تعداد بازدید: 2395

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 7 تير 1385-0:0

همسايه كوخ‌نشين عماد خان!

خانه ييلاقي عماد افروغ-نماينده تهراني ها در مجلس ورييس کميسيون فرهنگي مجلس هفتم-در منطقه سوادکوه، کار دستش داد.


در پي انتقاد شديداللحن يك نماينده از برخي مديران، شبنامه‌اي به صورت گسترده در كمد نمايندگان مجلس پخش شد تا ديگر، نماينده‌اي جرأت چنين انتقادات صريحي را به خود ندهد.

در اين شبنامه، تصوير منزل 340 متري نماينده مذكور در روستايي كه زمين آن هم‌اكنون بين پنج تا حداكثر ده ميليون تومان قيمت دارد، كاخ تفريحي معرفي شده است.

در اين حال، عماد افروغ درباره انتشار اين شبنامه گفت: اين خانه 340 متري را در سال 79 از قرار متري پنج هزار تومان خريداري كرده‌ام و اكنون، گويا قيمت آن متري ده هزار تومان است و از اين خانه براي استراحت و مطالعات و تحقيقاتم با توجه به اين‌كه همه كتاب‌هاي من آنجاست، استفاده مي‌كنم. وي گفت: من در تهران خانه‌اي ندارم و حاضرم اين خانه را با يك آپارتمان كوچك در تهران معاوضه كنم.

وي با اشاره به اين‌كه خريد و ساخت اين خانه را پيش از نمايندگي مجلس به پايان رسانده، گفت: پيش از نمايندگي هم بسياري از دوستان و علما را به آنجا دعوت كرده بودم و موضوعي نبود كه براي كسي مخفي باشد. وي درباره آنتن ماهواره‌اي كه تصوير آن منتشر شده نيز گفت: اين آنتن به خاطر آن‌كه منطقه قابليت دريافت سيگنال‌هاي راديو و تلويزيون را ندارد، توسط رئيس سازمان صداوسيماي مازندران نصب شده و تنها شبكه‌هاي داخلي و راديوها را مي‌گيرد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: الحمدلله، ثروت‌اندوزان و قدرت‌پرستاني كه اقدامات من، آنان را خشمگين كرده و اين اقدامات را خطري براي منافع خود مي‌بينند، پس از جستجوي بسيار، توانسته‌اند همين مورد را دستاويز كنند، در حالي كه آن را از مدت‌ها پيش با حقوق كتاب‌نويسي و حق‌التدريس خودم ساخته‌ام و انگار من به عنوان يك استاد دانشگاه، كه از داشتن يك خانه كوچك در تهران هم محرومم، عرصه را بر كساني كه ميلياردها از بيت‌المال را تاراج كرده‌اند، تنگ كرده‌ام ، اما بايد بگويم كه با چنين چيزهايي از ميدان مبارزه بافساد و مفسدان به در نمي روم و تا آخر ايستاده ام .

در قسمتي از اين شبنامه چنين آمده است ؛ «عماد افروغ حتما آنتن ماهواره اي كه در جنگل پر طراوت لفور مازنداران بر هوا كرده ، كسب اطلاع از تجربه جامعه شناسي سياسي جهان براي مبارزه با مفاسد اخلاقي و به صدا در آوردن طبل رسوايي كاخ نشينان  بي درد چاپلوس است كه بگويد : بنده (عماد افروغ) شبهه منفعت راخيلي پر رنگ مي بينم  و احساس مي كنم حالا كه برخي ازنمايندگان از نقد مخالفت با احمدي نژاد در فضاي گرم انتخاباتي طرفي نبستند فكر مي كنند شايد به حمايت از ايشان طرفي ببندند ».

جالب اينكه در اين شبنامه، از تصوير طويله كنار منزل نماينده مردم تهران با تيتر همسايه كوخ‌نشين عماد خان استفاده شده است.


اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ ديروز نيز يكي‌ از نمايندگان‌ خواستار پايان‌ دادن‌ به‌ اين‌ شبنامه‌ها شده‌ بود.
داريوش‌ قنبري‌ با استناد به‌ بند 11 ماده‌ 23، اظهار داشت‌: اخيرا شاهد پخش‌ شب‌نامه‌هايي‌ راجع‌ به‌ بعضي‌ نمايندگان‌ در درون‌ باكس‌هاي‌ نمايندگان‌ هستيم‌ كه‌ ظاهرا اين‌ شب‌نامه‌ها از طرف‌ طرفداران‌ برخي‌ مسوولاني‌ كه‌ انتقادات‌ نمايندگان‌ را كه‌ از سر دلسوزي‌ به‌ آنها وارد مي‌شود و آنها برنمي‌تابند، ارايه‌ شده‌ است‌. 
نماينده‌ مردم‌ ايلام‌ در خانه‌ ملت‌ افزود: نمونه‌ آن‌ شب‌نامه‌هايي‌ است‌ كه‌ اخيرا عليه‌ دكتر افروغ‌ منتشر شده‌ است‌.
اين‌ عضو كميسيون‌ امنيت‌ ملي‌ خاطرنشان‌ كرد: البته‌ بنده‌ قصد وارد شدن‌ به‌ محتواي‌ شب‌نامه‌ را به‌ دليل‌ توهين‌ انجام‌ شده‌ به‌ ايشان‌ ندارم‌، اما تاكيد مي‌كنم‌ كه‌ هر كسي‌ امكان‌ ورود به‌ جايگاه‌ و مكان‌ قفسه‌هاي‌ نمايندگان‌ را ندارد.
نماينده‌ مردم‌ ايلام‌ از رييس‌ مجلس‌ درخواست‌ كرد تا افراد متخطي‌ و كساني‌ كه‌ باعث‌ پخش‌ چنين‌ شب‌نامه‌هايي‌ شدند را شناسايي‌ كنند تا در آينده‌ اين‌ اتفاقات‌ نيفتد.


محمدرضا باهنر نيز تذكر قنبري‌ را وارد ندانست‌ و گفت‌: اگر قرار باشد پاكت‌هاي‌ دربسته‌يي‌ را كه‌ براي‌ نمايندگان‌ پست‌ مي‌شود، باز و كنترل‌ كنيم‌ كار شايسته‌يي‌ نيست‌ و نمايندگان‌ اين‌ حق‌ را به‌ ما نمي‌دهند و نبايد هم‌ بدهند.
وي‌ با بيان‌ اينكه‌ مكاتبات‌ نمايندگان‌ محرمانه‌ است‌ و ما حق‌ دخالت‌ نداريم‌ به‌ قنبري‌ گفت‌: شما مي‌توانيد با نوشتن‌ نامه‌ درخواست‌ كنيد و ما نيز مساله‌ را از طريق‌ حراست‌ يا وزارت‌ اطلاعات‌ پيگيري‌ كنيم‌.(baztab+isna)



    ©2013 APG.ir