تعداد بازدید: 2857

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 4 شهريور 1394-14:9

فرماندار میاندورود:

مدیرکل فرودگاه ها با نماینده دولت همراه شود

ارسطو قادری: تلاش کردیم از برخورد سلیقه ای و امنیتی در رویارویی با مسایل اجتماعی و حتی سیاسی پرهیز کنیم/مدیرکل فرودگاه های استان یا نماینده او به دلایل نامعلوم در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان شرکت نکرد و برنامه های مرتبط نیز اعلام نشده است


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- در جلسه شورای اداری این شهرستان به تیزهوشی و ژرف اندیشی امام راحل در تمام زمینه ها اشاره کرد و ابراز داشت: نگاه حضرت امام در تمام زمینه ها نرم افزاری و بر مبنای تعامل بود.

وی با بیان اینکه امام در برابر شمشیر، شمشیر نکشید، افزود: در برابر شهادت ها و ترورها امام با یک سخنرانی فضای جامعه و کشور را تغییر می داد و امروز نیز مقام معظم رهبری با همان نگاه جامعه را اداره می کند.

قادری ایجاد آرامش و بازگشت امید به مردم در روستاها و شهررا یکی از توفیقات دولت در میاندورود عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم از برخورد سلیقه ای و امنیتی در رویارویی با مسایل اجتماعی و حتی سیاسی پرهیز کنیم.

وی مهم ترین اصل در دولت یازدهم را مهار تورم و کنترل لجام گسیختگی اقتصادی جامعه دانست و تصریح کرد: این کار توسط دولت محترم به درستی انجام و زمینه های رشد اقتصادی در کشور فراهم شده است.

نماینده دولت در میاندورود با بیان اینکه در عرصه سیاست خارجی دولت از همان ابتدا با شعار جهان عاری از خشونت و افراطی گری بنای تعامل با کشورهای دیگر گذاشت گفت: مفتخریم که سربازان عرصه دیپلماسی توفیق تاریخی برای کشور رقم زدند و توافق اولیه با کشورهای 5+1 توانست با حفظ اقتدار و عزت کشور، ایران را از پرتگاه تقابل و جنگ نجات دهد.

وی ادامه داد: امروز همه مسئولان و نهادهای اجرایی وظیفه دارند در راستای عمل به شعارهای دولتی که مردم با رای خود به آن مشروعیت بخشیدند، تلاش کنند و با حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه و حزب گرایی سعی در تحقق آرمان های انقلاب و جمهوری اسلامی داشته باشند.

این مسئول گفت: دنیای امروز دنیای تقابل اندیشه و افکار و پیروزی استدلال و منطق است، چنانچه شما در همین موضوع مذاکرات هسته ای مشاهده می کنید که استدلال و اندیشه بر زور و گردن کشی پیروز و عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی نیز حفظ شده است.

وی با بیان اینکه در موضوع مذاکرات و توافق هسته ای نقد، حق همه است و همه می توانند منصفانه منتقد باشند، افزود: نباید اجازه داد افکار عمومی به سمت و سویی برود که مردم به آن اقبال نمی کنند.

قادری با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مذاکرات هسته ای و تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننه هسته ای گفت: عده ای ظاهراً نمی خواهند توفیقات را بپذیرند چرا که این افراد به فرمایش قران در دل خود دچار مرض هستند.

*انتقاد از مدیرکل فرودگاه های مازندران

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انجام بیشترین اقدامات با کمترین اعتبارات در میاندورود اشاره کرد و اظهار داشت: تخصیص بیش از 500 میلیون تومان از اعتبارات سال قبل جهت آسفالت راه روستایی بالادست و امسال نیز قریب به 500 میلیون تومان اعتبار برای این مسیر، یکی از دستاوردهای دولت یازدهم است که امیدواریم در عمر دولت تدبیر و امید بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 قادری در بخش پایانی سخنان خود به احیای سازمان مدیریت و استقبال استانداران و نمایندگان دولت از این امر اشاره کرد و گفت: امسال با استقلال و احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تدبیر دولت در راستای اجرای دقیق و کارشناسی پروژه ها ، توزیع اعتبارات در استان و شهرستان بر اساس و مبنای شاخص های ابلاغی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شد و ما نیز با وجود محدودیت هایی که برای فرمانداران ایجاد شده بود، از این موضوع استقبال کردیم.

وی گفت: با تدبیر انجام شده به دلیل قرارگیری فرودگاه در این شهرستان، اعتبارات ملی این فرودگاه نیز در سرجمع اعتبارات شهرستان میاندورود لحاظ شده است، اما متاسفانه مدیرکل این فرودگاه یا نماینده او به دلایل نامعلوم در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان شرکت نکرد و برنامه های مرتبط نیز اعلام نشده است

قادری با انتقاد از مدیرکل فرودگاه های مازندران به دلیل همراهی نکردن با نماینده دولت در شهرستان اظهار داشت: موضوعی که لازم است طرح شود توجه به این مطلب است که به دور از شخص قادری که در حال حاضر فرماندار است، بعضی از مسئولان باید بدانند که شان نماینده دولت در شهرستان اولی تر از همه مسئولان اجرایی دیگر است و این جایگاه به دلیل اجرای سیاست های دولت و مشروعیت به واسطه حق رایی که مردم به رئیس جمهوری و مطابق سلسله مراتب اداری به فرماندار رسیده است.

وی گفت: این دوستان استحضار داشته باشند که هیچ دلیلی برای حضور نیافتن در جلسات این شهرستان قابل پذیرش نیست؛ امنیت فرودگاه و همه مسایل مربوط به فرودگاه در حیطه اختیارات فرماندار شهرستان بوده و کسی نباید به خود اجازه دهد که در این شهرستان ساز جداگانه بنوازد و بنده هم از کسی واهمه ای ندارم و اجازه انجام چنین کاری را نخواهم داد.

قادری با بیان اینکه بی اعتنایی این مدیرکل به نوعی بی اعتنایی به خودش است، افزود: وقتی از فضای شهرستان بهره مند می شوند، دلیلی برای انجام چنین کاری وجود ندارد.

وی سهم اعتبارات میاندورود از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای را قریب به هشت میلیارد و 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 5 میلیارد آن مربوط به اعتبارات فرودگاه است که نماینده دولت در شهرستان باید در جریان هزینه این اعتبارات قرار گیرد.

فرماندار میاندورود ادامه داد: اعتبارات ماده 180 متمرکز که با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز توزیع شده است، قریب به 6 میلیارد تومان است که در سرجمع سهم اعتبارات شهرستان 14 میلیارد و 327 میلیون تومان بوده است.

قادری گفت: در اعتبارات امسال میاندورود موضوع 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام گاز طبیعی که برای مناطق محروم هزینه می شد، حذف شده و البته اینکار هم بر اساس شاخص های وزارت کشور صورت گرفته است که طی مکاتبه با استاندار محترم و اشاره به محرومیت های منطقه قرار است این موضوع با نظر کارشناسی مثبت مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: اعتبارات ماده 180 برنامه پنجم توسعه برای بهبود شاخص ها در روستاهایی است که از میانگین بهره مندی و شاخص کشوری عقب مانده اند و طبق قانون برنامه پنجم نیز دستورالعمل توزیع و یا ردیف اعتبارپذیری مشخص شده است.

وی گفت: برای مثال سرانه فضای فرهنگی در شهرستان میاندورود به ازای هر نفر صفر مترمربع است در حالی که این شاخص در استان و کشور بالاتر است یا در بحث اجرای طرح های روستایی شاخص شهرستان 4 و در استان 12 و در کشور 16 است، لذا نیاز بود که بر اساس شاخص اعتبارات بیشتر به این امر تخصیص یابد

قادری گفت: به هر صورت سعی شد که در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود و از نمایندگان محترم نیز در این زمینه تشکر داریم که اجازه دادند اعتبارات شهرستان در همان محلی که نیاز است هزینه شود و هیچ موضوع انتخاباتی و یا مسئله دیگر در توزیع اعتبارات سهیم نبوده است.

.


  • پنجشنبه 5 شهريور 1394-21:57

    علی اقا.خیلی هواشو داری...

    • پنجشنبه 5 شهريور 1394-14:20

      اسم این فرودگاه فرودگاه بین المللی ساری هست. خیلی خنده داره که مسوول فرودگاه ساری بیاید در روستای بی نام ونشان سورک گزارش کار بدهد.

      • پنجشنبه 5 شهريور 1394-11:34

        اقایان کمی انصاف داشته باشید فرودگاه مال ساری است

        • پنجشنبه 5 شهريور 1394-11:32

          شجاعی ودامادی لطفا کمی به خودتان بیایید

          • پنجشنبه 5 شهريور 1394-9:29

            جنای قادری چنان از فضای امنیتی صحبت میکنه که هر کی ندونه فکر میکنه امنیت مملکت دست ایشونه....در ضمن فرودگاه ساری میباشد و بخش میاندرود زیر مجموعه ساری ..علی اقا صادقی بدون سانسور بذار لطفا


            ©2013 APG.ir