تعداد بازدید: 3259

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 30 تير 1394-21:3

لزوم همکاری مدیران تا لحظه آخر با نمایندگان کنونی مجلس؛

محمدی: مدیران خود را به دردسر نیندازند

فرماندار قائمشهر: برگزاری جلسه از دو طیف اصولگرا واصلاح طلب بازی سیاسی نبود/مدیران به دنبال کارهای تبلیغاتی نروند/اداره راه و شهرسازی زیر گذرهای موجود را مورد بازنگری قراردهد/از مدیران درخواست دارم تا به غوغا سالاری برخی که تقوای رسانه ای ندارند توجه نکنند/مدیران تا لحظه آخر باید با نمایندگان منتخب مردم همکاری داشته باشند و خود و شهرستان را به دردسر نیندازند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: از ساعت 16 روز سه شنبه 30 تیر 94 چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر با حضور مهدی محمدی فرماندار و مدیران تمام دستگاه های اجرایی به همراه حامد ابراهیمی رییس شورای شهر و سید علی حجازی شهردار قائمشهر در محل ساختمان اجتماعات شماره یک فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

از کم آبی به بحران آبگرفتگی رسیدیم

فرزین فرهادی -رییس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر- با بیان اینکه میزان بارش در خرداد ماه سال گذشته 31 میلی متر بود، گفت: این میزان در خرداد سال جاری به کمتر از 9 میلی متر رسید که نشان از بحران خشکسالی داشت.

وی با بیان اینکه قریب به 700 هکتار از مراتع کشاورزی در استان رها شده ماندند، افزود: در شهرستان قائمشهر 1400 هکتارمزارع دچار استرس بی آبی و خشکسالی بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته به رهیافت از این مشکل دست یافتیم.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه رهیافت از مشکلات حاصل تلاش جمعی بود، اظهار کرد: شدت بارندگی دو روز گذشته سبب شد از بحران کم آبی به بحران آبگرفتگی اراضی کشاورزی برسیم.

فرهادی تصریح کرد: در حال حاضرمشکل رها شدن زمین های کشاورزی را در اثر آبگرفتگی نداریم.

مدیران به دنبال کارهای تبلیغاتی نروند

 فرماندار قائمشهر با بیان اینکه همت خوبی برای حل مشکلات وجود دارد، گفت: توافق هسته ای را که به تعبیر رهبری همه قدرت های ظالم در یک طرف و ملت ما در طرف دیگر آن قرار داشت، به ملت و دولت در راس آن وزیر امور خارجه تبریک عرض می کنم.

وی افزود: امیدواریم در طی دو ماه آینده چیزی که عزت مردم را تامین می کند حاصل شود تا ملت ایران طعم شیرین آن را حس کند.

محمدی با اشاره به اینکه بنای دشمنان بر آن بود تا توافق حاصل نشود، تصریح کرد: شاید در اثر تحریم ها، مشکلاتی ایجاد شده باشد اما اگر تحریم ها نبود این اتفاقات و پیشرفت ها با این سرعت وجدیت پیش نمی آمد.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه نقادی کار زیبایی است اما تخریب جایز نیست، اظهار کرد:آنهایی که به دنبال نقد هستند نگاه خود را به سمت فرمایش های رهبری معطوف کنند و مراقب باشند که دستاوردهای نظام متعلق به همه است و به نفع خود مصادره نکنند.

وی با اشاره به بارندگی دو روز گذشته در انتقاد نسبت به وضع موجود زیر گذرهای شهرستان قائمشهر گفت: اداره راه و شهرسازی زیر گذرهای موجود را مورد بازگری قراردهد، چراکه این وضع زیر گذرها وحشتناک است.

محمدی با بیان اینکه در تمام زیر گذرهای شهرستان بازنگری صورت گیرد، تصریح کرد: در برخی زیر گذرها همچنان موتورهای پمپ مشغولند اما آب ها هنوز تخلیه نشده است!

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه مردم میراث این نظام هستند، افزود: از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جماعت با دهان روزه در هوای گرم تابستان تشکر می کنم و باید بگویم این حضور امانتی را بر گردن ما نهاده است.

محمدی با بیان اینکه رهبری با بصیرت امسال را با نام همدلی وهم زبانی نامگذاری کرد، اظهار کرد: در شهرستان قائمشهر برای ایجاد همدلی وهم زبانی از 45 نفر از افراد تاثیر گذار و قدیمی تر در دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب دعوت به عمل آمد تا در جلسه ای برای ایجاد همدلی و ایجاد فضای آرام سیاسی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه بازی سیاسی نبود، افزود: ما به دنبال بازی سیاسی نیستیم، بلکه با دعوت از فرمانداران گذشته شهرستان و استفاده از تجربیات آن ها و طیف های اصولگرا واصلاح طلب در کنار هم به دنبال تشکیل کارگروه وتشکیل جلسات برای کمک به بهبود شهرستان هستیم.

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه من همواره اصحاب رسانه را امین می دانم و از آنان تشکر می کنم، افزود: از مدیران درخواست دارم تا به غوغا سالاری برخی که تقوای رسانه ای ندارند توجه نکنند.

محمدی با اشاره به زحمات اقشار مختلف خبرنگاران گفت: مدیران از نقدهای خبرنگاران استقبال کنند و به دنبال برطرف کردن اشکالات باشند.

وی از رییس اداره ارشاد قائمشهر خواست تا برای روز خبرنگار جلسه ای تشکیل شود و در حد توان از اصحاب رسانه قدردانی به عمل آید.

فرماندار قائمشهر با تاکید بر آنکه مدیران به دنبال کارهای تبلیغاتی نروند، افزود: در سال انتخابات، مدیران ادارات خود را از ایجاد تنش دور کنند و به یاد داشته باشند تا لحظه آخر باید با نمایندگان منتخب مردم همکاری داشته باشند، پس خود و شهرستان را به دردسر نیندازند.

وی تصریح کرد: با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

محمدی در پایان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با ارباب رجوع طوری رفتار کنند که اگر خود آن طرف میز بودند دوست داشتند با آنها برخورد شود.

آموزش و پرورش عدالت آموزشی می خواهد

  رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بافت قدیمی برخی مدارس جز دغدغه ها است، افزود: آموزش و پرورش به دنبال ایجاد عدالت آموزشی در مدارس است.

محمد رسولی با بیان اینکه تراکم جمعیت و کمبود فضای آموزشی از مشکلات است، اظهار کرد: نکته ایی که در گذشته از آن غفلت شد، این بود که چیدمان ما در مدارس مشخص نبود و دانش آموزان دختر ناچار بودند ازضلع شمالی شهر به مدرسه ای درضلع جنوب شهر بروند.

رییس اداره آموزش و پرورش با بیان اینکه سال جاری استقرار پایه نهم یک مشکل محسوب می شود، افزود: اکنون نیاز به 250 کلاس درس برای این پایه داریم و برای پایه دوم متوسطه 340 معلم مازاد داریم. البته در پایه ابتدایی با کمبود 84 معلم روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه مهاجرت از مدارس روستا به شهر تراکم شهری را افزایش داده است، اظهار کرد: 80 میلیون از سهمیه دولت به 16 مدارس روستایی اختصاص داده شد تا با تقویت آنها از مهاجرت دانش آموزان به شهرها جلوگیری شود.

دزد پررو یقه صاحبخانه را می گیرد

آرمان فتحی -عضو شورای شهر ارطه- با بیان اینکه دزد پررو یقه صاحبخانه را می گیرد، گفت: نامه ای در خصوص واگذاری زمین به نساجی قائمشهر دیدیم که آقای ابراهیمی رییس شورای شهر قائم شهر گفت مشکل حل شد، اما سوال من آنجاست مظلومیت ارطه به جایی رسیده است که 20 هکتار از آن را جدا کردند و حالا شش هکتاری را هم که قرار است به نساجی و شهرستان برسد به نام خود تمام می کنند و برای تقابل با آن نامه می زنند؟!

وی افزود: جناب فرماندار من بارها شاهد دفاع شما از حق مرد قائمشهر و ارطه در برابر مسئولان بودم، اما چرا سر انجام حق مردم ارطه برای دانستن حریم شان مشخص نمی شود؟!

مهدی محمدی فرماندار قائمشهر در این خصوص گفت: مشکل واگذاری زمین به نساجی مشکل امضا بود که حل شد و دیگر مشکلی نیست. آنچه که شما می گویید گرفته شد، بذل و بخشش گذشته بود امروز مشکل نساجی حل شد و در مرحله واگذاری موقت قرار دارد.

  رییس شورای شهر قائمشهر هم در این جلسه با بیان اینکه مشکلات سوادکوه با بلوتوث رسانه ای شد، گفت: در قائمشهر هم خانه هایی بودند که در اثر آبگرفتگی صاحب خانه ها ناچار به ترک خانه ها شدند.

وی با اشاره به ساخت و ساز غیر مجاز گفت: برخی از این ساخت و سازهای غیر مجاز سبب شد ناچار شویم دیوار همسایه را بشکنیم یا باغ را خراب کنیم تا منزل فرد از آبگرفتگی رها شود که ناشی از وجود تخلفات در گذشته است.

رییس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه برای 400 خانواده زندانی سبد کالای 150 تا 200 هزار تومانی در ماه مبارک در نظر گرفته شد، افزود: برای 1500 زندانی به همراه خانواده شان در زندان مراسم افطار دهی برگزار کردیم.



    ©2013 APG.ir