تعداد بازدید: 3557

توصیه به دیگران 2

جمعه 23 مرداد 1394-18:56

سید رمضان شجاعی:

شکایت احمدی‌نژاد بار سیاسی دارد/ رسانه با باج‌خواهی رشد نمی‌کند

نماینده ساری و میاندورود: مجلس آینده جای افراد افراطی از جناح‌های مختلف نیست/ بنای بر بداخلاقی و بدعهدی نداریم و به همه نامزدهای انتخابات، خیرمقدم می‌گوییم/شکایت احمدی نژاد در آستانه انتخابات، بیشتر بار سیاسی دارد تا بار حقوقی و قضایی/برای صدا و سیما، آینده خوبی پیش‌بینی نمی‌کنم/اگر برای مازندران هم مدیر بومی انتخاب می‌کردند به نفع صدا و سیما و فرهنگ استان بود/صدا و سیما در پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای از مخالفان بیشتر از موافقان این بحث استفاده کرده است/در لیست رحیمی نیستم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: سید رمضان شجاعی کیاسری در نشست خبری خود از توافق هسته‌ای به عنوان پیروزی جهت‌دار و نمادین در جمهوری اسلامی نام برد و اظهار کرد: در این زمینه باید از دولت‌های هشتم تا یازدهم تشکر کرد.

این نماینده مجلس افزود: با ورزیدگی که تیم مذاکره‌کننده در دولت روحانی داشت فضا را برای نرمش و دستیابی به فناوری هسته‌ای فراهم کرد و این پیروزی جزو موفقیت‌های تاریخی در عرصه دیپلماسی است.

وی با اشاره به نقش مجلس در همراهی دولت و حاکمیت در دستیابی به توافق هسته‌ای، گفت: مجلس گام‌های موثر و به موقعی برداشت و سهم مجلس در دستیابی به فناوری هسته‌ای، قابل توجه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان معتقد هستند این توافقنامه باید در مجلس هم تصویب شود، یادآور شد: برخی دیگر از نمایندگان بر این باور هستند این توافقنامه هم مانند قطعنامه 598 به دلیل اینکه بین کشورها اتفاق افتاده، نیاز به تصویب مجلس ندارد چرا که بر روی بند بند این توافقنامه، بحث و بررسی شده و کشورهای دو طرف حق ندارند کلمه‌ای در این توافقنامه را تغییر دهند. اگر قرار است بر روی این توافقنامه حرف جدیدی باشد، اصل توافق زیر سوال می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند فضای این توافقنامه تا انتخابات مجلس و خبرگان کشیده می‌شود تا در زمان انتخابات بهره‌برداری سیاسی صورت گیرد، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم این توافقنامه در جای خود جزو حقوق مردم ایران است.

*اقبال با لیست اعتدالیون است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجلس آینده جای افراد افراطی از جناح‌های مختلف نیست، ادامه داد: به نظر می‌رسد لیست اعتدالیون در مجلس آینده از اقبال خوبی برخوردار باشد و اکنون هم جریان‌های سیاسی به دنبال یارگیری هستند.

شجاعی با اشاره به اینکه مجلس آینده باید از نگاه کارشناسی بالاتر، پختگی و آرامش بیشتری برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: مجلس باید عاری از نگاه‌های افراطی اصولگرا و اصلا‌ح‌طلب باشد.

شجاعی تصریح کرد: در مازندران هم نگاه‌ها و جریان‌های سیاسی متفاوتی وجود دارد که به تنهایی نمی‌توانند در ایجاد یک تشکل مستقل به معنای استانی موفق باشند، چون این تشکل‌ها باید در لوای قوی‌تری شکل گیرند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه در مازندران نگاه سیاسی می‌تواند مستولی باشد، اما انتخابات در حوزه‌های شهری، سازمان رای دارد که قبیله‌ای و منطقه‌ای است، اظهار کرد: جریان‌ها، سلیقه‌ها و افراد می‌توانند در انتخابات استانی موثر باشند.

نماینده ساری و میاندورود ادامه داد: برای نخستین بار انتخابات مجلس و خبرگان به صورت توام برگزار می‌شود و این دو انتخابات از جنس هم نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنای بر بداخلاقی و بدعهدی نداریم و به همه نامزدهای انتخابات، خیرمقدم می‌گوییم، افزود: انتخابات در نوع خود، تنوع، شور و نشاط دارد و هر کسی با نگاه خود این شور را ایجاد می‌کند.

شجاعی درباره تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای انتخابات، تصریح کرد: باید فضا را آرام نگه داشت. هرچه فضا تندتر شود، آرامش انتخابات را تهدید می‌کند. اکنون زمان تبلیغات انتخابات نیست و نباید مردم را به دغدغه انداخت. انتخابات باید بر روند آرام خود پیش برود.

*سمن ها فعال شوند

وی در پاسخ به سوالی درباره بروز سیل و برداشت بی‌رویه از جنگل، گفت: مجمع نمایندگان شمال بعد از بروز سیل، تشکیل جلسه داد. علت اصلی بروز سیل برداشت بی‌رویه از جنگل بیان می‌شود که این مسئله هم ریشه در دستگاه دولتی دارد چراکه دستگاه دولتی باید نسبت به برداشت از جنگل، مجوز دهد. در این زمینه نیازمند نظارت دولت هستیم و آن چه که در مقابل این مسئله قرار داد، قانون است. رئیس قوه قضائیه هم تیمی را برای بررسی علت بروز سیل تعیین کرده است. در این زمینه نیازمند فعالیت جدی سمن‌ها هستیم. باید با مسئولانی که اجازه برداشت بی‌رویه از جنگل را می‌دهند برخورد شود. مجلس کار قانونگذاری را به خوبی انجام داده اما اجرای بد قانون، سلیقه‌ای عمل کردن و نظارت و بازرسی که به موقع انجام نشده باعث بروز این مسائل شده است.

* ساری تا 6 ماه آینده قطب گردشگری شمال ایران می‌شود

این مسئول درباره نقش نمایندگان در آزادسازی پادگان ساری، اظهار کرد: در مجلس هشتم پیشنهاد شد که پادگان‌ها از شهرها خارج شوند. من و یوسف‌نژاد هم این طرح را امضا کردیم که تبدیل به قانون شد. شهرداری پول نداشت تا به ارتش بدهد و پادگان را به خارج از شهر منتقل کند. اکنون با تهاتری که انجام شد زمین پادگان در اختیار شهرداری ساری قرار گرفت. پادگان ساری به مرکز فرهنگی مانند میدان نقش جهان اصفهان تبدیل و ساری تا 6 ماه آینده به قطب گردشگری شمال ایران تبدیل می‌شود.

*شکایت احمدی نژاد بار سیاسی دارد

شجاعی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر ارزیابی عملکرد شهردار ساری و آیا آن گونه که تبلیغات می‌شود، شهرداری ساری عملکرد مطلوب داشته یا نه، گفت: معتقدم خدماتی که شهردار ساری انجام داده در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، بی‌نظیر است. بنرهایی که نصب می‌شود گویای زحمات عبوری و همکارانش نیست چون می‌دانم به چه سختی تلاش و از درآمدهای ملی و شهری برای پیشبرد پروژه‌ها استفاده می‌کنند. عبوری شهرداری ساری را با بودجه 80 میلیاردی تحویل گرفت و امروز بودجه شهرداری ساری 420 میلیارد تومان است بدون اینکه از طریق ماده صد به مردم فشار وارد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مازندندمه درباره شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری، خاطرنشان کرد: از سوی برخی مسئولان دولت یازدهم، نقدهای تندی به دولت احمدی‌نژاد شد. احمدی‌نژاد هم چون نمی‌توانست از روحانی شکایت کند به دلیل چالیش‌هایی که پیش می‌آمد، از جهانگیری شکایت کرد که بحث‌هایی را درباره رانت و سوء استفاده‌های دولت گذشته مطرح کرده بود. در مجموع ارزیابی‌ها گویای این مسئله است که این شکایت در آستانه انتخابات، بیشتر بار سیاسی دارد تا بار حقوقی و قضایی.

* عملکرد ربیع فلاح را موفق می‌دانم

شجاعی درباره انتصاب مدیران در استان، اظهار کرد: در دولت گذشته می‌گفتند شجاعی سلطان انتصابات است اما من اعتقاد دارم انتصاب مدیران در حیطه کاری دولت است. هر جا احساس کنیم عملکرد مدیر استانی، ضعیف است و تقسیم محبت صورت می‌گیرد با وزیر مرتبط وارد بحث می‌شویم تا اصلاحات را انجام دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس درباره عملکرد استاندار مازندران با اشاره به اینکه به دلیل بی‌پولی که در این دولت وجود دارد عملکرد ربیع فلاح را موفق می‌دانم، افزود: اعتبارات به موقع تزریق نمی‌شود و همین که استان در آرامش اداره می‌شود و ناهنجاری و تعارضات اجتماعی نداریم تا اینجای کار به ربیع فلاح نمره مثبت می‌دهم و از او تشکر می‌کنم.

*برای صدا و سیما، آینده خوبی پیش‌بینی نمی‌کنم

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بومی نبودن مدیرکل صدا و سیمای مازندران، گفت: چون روند انتصاب مدیران کل صدا و سیما تازه شروع شده، قابل نقد نیست اما با این روند، برای صدا و سیما، آینده خوبی پیش‌بینی نمی‌کنم و 6 نفر اعضای تیم نظارت بر عملکرد صدا و سیما از این روند ناراضی هستیم. شبکه‌های استانی برای احیای فرهنگ بومی هر منطقه راه‌اندازی شده و اگر مدیر از فرهنگ استان مطلع نباشد تا بخواهد از این فرهنگ اطلاع کسب کند زمان زیادی را از دست می‌دهد. اگر برای مازندران هم مدیر بومی انتخاب می‌کردند به نفع صدا و سیما و فرهنگ استان بود.

شجاعی در پاسخ به سوال دیگر درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: در این زمینه دو نگاه وجود دارد. عده‌ای معتقد هستند صدا و سیما در مقابل توافق هسته‌ای موضع دیگری دارد و به مخالفان این توافق، پر و بال می‌دهد. عده‌ای هم بر این باور هستند که صدا و سیما عملکرد منصفانه‌ای در این زمینه دارد چون توافق هسته‌ای با موافقان و مخالفانی مواجه است. افکار عمومی می‌پسندد که صدا و سیما، بی‌طرف باشد. برجسته کردن نظرات مخالفان، محل اشکال است و رسانه ملی را از ملی بودن، جدا می‌کند. به نظر من هم صدا و سیما در پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای از مخالفان بیشتر از موافقان این بحث استفاده کرده است.

* رسانه با باج‌خواهی رشد نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فضای برخی رسانه‌ها در استان، گفت: یکی از سایت‌ها هر آن چه بخواهد درباره نماینگان مجلس منتشر می‌کند در حالی که جرات ندارند یک مطلب یا کامنت علیه دادستان یا مدیرکل دادگستری منتشر کنند و این مسئله را با دادستان مرکز استان درمیان گذاشتم. دق دلی خود را در قالب کامنت بیان می‌کنند. کسی که رسانه نمی‌داند و نمی‌فهمد نه تنها اصول روزنامه‌نگاری را رعایت نمی‌کند، خلاف قانون رسانه هم عمل می‌کند. برخی از این سایت‌ها از مدیران کل، باج می‌گیرند مبنی بر اینکه اگر آگهی ندهید فلان مطلب را علیه شما منتشر می‌کنیم. رسانه با باج‌خواهی رشد نمی‌کند. در کمیسیون فرهنگی به دنبال این هستیم که قانون جامع رسانه‌های مجازی هم نوشته شود.

شجاعی درباره وضعیت قانون جامع رسانه، ادامه داد: دولت از فضای فعلی رسانه راضی است. دولت شعار می‌دهد که دارد طرح جامع رسانه را آماده می‌کند تا به مجلس تحویل دهد. چون در قانون جامع رسانه، فضای نقد بازتر بوده و این قانون به نفع رسانه‌ها است، دولت تا کنون از ارائه آن به مجلس خودداری کرده است. کمیسیون فرهنگی با تقدیم نامه‌ای به رئیس مجلس، درخواست کرد تا دولت ملزم به تحویل هرچه زودتر طرح جامع رسانه به مجلس شود. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم هر وقت ما را می‌بیند و سراغ طرح را از او می‌گیریم پاسخ می‌دهد فدایی داری و از این حرف‌ها.

*در لیست رحیمی نیستم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادات دولت یازدهم از دولت‌های نهم و دهم، تصریح کرد: مگر احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی چنین رفتاری نداشت و با آنها نمی‌جنگید؟ تحلیل و نقد دولت گذشته توسط دولت جدید، در کشور به روندی عادی و طبیعی تبدیل شده که البته پسندیده نیست.

شجاعی درباره سوالی مبنی اینکه رحیمی به برخی نمایندگان پول داده است، خاطرنشان کرد: رحیمی این لیست را خارج کرده است. من حتما در لیست نمایندگانی که از رحیمی پول گرفتند نیستم. عدد و رقمی هم که به نمایندگان داده نازل بوده و بیشتر به نامزدهای انتخابات پول داده است. در هر صورت اگر اسم و لیستی از این نمایندگان دارید من آماده‌ام با سند مدرک اعلام کنم که در این لیست قرار ندارم.

 


  • وفادار به دکترپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 26 مرداد 1394-11:21

    دکتر شجاعی یه بار خدمت رسیدم و درد دلی کردم به ساعت نکشیده از طرف دفترت فروخته شدم و هنوز دارم تاوان میدم...دفترت اجازه نمیده با شما صحبت کنم.همیشه به بهانه ای همه مردم رو میپیچونه..چرا یه ساروی نمیذاری دفترت....

    • رای دهنده معترض به نمایندهپاسخ به این دیدگاه 8 0
      يکشنبه 25 مرداد 1394-10:1

      نترسید حرف بد نمی زنم سانسور نکنید :

      اقای کیاسری در روز جاری شکایت شما از یک سایت خبری را می توان گفت کارسیاسی و تبلیغاتی است والا حرفایی که نوشته شد جواب دارد می دادید . جوابی نداشتید چون کاربران رای دهندگان شما بودند و می دانستند چه گفته اند
      (آقای صادقی حذف نکن)
      بر کسی پوشیده نیست شما در دولت قبل دست و بالتان بازتر بود و هرکسی...میخواست در ستاد شما بود آقا حذف نکنید !!
      ...مشاور ... شما بود چه الم شنگه هایی راه می انداخت پایگاه تبلیغاتی شما در ... جواب نمی دهد
      (آقای صادقی حذف نکن)
      اکنون می خواهید بگویید با دولت تدبیر همراه هستید ما که به عنوان رای دهنده باور نمی کنیم
      (آقای صادقی حذف نکن)
      صداقت شما زیر سوال است اگر به میدان نیایی سنگین تر هستید...
      (آقا شما رو به خدا پاکش نکنید )اگر از شما شکایت کند ما می آییم دادگاه به حمایت از رسانه ها علیه ایشان موضع می گیریم
      اگر پس نگیرد کمپین مجازی می زنیم... مجبور شوند عقب بکشند اقای شجاعی می توانی شکایت بر علیه ...مدیر سایت را ادامه بده . ما هم میدان می آییم

    • يکشنبه 25 مرداد 1394-9:49

      انشااله مردم ساری با اگاهی بیشتری در اسفند به سمت صندوق رای خواهند رفت.....

      • يکشنبه 25 مرداد 1394-9:47

        اقای شجاعی یه سری به ابفای شهری زدی که ببینی چه بر سر شرکت و همشهریهات اومده؟؟؟؟؟؟؟

        • يکشنبه 25 مرداد 1394-8:25

          آقای شجاعی عزیز، جنابعالی خودت ک از آقای...شکایت کردی!!!!!!!

          • شنبه 24 مرداد 1394-20:2

            سلام ودرود بر مردم شريف ساري. آقاي شجاعي و دامادي عزيز شما نماينده مردم ساري هستين والله يه كاري نكنيد كه سالهاي بعد نتونيد از خونه هاتون بيرون بياييد بابا ساري كردان ها ميخواد درود به شرف ساروي هاي مسئولي كه مانند كردان برا ساري ارزش قائلند.خدايش بيامرزد. بابا در تمامي نقاط شهرستان ساري و جديدا مياندرو ما مشكلات عديده اي داريم شما به عنوان نماينده اي كه ادعاي نمايندگي برا دور بعد هم داريد به كدام مشكلات رسيدگي كردين بابا ترو خدا بريد تبريز بريد اصفهان ياد بگيريد با تمام جان از حقوق مردم شون دفاع ميكنن.اون از وضعيت گهرباران هر هفته جان يكي از عزيزانمان از بين ميرود. اون از وضعيت روستاي ماهفورجك كه استاندار و معاونش داره يه تيكه از ساري رو جدا ميكنه ميده به قائمشهر اون وقت شما از يه ساروي داري شكايت ميكني يه كاري بكنيد كه توي تاريخ ساري نگن نماينده .... از ساري كي بود ؟


            ©2013 APG.ir