تعداد بازدید: 3335

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 24 تير 1394-19:41

کلاس های رایگان مهارت آموزی در سراسر مازندران

خانواده ها به فرزندان خود مهارت فنی بیاموزند

آموزش رایگان فنی و حرفه ای در روستاها، دانشگاه ها، زندان ها، اردوگاه ها، پادگان ها وسکونت گاه های غیررسمی/مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران: دانش آموزان و دانشجویان بالای 15 سال می توانند در کلاس های مهارت فنی در سراسر استان مازندران شرکت کنند و از آموزش های مهارتی رایگان بهره مند شوند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا گرزین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران: تابستان امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان مازندرانی را در دست اجرا داریم.

اداره کل فنی و حرفه ای مازندران بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود، مسئولیت نهادینه کردن آموزش های فنی و مهارتی را در جامعه بر عهده دارد که در این امر کار گروه های متعددی دخیل هستند و باید آنان را شناسایی کنیم.

برای تابستان امسال برنامه ای که توسط کارشناسان این اداره کل در نظر گرفته شده است طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان است.

بر اساس این طرح تمامی دانش آموزان و دانشجویان بالای 15 سال می توانند در کلاس های مهارت فنی در سراسر استان مازندران شرکت کنند و از آموزش های مهارتی رایگان بهره مند شوند.

من در همین جا از خانواده ها تقاضا دارم بر اساس استعداد، علاقه و خواست فرزندان خود، آن ها را به کلاس های مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای سراسر استان از رامسر تا گلوگاه هدایت کنند تا از این آموزش ها به صورت رایگان بهره ببرند.

اعتقاد داریم جوانان ما سرشار از قابلیت های درونی بالقوه هستند که می توانند با آموزش های مهارتی و آموزش های فنی و حرفه ای که به آنان ارایه می شود، به سرمایه ای بزرگ برای کشور و استان تبدیل شوند.

ما بر این باوریم که با همین آموزش ها می توان تحول زیادی را در رشد و توسعه اقتصادی کشور به وجود آورد.

بار دیگر از خانواده ها می خواهیم نسبت به هدایت  وثبت نام  فرزندان خود در کلاس های  متعدد آموزش فنی و حرفه ای -البته بر اساس علائق شان- اقدام کنند تا این آموزش های مهارتی را در سبد زندگی خود جای دهند. باید گفت آموزش های مهارتی اساس کار جوانان در آینده خواهد بود.

آموزش ها در مراکز ما برای جوانان بالای 15 سال است. هم چنین در حدود 800 مرکز آموزش فنی و حرفه ای خصوصی که زیر نظر آموزش فنی و حرفه ای استان هستند، به دانش آموزان 12 سال به بالا آموزش های فنی و حرفه ای می دهند.

ماهیت کار آموزش فنی و حرفه ای بر این مبنا است که هر کجا تقاضای آموزش باشد بر اساس وظیفه، این سازمان در آن مکان حضور یافته و آموزش را ارایه  می دهد.

با توجه به فرمایش های مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام سال دولت، ملت همدلی و همزبانی، ما تفاهم نامه ای را با مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران و دهیاری ها منعقد کرده ایم و به دهیاری های استان مازندران اعلام شد چنانچه در روستاها حداقل 12 متقاضی برای کلاس در رشته خاصی وجود داشته باشد، در همان محل حضور یافته، آموزش های فنی و حرفه ای به متقاضیان و روستاییان ارایه می شود.

حتی این آمادگی از سوی ما وجود دارد که با تقاضای دانشگاه ها در آن دانشگاه حضور یافته، با اختصاص دادن فضای مورد نیاز، آموزش های مهارتی به دانشجویان ارایه شود.

 جوانان در پادگان ها هم می توانند در حین خدمت نظام وظیفه از این آموزش ها بهره مند شوند.

 اداره کل فنی و حرفه ای در زندان ها، اردوگاه ها، سکونت گاه های غیر رسمی و در محل معتادان بهبود یافته نیز حضور یافته، آموزش های رایگان فنی و حرفه ای را ارئه می دهد.

در پایان باید خاطرنشان کنم که پس از آموزش از افراد آزمون به عمل آورده، در صورت قبولی کارت مهارت آموزش فنی و حرفه ای به انان اعطا می شود.

 



©2013 APG.ir