تعداد بازدید: 3047

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 5 شهريور 1394-18:8

گودرزی: مازندران عقب ماندگی مزمن دارد

استاندار مازندران: نباید انتظار بسیاری از خزانه دولت داشت/ وزیر ورزش: سرانه ورزشی در کشور 70 سانتی متر مربع است که مازندران در این زمینه از سرانه بالاتری برخوردار است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: هفتمین جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

حسن خیریان پور -معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی استانداری مازندران- در این جلسه اظهار داشت: با اهتمام دولت تدبیر و امید امروز شاهد تحول و تحرک خوبی برای شتاب دادن به روند توسعه استان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری 85 جلسه شورای اداری شهرستان ها به ریاست فرمانداران با 516 مصوبه برگزار شده است، افزود: استاندار مازندران توجه و نگاه ویژه ای در بخش گسترش ورزش همگانی و گسترش ورزش همگانی در استان داشتند، لذا جهت توسعه زیرساخت های ورزشی استان اقدامات خوبی انجام و یا در شرف انجام است.

*ورزش در مازندران نهادینه شده است

حبیب حسین زادگان-مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران- نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق برنامه پنجم باید به ازای هر نفر 1.2 مترمربع سرانه فضای ورزشی هر نفر باشد که در حال حاضر 1.1 مترمربع است افزود: پیش بینی می کنیم که تا پایان برنامه پنجم توسعه به مقدار پیش بینی شده دست یابیم.

وی ابراز داشت: سرانه کل فضای ورزشی ما در مازندران نسبت به کشور در رتبه چهارم است اما سرانه فضای روباز ما در مازندران بیشتر از سرانه فضای ورزشی سرپوشیده است

حبیب زادگان ادامه داد: بیش از 80 پروژه نیمه تمام داریم که حداقل پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 90 درصد دارد که بودجه مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها 375 میلیارد ریال است.

این مسئول با بیان اینکه ورزش در مازندران نهادینه شده است، افزود: در المپیک گذشته دو مدال طلا و یک مدال نقره توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است.

وی گفت: بیش از 300 درصد رشد تشکیل سمن های مردم نهاد را در استان داشتیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های جوانان و مردم در این امر بهره گیریم.

*نباید انتظار بسیاری از خزانه دولت داشت

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است که مسئولان بتوانند عملکرد دولت در بخش های مختلف را به اطلاع مردم برسانند.

وی گفت: علی رغم مشکلات که در زمینه اقتصادی داریم 471میلیارد تومان در بخش های مختلف اجرایی در هفته دولت افتتاح شده است.

این مسئول افزود: امروز نیز 120 طرح در دهیاری ها به ارزش 13میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

استاندار مازندران با بیان اینکه نباید انتظار بسیاری از خزانه دولت داشت، افزود: موقیعت خوبی برای کشور و استان ایجاد شده است که از حضور سرمایه گذاران در دوران پسا تحریم استفاده کنند.

وی گفت: بیش ازهفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در استان آغاز شده است که این میزان بسیار بیشتر از اعتبارات دولتی است.

مقام عالی دوبت تدبیر و امید به عقب افتادگی بی سابقه مازندران در رشد و توسعه اشاره کرد و گفت: مازندران تنها متعلق به مازندرانی ها نیست و در بسیاری از ایام جمعیت استان به 2-3 برابر افزایش می یابد و به همین دلیل نیازمند اعتبارات ملی است.

وی ابراز داشت: راهی جز این نداریم که مشارکت جدی و منطقی بخش خصوصی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به لزوم مشارکت خیران در طرح های عمومی اظهار داشت: 38 میلیارد تومان در بخش استانی و 20 میلیارد تومان نیز در طرح های ملی نیازمند تزریق اعتبارت هستیم و با این وضعیت تا ده سال آینده هم طرح ها به اتمام نخواهد رسید.

وی گفت: بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اتمام طرح های نیمه تمام را داریم که البته باید سود منطقی برای سرمایه گذار تضمین شود و نگاه تنگ نظرانه در این خصوص پاسخ نخواهد داد.

استاندار مازندران با اشاره به فعال کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و در شهرستان ها اظهار داشت: تلاش می کنیم تا موانع پیش پای تولیدکنندگان را برداریم.

وی گفت: بیش از 22 میلیارد تومان از صندوق توسعه تعاون جهت توسعه امر ورزش در مازندران اختصاص یافت که بیش از 16 میلیارد تومان نیز تاکنون جذب شده است.

استاندار مازندران با اشاره به 334 مدال کسب شده در سطح آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران مازندرانی اظهار داشت: مسابقات جهانی لیگ کشتی را در جویبار برگزار کردیم و در این زمینه بسیار موفق بودیم.

*تلاش های دولت قابل تحسین است

سید هادی حسینی –نماینده مردم قائمشهر،جویبار،سیمرغ و سوادکوه- نیز در این جلسه با اشاره به دفاع مقام معظم رهبری از دولت اظهار داشت: تلاش های دولت در راستای رفع مشکلات مردم قابل تحسین است.

وی با اشاره به تغییر نگاه جهان نسبت به ایران اظهار داشت: ما با دشمن در ستیزیم اما همه جهان دشمنان ایران نیستند.

حسینی ابراز داشت: مسیر حرکت دولت رو به جلو است و امیدواریم از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم و کشور به توسعه پایدار در زمینه های مختلف برسد.

وی با بیان اینکه ذات مجلس پرسشگری و مطالبه است، افزود: این مسایل جزو حقوق مردم و نمایندگان اما عمده رویکرد مجلس تعامل و حمایت است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوره مالی شدید بر جمهوری اسلامی با وجود تحریم اظهار داشت: امیدواریم که این شرایط سخت به برکت خودن شهدا و با مقاومت ملت ایران به خوبی سپری شود.

*مازندران عقب ماندگی مزمن دارد

محمود گودرزی-وزیر ورزش و جوانان کشور- در جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: تقویت زیرساخت های سلامتی و توسعه امنیت با توجه به شرایط بحران زده خاورمیانه و کشورهای اطراف ما در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به انسجام ملت و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه مشکل امنیتی کشور و ملت ما را تهدید نمی کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اولویت سلامت مردم برای دولت ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان پشتیبان، دولت را در این امر یاری رسانده است.

وی به دیگر اولویت اصلی دولت اشاره کرد و گفت: شمشیر آخته جنگ بر گردن مردم ایران همواره به عنوان یک تهدید خود را نشان می داد و برداشتن تحریم نیز یکی دیگر از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است.

گودرزی با بان اینکه نکاه کشورهای جهان به ایران از باب تعامل و پذیرفتن اقتدار و عزت ایران است، افزود: این مهم در سایه تدبیر، اندیشه و خردورزی محقق شده است.

وی گفت: هدایت های رهبری، اندیشه ریاست جمهوری و همچنین منطق و استدلال تیم مذاکره کننده هسته ای عوامل تاثیرگذار در دستیبابی به این پیروزی بزرگ بوده است.

این مسئول با اشاره به مخالفت های انجام شده در این مسیر اظهار داشت: در داخل و خارج، کاسبان تحریم همواره از این موضوع سود می برند.

وی ادامه داد: امیدواریم کسانی که در داخل هستند به تاسی از سیاست های رهبری به دنبال توافق خوب باشند و این موضوع را بپذیرند.

گودرزی با اشاره به ظرفیت های فراوان مازندران اظهار داشت: دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت با حدود 110 تومان صادر می کردیم اما در زمان تحویل دولت به 700 هزار دولت و به 42 دلار در هر بشکه رسید که در واقع پنج برابر قدرت و توان اقتصادی ما کاهش یافت .

وی گفت: باید با اقتصاد مقاومتی بر این مشکل غلبه کنیم و نگرانی از این بابت نداشته باشیم اما با چنین وضعیتی در کشور روبرو بودیم.

وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید با بیان اینکه با محدودیت های این چنین در سایر استان های کشور نیز روبرو هستیم افزود: مازندران به جهات توانمندی های فکری و فرهنگی از یک عقب ماندگی مزمن رنج می برد.

وی ادامه داد: بدون ورود مردم به عرصه های تولید و توسعه رشد و شکوفایی اقتصادی فراهم نخواهد شد و توسعه نیز اتفاق نخواهد یافت.

این مسئول به ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در امر توسعه اشاره کرد و گفت: در صورتی که بسترهای لازم برای توسعه پایدار و حضور بخش های خصوصی جهت سرمایه گذاری ها در کشور را فراهم کنیم، شاهد تحول در این خصوص خواهیم بود، در غیر این صورت دولت ها قادر نخواهند بود به این امر عمل کنند.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تامین غذای ایران پشتبان کشور باشد، افزود: در حوزه گردشگری نیز مازندران ظرفیت های بالقوه ای دارد.

گودرزی گفت: بخش بزرگی از مدال های طلای کشور به ورزشکاران مازندرانی اختصاص دارد و توسط آن ها کسب می شود که وظیفه بنده نیز حمایت و غافل نشدن از این امر است.

وزیر ورزش وجوانان به یکی دیگر از خدمات دولت اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ تورم از بیش از 40 درصد به 13.8 درصد بوده است که امیدواریم تا پایان این دولت نرخ تورم تک رقمی شود.

وی کاهش 43 درصدی کاهش نوسانات نرخ ارز را یکی دیگر از عملکردهای دولت عنوان کرد و گفت: آسایش و آرامش اقتصادی نیز به پشتوانه سایر قوا یکی دیگر از خدمات دولت یازدهم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه اشتغال یکی از معضلات اصلی کشور ما است افزود: تا رشد اقتصادی رخ ندهد اشتغال به وجود نخواهد آمد.

وی شرایط استان مازندران را با سرانه 1.1 مترمربع به ازای هر نفر مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرانه ورزشی در کشور 70 سانتی متر مربع است که مازندران در این زمینه از سرانه بالاتری برخوردار است.

گودرزی گفت: مسئولان استان می توانند با ایجاد امنیت روانی برای سرمایه گذاران زمینه مشارکت بخش خصوصی را در توسعه استان فراهم کنند.

 


  • شنبه 7 شهريور 1394-7:53

    هادی خان.قایمشهر منتظر رعیت و گرزین میباشد..به قول جناب خان.فدات بوس بوس


    ©2013 APG.ir