باشد و من حضور خواهم داشت و مطمئن باشيد هر مشکل اداري داشته باشد، حل خواهيم کرد.

ناطق‌نوري با اشاره به نحوه پوشش دانشجويان اظهار داشت: دانشجو با توجه به سطح بالاي فرهنگي و نيز اسلامي بايد لباس هايي مناسب با شخصيت خود بپوشد و شخصيت خود را با پوشيدن لباسهاي جلف زير سوال نبرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا طرح لباس ملي جايگزين مد در ايران خواهد شد؟ با توجه به اينکه موضوع نحوه پوشش و حجاب در کميسيون فرهنگي مجلس مطرح است، گفت: بارها اين موضوع را مطرح نموده‌ام که ما نبايد دنبال ژورنال برويم بلکه بايد ژورنال بسازيم و زنان ايراني مي توانند به فکر ساخت و طراحي لباسهاي ايراني باشند که در آن فرهنگ ايراني و جامعه اسلامي رعايت شده باشد. (isna)


  • چهارشنبه 16 دی 1388-0:0

    حاج آقا! دوست داریم،

    • دوشنبه 18 ارديبهشت 1385-0:0

      bename khoda be aghaye nateghe noori beguid shakhsiate yek daneshgoo be lebas nist balke be raftar o ensaniat mibashad va ishan lazem nist be lebase mardom kar dashte bashad balke boodje baraye shahrash biavarad va az ishan benevisid dar in modate namayandegi ishan che kare mosbati baraye shahreshan kardehand.


      ©2013 APG.ir