تعداد بازدید: 3592

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 30 مرداد 1385-0:0

پير شده‌‏ام-ناطق نوري

علي اكبر ناطق نوري:طرفدار لايحه نظام جامع انتخابات هستم،اماهنوز آن را مطالعه نكرده‌‏ام!


رئيس بازرسي ويژه دفتر مقام معظم رهبري گفت : با كليات لايحه نظام جامع انتخاباتي موافق هستم و تدوين آن را كار معقولي مي‌‏دانم و طرفدار آن هستم،اما شرايط و ضوابط آن بايد مورد كار كارشناسي قرار گيرد.

" علي اكبر ناطق نوري" گفت: بنده هنوز اين لايحه را مطالعه نكرده‌‏ام بنابراين اول بايد آن را مطالعه كنم تا بتوانم نظر خود را بدهم.
وي گفت: تجربيات گذشته نشان مي دهد كه بايد محدوديت هايي را براي كانديداها در ثبت نام انتخابات قائل شد بنابراين بايد شرايطي را ايجاد كرد كه هركس به خود اجازه ندهد كه كانديداي انتخابات شود و بخواهد اتلاف وقت و هزينه كند اگر اين كار صورت گيرد قطعا مفيد خواهد بود.


وي افزود: به طور مثال در انتخابات رياست جمهوري دوره نهم مشاهده كرديم كه هزاران نفر كانديداي شركت در انتخابات شده بودند كه اين امر موجب وهن است .


ناطق نوري با اشاره به هزينه هاي برگزاري انتخابات گفت: هزينه هايي كه در انتخابات صرف مي شود متعلق به بيت المال است و بايد ضوابطي براي شركت افراد در انتخابات گذاشته شود در هيچ كجاي دنيا اين گونه عمل نمي‌‏شود كه هر كس كه دلش خواست بيايد و در انتخابات ثبت نام كند.


وي در خصوص مغايرت هاي متعدد لايحه نظام جامع انتخاباتي با اصول قانون اساسي، گفت : مرجع تشخيص مغايرت يا عدم مغايرت با شوراي نگهبان است ضمن اينكه اين لايحه هنوز به تصويب نرسيده و بايد در دولت چكش كاري شود و مجلس نيز بر روي آن كار كارشناسي انجام دهد .


ناطق نوري در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي پرسيد" چرا همانند گذشته حضور فعالي در تشكيلات سياسي نداريد"، گفت: اگر شما تشكيلات جامع روحانيت مبارز را عنوان تشكيلات قبول داريد، بنده آن جا مشغول به فعاليت هستم و حضور فعالي در عرصه سياسي دارم.


وي تصريح كرد: ما پير شده‌‏ايم و عرصه را به جوانان سپرده‌‏ايم.معتقديم كه پيرمردها بايد در اتاق فكر مشغول به كار شوند و جوانان بايد با استفاده از تجربيات,كار اجرايي را در دست گيرند.
وي ادامه داد: بعد از اين حضور 20 ساله، ضرورت ديدم در اتاق فكر مشغول به فعاليت شوم تا جوانان خلاق وارد عرصه شوند، چون آنها نشاط و شادابي جديدي دارند و مي توانند در صحنه سياست هم نشاط و شادابي ايجادكنند ودر صورتي كه صلاح دانستند از تجربيات ما پيرمردها هم استفاده كنند.


ناطق نوري افزود: من پنج دوره نماينده مجلس بودم و به نظرم 20 سال حضور در مجلس كافي است چون هرچه خلاقيت و ابتكار داشته‌‏ام به كار بسته‌‏ام و عقيده‌‏ام بر اين است كه يك نواخت عمل كردن براي مردم خسته كننده مي شود.


رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي خواست تا نمره‌‏اي به عملكرد دولت در يكساله اخير بدهد گفت: بنده ننشسته ام كه عملكرد دولت در يكسال اخير را مورد ارزيابي قرار دهم به همين علت نمي توانم نمره‌‏اي دهم.


ناطق نوري در توصيه اي خطاب به اصولگرايان گفت: توصيه من حضور فعال در صحنه است البته اين توصيه فقط مختص به اصولگرايان نيست بلكه شامل همه گروهها هم مي شود .اصولگرايان نيز بايد انسجام و وحدت خود را حفظ كند و افراد شايسته را انتخاب تا بتوانند خدمات بيشتري به مردم ارايه كنند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد به اعتقاد شما آيا اصولگرايان در انتخابات آينده پيروز مي‌‏شود يا خير، گفت: اگر اصولگرايان وحدت خود را حفظ و به طور جد فعاليت كنند پيروز انتخابات خواهند شد.(ilna)



©2013 APG.ir