تعداد بازدید: 3534

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 14 تير 1394-1:24

مدیرکل روستایی استانداری مازندران:

هر روستایی روزانه 750 گرم زباله تولید می کند

جان‌الله عبدی: مازندران هزار روستای بدون دهیاری و 720 روستای بدون شورا دارد/در استان 746 روستای مرزی داریم/مازندران 128 دهیار زن دارد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جان‌الله عبدی در نشست خبری به مناسبت روز دهیار اظهار کرد: سال گذشته 35 درصد نسبت به سال قبل از آن، افزایش اعتبار تخصیصی را در دهیاری‌های استان شاهد بودیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در سطح استان دوهزار و 946 آبادی داریم، افزود: جمعیت روستایی شامل یک میلیون و 368 هزار نفر با 411 هزار و 980 خانوار است که از این تعداد جمعیت روستایی، 688 هزار و 385 نفر مرد و 679 هزار و 617 نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه در مازندران 746 روستای مرزی داریم، گفت: در مازندران هزار روستا بدون دهیاری و 720 روستا هم بدون شورای اسلامی هستند.

این مسئول تاکید کرد: جمع‌آوری پسماند در 1900 روستا که دهیاری دارند انجام می‌شود، ضمن اینکه در برخی روستاهای بدون دهیاری هم پسماند جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان این که طرح تفکیک زباله از مبدا هم در بعضی روستاها آموزش داده شد، ادامه داد: در 480 روستا زباله توسط دهیاری‌ها و در 700 روستا هم توسط شرکت تعاونی دهیاری و در 720 روستا توسط بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود.

عبدی با بیان اینکه سرانه تولید زباله هر روستایی 750 گرم است، ادامه داد: ساماندهی پسماند جمعیت شناور در روستاها از اقدامات شاخص و مهم است. ساماندهی زباله در محورهای ارتباطی روستاها هم بر عهده دهیاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نقش دولت در توجه به اقتصاد روستایی از سال گذشته بسیار پررنگ شده است، خاطرنشان‌کرد: کارگروهی برای توسعه روستا و افزایش درآمد خانوار روستایی در معاونت رئیس‌جمهوری تشکیل شده است.

عبدی تصریح کرد: در مازندران یازده هزار دانش‌آموخته رشته کشاورزی داریم که حدود دو سه هزار نفر از این افراد شاغل هستند.

مدیرکل روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه 70 درصد از روستاهای مازندران زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی استان و بقیه خودگردان هستند، اظهار کرد: از عوامل کمبود آب، هدر رفت آن است و فرسودگی شبکه باعث هدر رفتن آب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 97 میلیارد و 394 میلیون ریال اعتبار به پروژه‌های عمران روستایی در مازندران اختصاص یافت، افزود: بیش از 1300 پروژه توسط دهیاری‌ها به بهره‌برداری رسید. امسال هم حدود سه هزار و 600 پروژه در دست اجرا در دهیاری‌ها داریم.

عبدی با بیان اینکه سال گذشته رتبه نخست نهضت آسفالت راه‌های روستایی را در کشور کسب کردیم، گفت: امسال این فعالیت به دو برابر افزایش یافته ضمن اینکه ایمنی راه‌های روستایی را هم پیگیری کردیم و از محل اعتبار جرائم به دهیاری‌ها اعتبار اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد روستاها آزادسازی حریم و معابر را به صورت کامل انجام داده و آماده اجرای طرح هادی هستند، تصریح کرد: طرح هادی بر اساس نیازمندی‌های افق طرح، تهیه می‌شود.

عبدی ادامه داد: طرح هادی طبق ضوابط تهیه می‌شود و از سال گذشته با افزایش چند برابری محدوده طرح هادی، مقابله کردیم.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران 128 دهیار زن داریم، ادامه داد: 52 روستا دارای صندوق خرد روستایی هستند.

وی افزود: اسامی 244 روستا را برای راه‌اندازی دهیاری به وزارت کشور ارسال کردیم.

 


  • دوشنبه 15 تير 1394-6:12

    مازندران ما را از قدیم دهستان گفته اند و آبادانی روستا های ما یعنی آبادانی مازندران . خسته نباشید!

    • يکشنبه 14 تير 1394-13:52

      مازندخان اشتباه تیترزدی سرانه درروزنه سالانه.


      ©2013 APG.ir