تعداد بازدید: 2280

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 6 شهريور 1385-0:0

افول!

افت چشمگير مقبوليت دكتر احمد توكلي-نماينده مازندراني مردم تهران در مجلس- نشان مي‌دهد كه بي‌ثباتي و فراز و نشيب سياسي، حتي چهره‌هايي را كه بيشترين سابقه سياسي و ارتباطات رسانه‌اي را نيز دارند، مصون نخواهد گذارد.




يكي از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: دكتر توكلي كه در ابتداي تشكيل مجلس هفتم، از گزينه‌هاي جدي براي رياست مجلس هفتم و از بانفوذترين چهره‌ها در مجلس بود، به دليل عملكرد پرفراز و نشيب سياسي و مواضع خاص خود، دچار افت مقبوليت شديدي در ميان نمايندگان شده است، به گونه‌اي كه در انتخاب كميسيون ويژه نظارت بر اجراي اصل 44، با توجه به تخصص ايشان در حوزه اقتصاد، با رأي پايين به عضويت كميسيون برگزيده شد.

اين نماينده مجلس گفت: همچنين رد تعدادي از طرح‌ها و لوايحي كه دكتر توكلي حامي جدي آن بود، نشان مي‌دهد كه نفوذ ايشان نسبت به دو سال گذشته، كاهش چشمگيري يافته است.

وي برخي موضعگيري‌هاي دكتر توكلي در انتخابات رياست‌جمهوري، هنگام رأي اعتماد وزرا و همچنين مواضع غيرمنتظره وي در حمايت از برخورد دولت با مطبوعات را كه مغاير با نظر اكثريت نمايندگان در مجلس بود، از جمله دلايل افت مقبوليت دكتر توكلي دانست.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد دكتر توكلي نيز خود متوجه اين امر شده باشد و راه‌اندازي سايت و رايزني‌هاي گسترده با دولت براي انتخابات شوراها، از جمله اقدامات وي براي جبران اين مسئله است كه ظاهرا با توفيق جدي همراه نبوده و رئيس‌جمهور از پيشنهاد وي و نايب رئيس مجلس استقبال نكرده است.

اين نماينده در پايان گفت: به نظر مي‌رسد ميان دكتر توكلي و چند نماينده هميشه همراه وي با اكثريت نمايندگان مجلس، شكاف جدي به وجود آمده است كه براي جبران آن، اين چهره باسابقه سياسي كه عنوان وزارت در دولت مهندس موسوي و دو بار مقام دومي در انتخابات رياست‌جمهوري را در سابقه‌اش دارد، لازم است در عملكرد خود تجديدنظر كند.(baztab)



    ©2013 APG.ir