تعداد بازدید: 2908

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 ارديبهشت 1385-0:0

امان از دست اين عرب ها!

حسن انوشه-محقق ونويسنده مازندراني-گفت:ناشران عربي وقتي مي بينند كه يك كتاب شان خواستار دارد ، به هر نحو ممكن خريدار آن كتاب را دست به سر مي كنند ، تا كتاب را با قيمت بالاتر در بازار ديگري به فروش برسانند .


"حسن انوشه" ، گفت ‌‏: كتاب عربي كه در نمايشگاه نوزدهم از سوي ناشران عرضه شد ، بسيار ضعيف بوده و جاي خالي ادبيات داستاني و شعر معاصر عرب در ميان كتاب‌‏هايي كه غرفه عربي عرضه مي شود ، خالي است .
حسن انوشه ، سرپرست بابلي دانشنامه ادب فارسي گفت : متاسفانه كتاب‌‏هاي عربي كه امسال در نمايشگاه كتاب از سوي ناشران عربي عرضه شده‌‏ بسيار ضعيف است و كشورهاي كويت و عربستان تنها در غرفه‌‏هايشان به تبلغ فعاليت هاي سياسي خود مي پرداختند .
وي ، تصريح كرد ‌‏: از ميان ناشران ، كشور مصر حضور نداشت و سوريه و لبنان 15 سال است كه در نمايشگاه كتاب تهران شركت مي كند و هر سال تنها به عرضه تعدادي كتاب تكراري مي پردازند و فروش ريالي نيز به بحراني شدن اين وضعيت دامن زده است .
انوشه ، با اشاره به اينكه كتاب فروشيهاي ما از كتابهاي "ابن داوود ابن ماجد" پر شده است ، گفت ‌‏: اگر قرار است ناشران عربي در نمايشگاه ايران حضور پيدا كنند ، بهتر است ادبيات و شعرشان را به ما معرفي كنند ، ما چيزي از ادبيات معاصر عرب نمي دانيم .
وي افزود‌‏ : ناشران عربي وقتي مي بينند كه يك كتاب شان خواستار دارد ، به هر نحو ممكن خريدار آن كتاب را دست به سر مي كنند ، تا كتاب را با قيمت بالاتر در بازار ديگري به فروش برسانند .

 من چهار روز براي خريد يك كتاب به يكي از غرفه هاي عربي سرزدم ، اما هر روز به بهانه‌‏اي ، خريد را به روز ديگر موكول كردند .
انوشه در پايان خاطر نشان كرد ‌‏: اگر نتوانيم كتاب را در نمايشگاه و غرفه هاي عربي پيدا كنيم ، اين كتاب ها را بايد از كوچه نايب و قم بخريم . (ilna)



    ©2013 APG.ir