تعداد بازدید: 3285

توصیه به دیگران 0

شنبه 7 شهريور 1394-7:56

دومین نشست کتاب خوانان استان مازندران در بابل برگزار شد

فرزندان ما قربانی پیام های بازرگانی می شوند

گزارش+عکس از دومین نشست کتابخوان های استان مازندران/ روزی که امام جمعه، فرماندار بابل و... کتاب خواندند.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، بابک ابهرزاد: صبح پنج شنبه دومین نشست کتاب خوانان استان مازندران با حضور 12 کتابخوان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فنی نوشیروانی برگزار شد .

محمد تقی عباسپور -فرماندار بابل- و حجت الاسلام حسن روحانی -امام جمعه بابل- نیز با معرفی 2 کتاب در ایجاد فرهنگ کتاب خوانی سهیم شدند .

در ابتدای مراسم علی جعفری -کارشناس روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان- کتاب "تاریخ تمدن و ملک جعفری" اثر محمد هادی همایون را به حضار معرفی کرد و گفت: نویسنده این کتاب با ایجاد رویکردی جدید از حوزه مهدویت و با دلیل و منطق خواسته جریان شناسی و تاریخ را از دوره حضرت آدم تا به حال را روایت کند .

در ادامه امام جمعه بابل با معرفی کتابی با نام "فروغ ولایت" اثر آیت الله جعفر سبحانی حاضران را به شناخت امیرالمومنین علی (ع) دعوت و تصریح کرد: چاپ اول این کتاب در سال 1362عرضه و چاپ دوازدهم در سال 91 منتشر شد.

روحانی افزود: این کتاب در 6 بخش سعی کرده شخصیت امیرالمونین را به مردم معرفی کند و در پیشگفتار آن توضیح می دهد که چه ضرورتی دارد که زندگی امیرالمومنین را مطالعه کنیم

در ادامه از حوا فیروزجاهی به عنوان سومین کتابخوان دعوت به عمل آمد که وی با معرفی کتاب "شما که غریبه نیستید" اثر هوشنگ مرادی کرمانی از نویسنده به عنوان پدری سرد و گرم چشیده یاد کرد که دست بچه هایش، یعنی خواننده کتاب هایش را می گیرد و آرام آرام به آن ها، زندگی کردن و زندگی دیدن یاد می دهد .

محمدتقی عباسپور با معرفی کتاب "شرح اسم" اثر هدایت الله بهبودی علاقه مندان به کتاب را به مطالعه زندگی آیت الله العظمی سید علی حسینی خامنه ای از بدو تولد تا سال های کودکی و نوجوانی تا بعد از انقلاب اسلامی دعوت کرد و افزود: زندگی مقام معظم رهبری با انقلاب اسلامی عجین شده و مطالعه این کتاب، بازخوانی انقلاب اسلامی است .

فرماندار بابل از ایجاد بنیاد بابل شناسی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی بنیاد بابل شناسی با همکاری تمام دستگاه ها راه اندازی خواهد شد که امیدواریم تاثیرات خوبی برای این شهرستات داشته باشد .

در ادامه رفعت السادات طباطبایی با معرفی کتاب "برای خداحافظی بر می گردم" اثر ابوالفضل قنبر نژاد از کتاب خاطرات سکینه عبدی -همسر سردار شهید نورعلی یونسی- گفت.

وی این اثر را پانزدهمین کتاب از مجموعه ی عشق و آتش برشمرد و اذعان کرد: بخش عمده ی نثر حاضر به بررسی نقش شهید در حوادث جنگ تحمیلی می پردازد که در این راستا حضور همسر شهید در قسمت های مختلف روایت خاطره، در کنار حوادثی که خواننده از نظر می گذراند، نقشش را پررنگ تر می سازد.

در ادامه دکتر محمد کردی نژاد با معرفی کتاب "بازتوانی قلب" اثر جولیان باث، گسل بوهین و جونز ایواسکارل را معرفی کرد تا حضار را به داشتن بدنی سالم دعوت کند .

وی اظهار کرد : شما سرمایه دارترین انسان روی زمین هستید، چرا که یک قلب دارید که آن را با میلیارد ها تومان عوض نمی کنید، اعضا و جوارح خود را با میلیاردها تومان عوض نمی کنید و هم اکنون افرادی در بیمارستان ها در حال جان دادن هستند که ما از جان دادن آنها چیزهایی را یاد گرفتیم و الان داریم زکات آن را پس می دهیم .

کردی نژاد با اشاره به آماری تکان دهنده از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی افزود: در سال 380 هزار نفر فوتی داریم که 91 هزار نفر به خاطر قلب است .

وی افزود: فرزندان ما قربانی پیام های بازرگانی می شوند. الان در کشور ما از هر 3 نفر، یک نفر فشار خون دارد و از هر 8 خانم، یک نفر دچار سرطان پستان می شود .

کردی نژاد تصریح کرد: هر هفته به خاطر آلودگی هوا به تعداد یک هواپیمای مسافربری در تهران فوتی داریم .

در ادامه رشید نورزاده با معرفی کتاب "کوری" اثر " ژوزه ساراماگو" علاقه مندان را به خواندن یک رمان اخلاقی دعوت کرد .

وی گفت: کوری یک رمان خاص است، یک اثر تمثیلی، بیرون از حصار زمان و مکان، یک رمان معترضانه اجتماعی و سیاسی که آشفتگی انسانهای سر درگم را در دایره افکار خویش و مناسبات اجتماعی تصویر می کند .

در این نشست همچنین زهرا موسوی کتاب "جانستان کابلستان" اثر رضا امیرخانی، فاطمه هدایتی کتاب "یک عاشقانه ی آرام" اثر نادر ابراهیمی، سمیرا اسلامی کتاب "گردان قاطرچی ها" اثر داوود امیریان، خانم میترا قیاسی کتاب "چقدر خوبیم ما" اثر ابراهیم رها و خانم فاطمه داغمه چی فیروزجاهی کتاب "دانش نامه احادیث پزشکی" اثر محمد محمدی ری شهری را به حاضران معرفی کردند .

*مطلب مرتبط:

آدم یا کتابخوان است یا مدیر!

 


  • سه شنبه 10 شهريور 1394-18:56

    آقای عمرانی واقعا خسته نباشی.نشون دادی مدیریت جوان یعنی مدیریت تحول گرا

    • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 4 0
      يکشنبه 8 شهريور 1394-19:28

      مدیر کل جدید کتابخانه های استان داره عالی کار میکنه


      ©2013 APG.ir