تعداد بازدید: 2481

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 19 شهريور 1385-0:0

زميني كه خورده مي شود

زمين خواران به كلاردشت و كجور هجوم آورده اند.



زيبايي هاي بي حد و حصر شمال كشور همه ساله توريست هاي زيادي را از داخل و خارج كشور به سوي خود جذب مي كند البته گردشگر بودن اين منطقه باعث شده است كه عده اي نيز نگرش سودگرايانه نسبت به آن داشته باشند.

محدوديت زمين ها و عرصه هاي طبيعي شمال كشور باعث هجوم زمين خواران و دلالان به اين منطقه شده است. يكي از مناطق استان مازندران كه بيشتر مورد توجه سودجويان قرار گرفته مناطق بكر و كوهستاني كلاردشت و كجور از توابع شهرستان هاي نوشهر و چالوس است.

 رئيس اداره حفاظت محيط زيست نوشهر و چالوس در اين رابطه مي گويد: هجوم دلالان و زمين خواران به مناطق كجور و كلاردشت بي سابقه و نگران كننده است. مهرنوش كياكجوري افزود: خريد اراضي كشاورزي و عرصه هاي جنگلي در ارتفاعات توسط افراد سودجو با قيمت كم و فروش آن به قيمت هاي بالا يك خطر جدي براي محيط زيست اين مناطق زيبا مي باشد.

وي ادامه داد: به عنوان نمونه، در حال حاضر بيش از 120 هكتار از اراضي كشاورزي ارتفاعات جنگلي منطقه "مينجرو" كجور توسط دلالان خريداري شده است و اين افراد به بهانه احداث راه بين مزارع اقدام به تعريض جاده هايي كرده اند كه قبلا" مالرو بودند ولي اكنون خودروها به راحتي در آن تردد مي كنند. وي افزود: خريداران اين زمين ها با تخريب و تغيير كاربري آنها اين زمين ها را به قطعات كوچك و بزرگ تقسيم كرده اند و درصدد فروش آنها مي باشند.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir