تعداد بازدید: 2250

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 18 خرداد 1385-0:0

خِشِ مِثال

واحد هنر و ادبیات بومی حوزه هنری استان مازندران در نظر دارد یکصد وچهارده حدیث از احادیث نبوی را به نیت یکصد و چهارده سوره مبارک از قرآن کریم به صورت محلی منظوم در کتابی تحت عنوان " خِشِ مِثال در خجیرِ سال"چاپ کند.


 رشید بابازاده -کارشناس و مسئول واحد هنر و ادبیات بومی حوزه هنری استان مازندران- که نظم و نگارش اثر فوق را به عهده دارد اعلام کرد که نظم مجموعه احادیث ائمه معصومین را در آغاز بهار طبیعت سال 1384 شروع و در آغاز بهار قرآن ماه مبارک رمضان 1384 به پایان رساند. در حال حاضر هم ویرایش نخست این اثر آغاز شده است.

قابل ذکر است نامبرده از سال ها پیش نیز در حال ترجمه منظوم محلی آیات الهی ( قرآن کریم ) می باشد . نمونه ای از منظومه « خِشِ مِثال در خجیرِ سال » :

رسول خاتم (ص) فرمود : فردای قیامت ، قدم از قدم برداشته نمی شود . مگر این که از 4 چیز از شما سوال می شود: 1 _ از جوانی تان ( که چگونه سپری شد ) 2 _ از عمرتان ( که چگونه فنا شد ) 3 _ از مال تان ( که از کجا به دست آورده اید و در کجا مصرف کرده اید ) 4_ از حب و دوستی اهل بیت من ( که آیادر سینه تان وجود داشت یا خیر )

ترجمه منظوم محلی :

 فِردایِ قیامِتِ دِلِه طِبقِ رِوال در مورِدِ چار مَسئله بُونِه سُوال/ یک ، عشقِ به اهل ِ بیتِ ، سه تایِ دیگه ایام جِوونی هَسه ، عُمر هَسه و مال/ ( یعنی که چِتی وِشونا رِ رَج بَزونی؟ /راس راس ها مِتِنی ؟/ یا قَدِم کَج بَزونی ؟ )

حوزه هنری مازندران  - (hozeh_artsari@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir