تعداد بازدید: 2366

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 مهر 1385-0:0

اين سه نفر

خياباني به نام"مراد محمدي":گزارش تفصيلي از نايب قهرماني ايران و حضور مازني هادرجام جهاني كشتي.



يك سال از آخرين حضور ناموفق و تلخ كامي هاي ايران در ميدان جهاني بوداپست مجارستان گذشت تا نسلي تأثيرگذار و مصمم از همين قشر بار ديگر روح واقعي خود را به دست آورده و دست به افتخارآفريني بزند.

كشتي ايران در ميدان جهاني كوانگ جو نمره قبولي گرفت و نشان داد كه سير صعودي آغاز شده است، منتهي براي رسيدن به درجات بالاتر و توفيق كامل بايد همبستگي بهتر و بيشتري داشت.

بايد برنامه ريزي ها را بهتر كرد. بايد توانايي ها را بالاتر برد و بايد برنامه هاي مدون و اصولي تري را مدنظر قرار داد.در چين هيچ قهرماني بي انگيزه نبود، هيچ كشتي گيري نزول فني نداشت و هيچكس از روحيه و بدنسازي و تاكتيك كم نياورد و همه دست از غرور و ادعا برداشته و تنها به موفقيت و اعتلاي كشور عزيزشان ايران فكر مي كردند.

امروز بايد غرور را كنار گذاشت و از سيستم و ساختار جديد كشتي حمايت كرد. مجموعه اي كه نگاهشان ملي است و در گذشته نيز امتحان خود را به خوبي پس داده اند.ميدان كوانگ جو گام اول بود، و اين مجموعه كه هركدام به درستي در جايگاه خود قرار گرفته اند اگر به باور و اعتماد بيشتري برسند، مطمئناً مي توان به انتظار روزها و سال هاي درخشان تري در كشتي نشست. تيم ايران درحالي در مسابقه هاي جهاني چين با يك مدال طلا، يك نقره و 2 برنز بعد از تيم روسيه به عنوان نايب قهرماني دست يافت كه استحقاق قهرماني هم داشت اگر ....

نقره بذري و برنز يزداني
تيم كشتي آزاد ايران كه در اولين روز مسابقه هاي جهاني چين با مدال طلاي مراد محمدي در وزن 60كيلوگرم نمايش خوبي داشت در دومين روز هم صاحب يك مدال نقره و يك برنز شد. علي اصغر بذري در وزن 74 كيلوگرم مدال نقره گرفت و رضا يزداني-كشتي گير جويباري- در وزن 84 كيلوگرم به مدال برنز رسيد.

كشتي گير بهشهري تيم ايران علي اصغر بذري بعد از يك دور استراحت در دور دوم به خوبي و با تسلط شاپيف از قزاقستان را شكست داد و متعاقب آن با پيروزي مقابل اشتفان گئورگيتا از روماني به مرحله نيمه نهايي رسيد كه در اين مرحله هم با غلبه بر باتريس لاو از آمريكا به فينال رسيد. بذري در فينال كشتي خوبي با حريف اوكرايني خود نگرفت و با قبول شكست مقابل اين كشتي گير به مدال نقره قناعت كرد.در وزن 84 كيلوگرم رضا يزداني در اولين سال حضور در مسابقه هاي جهاني يك مدال برنز با ارزش به دست آورد.

او بعد از آن كه كشتي گيري از آفريقاي جنوبي را مغلوب كرد در دور دوم به ساجيدساچيداوف روسي باخت كه با رسيدن ساچيداوف به فينال او شانس كسب مدال برنز را پيدا كرد. يزداني در اين مسير به خوبي كشتي گيران كانادا و اوكراين را شكست داد و مدال برنز جهان را از آن خود كرد. نماينده سوم ما در روز دوم مسعود مصطفي جوكار در وزن 66 كيلوگرم بود كه فقط دوبار به روي تشك آمد. او كشتي گيري گمنام از جزاير پالائو را مغلوب كرد و بعد از آن هم به اسپريدوئوف قزاقستاني باخت. به دليل شكست كشتي گير قزاق، جوكار هم از جدول مسابقات كنار رفت.در پيكارهاي روز دوم شكست بوايسيار سايتيف نابغه كشتي  روسيه مقابل نانيف بلغاري در وزن 74 كيلوگرم مهم ترين حادثه بود.

 از سوي ديگر خبر رسيد اعضاي شوراي شهر ساري به پاس زحمات ارزشمند مراد محمدي در رقابت‌هاي جهاني چين، با پيشنهاد شهردار، مبني بر نامگذاري يكي از خيابان‌هاي ساري به نام اين ورزشكار موافقت كردند.

 مراسم استقبال از اين قهرمان كشتي جهان در رقابت‌هاي جهاني چين، امروز شنبه هشتم مهرماه در شهرستان ساري با حضور ورزش‌دو‌ستان مازندراني برگزار شد. 
مراد محمدي در رقابت‌هاي كشتي آزاد جهاني چين، كشتي‌گيراني از كشورهاي مقدونيه، گرجستان، بلغارستان و ژاپن را در دور مقدماتي شكست داد.
نماينده وزن 60 كيلوگرم تيم كشتي ايران در رقابت‌هاي جهاني چين در فينال اين مسابقات مقابل «مايكزد» كشتي‌گيري از ايالات متحده آمريكا را با نتيجه 2 بر يك شكست داد و قهرمان 60 كيلوگرم اين دوره از مسابقات شد.

  قهرمان‌ وزن‌ 60 کيلو کشتى‌ آزاد جهان‌ گفت: آرزويم‌ قهرمانى‌ جهان‌ و بالا بردن‌ پرچم‌ ايران‌ بود که‌ به‌ آن‌ رسيدم.

مراد محمدى‌ مدال‌ برنز سال‌ گذشته‌ خود را امسال‌ به‌ طلا تبديل‌ کرد تا کشتى‌ آزاد ايران‌ پس‌ از چهار سال‌ رنگ‌ طلا را ببيند.
محمدى‌ اظهار کرد: هر زمانى‌ قولى‌ داده‌ام‌ لطف‌ خدا شامل‌ حالم‌ شده‌ و توانسته‌ام‌ به‌ آن‌ عمل‌ کنم. من‌ آرزو داشتم‌ تا روزى‌ پرچم‌ ايران‌ را بالا ببرم‌ و سرود کشورم‌ در مسابقات‌ جهانى‌ نواخته‌ شود که‌ با کمک‌ خدا اين‌ امر محقق‌ شد.
اين كشتي گير ساروي‌ در رابطه‌ با سطح‌ رقابت‌هاى‌ جهانى‌ چين‌ گفت: در مسابقات‌ جهانى‌ همه‌ حريفان‌ خوب‌ و مدعى‌ هستند و هر کس‌ آماده‌تر باشد، برنده‌ مى‌شود. نامداران‌ زيادى‌ نظير سايتى‌اف، مرتضى‌ على‌اف، باتيروف‌ و بارزاکوف‌ در اين‌ رقابت‌ها شکست‌ خوردند که‌ نشان‌دهنده‌ سطح‌ بالاى‌ رقابت‌هاست.
محمدى‌ در پايان‌ گفت: کشور چين‌ براى‌ من‌ خوش‌ يمن‌ است. در اين‌ کشور قهرمان‌ آسيا و جهان‌ شده‌ام‌ و مى‌خواهم‌ در المپيک‌ پکن‌ نيز مدال‌ بگيرم.(hamshahri+farsnews+khabars)


    ©2013 APG.ir