تعداد بازدید: 3241

توصیه به دیگران 1

شنبه 27 تير 1383-0:0

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به استان مازندران : استفاده از انرژی هسته ای از سیاست های اصلی نظام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت با توجه به چشم انداز آینده کشور نمی توانیم از انرژی هسته ای چشم پوشی کنیم ، قطعا استفاده از انرژی هسته ای جز سیاست های اصلی نظام است.


 آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حاشیه بازدید از پایانه نفتی نکا و شرکت کشتی سازی صدرا در جمع خبرنگاران سخن می گفت درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر تصریح کرد : در هر سطح در حال مذاکره بر سر تعیین رژیم حقوقی دریای خزر هستیم و فکر می کنم تصمیم نهایی توسط روسای کشورهای ساحلی اتخاذ شود که تصمیم محکمی خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت صنعت نفت نیز گفت: نفت محور زندگی اقتصادی است و در چشم انداز و سیاستهای کلی تا ده سال دیگر هزینه های ما از نفت منفک خواهد شد و نفت به عنوان سرمایه توسعه کشور محسوب می شود د این صورت نفت، نقش بیشتر و موثرتری در توسعه کشور خواهد داشت .

وی افزود: ما باید آمادگی داشته باشیم تا از  نفت بهره برداری کنیم  و از منابع خدادادی بهترین استفاده را ببریم. این سکوهای نفتی نشانه قدرت بسیار بالای مهندسی، طراحی و ساخت است که 14 هزار تن و سیم ارتفاع دارد که می توانیم از آن برای حفاری نفت تا عمق 1000 متری استفاده کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: برای بهره گیری نفت شمال باید پالایشگاهی در این منطقه ساخته شود و مجموعه ای پالایشگاه، راه آهن و کشتی سازی نمونه ای خوبی برای بهره برداری از نفت شمال است و این منطقه باید به بورس نفت تبدیل شود.

وی افزود: باید در مورد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هماهنگ باشیم تا بتوانیم در مقابل شرکتهای عظیم نفتی جایگاه خود را حفظ کنیم.

وی درخصوص  تلاش آمریکا برای خارج کردن نقش ایران در عرصه انرژی دریای خزر گفت: آمریکا 12 تا 10 سالی است که تلاش می کند تا روابط نفتی ما را با کشورهای شمال خراب کند. اما امروز ما می بینیم که آذربایجان، ترکمنستان از ما می خواهند که نفت آنها را پالایش کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ایران طبیعی ترین مسیر و گاز است و آمریکا در این مورد نمی تواند با ما درگیر شود چون عاقبت زمین  می خورد.

گفتنی است رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح ديروز برای بازدید از پایانه نفتی نکا و شرکت کشتی سازی صدرا و گمرک امیرآباد به استان مازندران سفر کرد. در این سفر وی از مراکز کنترل ترافیک پایانه نفتی نکا، اسکله های شماره 1 و 2 و 3 و قسمتهای مختلف سکوسازی و کشتی سازی صدرا بازدید کرد.

 



    ©2013 APG.ir