تعداد بازدید: 2230

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 13 شهريور 1385-0:0

نماينده نوشهر درباره شيوع بيماري‌هاي وبا و سل اعلام كرد:ما نمي دانيم،شايد وزير بداند

دكتر انوشيروان محسني بندپي، گفت: هنوز هيچ موردي از شيوع بيماري‌هاي وبا و سل در كشور به كميسيون بهداشت و درمان مجلس گزارش داده نشده است.


 

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در ارزيابي از سخنان اخير وزير بهداشت و درمان كه گفته بود، شيوع بيماري‌هاي سل و وبا از طريق اتباع بيگانه كه غير قانوني وارد كشور مي‌شوند، كشور را تهديد مي‌كند، گفت: تاكنون گزارش ثبت شده‌يي در كشور يا موردي به كميسيون در اين باره داده نشده است. شايد وزير بهداشت گزارشات ديگري داشته كه اين گونه زنگ خطري را اعلام كرده است.

وي افزود: به عنوان كميسيون بهداشت و درمان تاكنون چيزي به ما گزارش داده نشده است. حتي اگر با روساي دانشگاه‌ها يا مناطق مرزي نيز صحبت كنيد؛ احتمال ثبت يا شناسايي موردي را در اين رابطه تاييد نكنند.

به گفته‌ي وي، با اين وجود اين هشدار وزير بهداشت به عنوان زنگ خطري است كه نيروهاي بهداشتي يا نيروهايي كه در مناطق مرزي چنين اطلاع و آگاهي را داشته باشند، خوب خواهد بود تا اگر واقعا زمينه‌هايي وجود دارد از قبل پيش، آگاهي به آنها داده شود.

محسني معتقد است: در رابطه با ورود اتباع بيگانه به صورت غير قانوني به كشور، وزارت كشور و نيروي انتظامي بايد دقت بيشتري داشته باشند. در خصوص افرادي هم كه قانوني وارد كشور مي‌شوند، ضوابطي در همه‌ي كشورها وجود دارد به اين صورت كه برگه‌ي سلامتي آن افراد ثبت مي‌شود و قطعا اگر كسي وارد كشور مي‌شود از نظر سلامتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا مشكلي نداشته باشد، ولي وزارت بهداشت بايد اين آماده باش لازم را در نيروهاي خود ايجاد كند كه اگر مواردي از بيماري‌هاي واگيردار از سوي اتباع بيگانه وارد كشور شد، آن را شناسايي كند و از شيوع آن پيشگيري كنند، چرا كه بيماري‌هاي واگيردار در مدت كمي مي‌تواند منطقه‌ي وسيعي را آلوده و مردم را دچار مشكل كند.

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان كرد: با اين وجود هنوز موردي به كميسيون ما اطلاع داده نشده، ومعمولا هم چنين مواردي به كميسيون بهداشت مجلس اطلاع داده نمي‌شود و اگر مواردي هم باشد به صورت محرمانه در اختيار وزارت قرار مي‌گيرد تا اگر موردي مشاهده شد، مورد شناسايي قرار گيرد. ولي با اين وجود چنين اطلاعاتي مي‌رساند كه بايد بيشتر مراقب و دقت داشته باشيم تا مشكلي به وجود نيايد.(isna)



    ©2013 APG.ir