تعداد بازدید: 3243

توصیه به دیگران 3

شنبه 7 شهريور 1394-23:9

امام جمعه میاندورود:

پرداخت یارانه از اساس غلط بود

حجت الاسلام رسولی: پرداخت یارانه از اساس غلط بود/حجم وسیع کار هسته ای دولت فرصت پرداختن به موضوعات دیگر را نداشته است/گره ای که عده ای قصد داشتند با دندان آن را باز کنند این دولت با مذاکره حل کرد و این موضوع جای تشکر دارد


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار، روسای ادارت و مسئولان شهرستان میاندورود اظهار داشت: دولت در حوزه میاندورود عملکرد بسیار مناسبی داشته است.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه موفقیت عملکرد دولت در شهرستان به معنای نبود موفقیت مسئولان دیگر نیست، افزود: اکنون روی سخن با مسئولان فعلی است و اگر هم بنا به قیاس باشد باید علمی و منطقی این مقایسه صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه نباید به صورت احساسی عملکرد دولت ها را با هم مقایسه کرد، ابراز داشت: متاسفانه بعضی از بزرگان و مسئولان حرف های احساسی در این زمینه می زنند که حتی پاسخ دادن به آن حرف ها، به نوعی تقابل با این بزرگان محسوب می شود که انسان می ماند در برابر چنین سخنانی چه بگوید.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: کاری که دولت آیت الله دکتر روحانی انجام داد یکی از کارهای بزرگی است که در طول تاریخ انقلاب انجام شده است که البته این موضوع به معنای نفی تلاش های دولت های دیگر نیست.

وی ادامه داد: در دولت های قبل گام های اولیه برداشته شده و سربلندی و عزت امروز نتیجه همان گام های اولیه است و بی انصافی است که عملکرد و تلاش های دولت های گذشته را انکار کنیم.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه اگر بنا است ما از خود بگوییم نباید دچار تک روی و انحراف شویم، افزود: نباید در این زمینه وارد موضوع تخریب دیگران شویم و اگر هم نباست دولت ها را با هم مقایسه کنیم باید بر مبنای منطفی و علمی بررسی و اظهار نظر کرد.

این مسئول با بیان اینکه درک بسیاری از اقدامات دولت فراتر از قدرت ادارک مردم و مسئولان است، گفت: نمی توان در موضوعات سیاست های کلان کشور احساسی برخورد کرد.

وی با اشاره به بعضی سیاست های غلط اجرا شده در گذشته و اصول علمی مطرح شده در جهان در راستای مهار تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی اظهار داشت: از منظر علمی تزریق نقدینگی به جامعه مساوی با تورم است، بنابر این پرداخت یارانه از اساس غلط بوده و این سیاست توسط هر دولت و دستگاهی هم که اجرا شود کار اشتباهی است.

امام جمعه میاندورود ادامه داد: اینکه عده ای مطرح می کنند که بعضی از خانواده ها با تکیه بر یارانه 45 هزار تومانی زندگی خود را می چرخانند، حرف احساسی است و نمی توان سیاست های کلان جامعه را بر مبنای حرف های احساسی تدوین کرد، بنابر این ممکن است این حرف از منظر احساسی درست باشد اما از نظر علمی و کارشناسی اثبات شده در جهان سیاست غلط و اشتباهی است.

وی به تورم 43 درصدی در زمان تحویل دولت جدید به دکتر روحانی اشاره کرد و ابراز داشت: تورم فعلی 13.8 درصد است و دولت با مهار تورم توانسته است بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

حجت الاسلام رسولی با تاکید بر اینکه علت تورم بالا چیزی جز نقدینگی نیست، اظهار داشت: کارشناسان علم اقتصاد معتقدند یارانه بلایی بر سر جامعه آورده است که در طی سال های آینده تاثیر این سیاست اشتباه بیشتر خود را نشان خواهد داد ، چنانچه امروز نیز کشور را درگیر خود کرده است.

وی با باین اینکه فسادها، نتیجه بی تدبیری، بی مسئولیتی و نگاه انحرافی است افزود: مهار تورم کار بزرگی است که دولت انجام داد اما در جامعه مردم می گویند اگر تورم مهار شده است چرا قیمت اجناس همچنان بالا است.

خطیب جمعه سورک ادامه داد: همین که دولت تورم را مهار کرده است و اجازه نداده است این اسب چموش جفتک بزند، هنر بسیار بزرگی است چرا که با اینکار ثبات و آرامش نسبی به جامعه و فضای کسب و کار بازگشته است.

وی به بلوکه شدن درآمدهای نفت های صادراتی اشاره کرد و ابراز داشت: پول های دولت در گذشته یا بلوکه می شد و یا در قالب کالاهای بنجل به کشور تحویل می شد که دولت مجبور بود که یا پولی دریافت نکند و یا جنس های بنجل را بپذیرد.

امام جمعه میاندورود ادامه داد: امروز با تدبیر دولت قرار است که کشور نقداً پول نفت های صادر شده را دریافت کند که دریافت این اعتبارات می تواند شرایط کشور را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه دانستن قدر زحماتی که مسئولان دولت کشیدند در ظرف زمانی تصدی این دولت نمی گنجد اظهار داشت: در زمان مشروطه نیز شیخ فضل الله به دار آویخته می شود و مردم نیز پای پوبه دار هلهله می کردند اما کسی فکر نمی کرد که 150 سال بعد او را شیخ شهید بنامند و از او یاد کنند.

حجت الاسلام رسولی گفت: دولتی که از آن یاد می شود صرفاً به معنای قوه مجریه نیست بلکه دولت متعلق به ملت و نظام است که در وسط میدان، تلاشش از دیگر دستگاه ها و نهادها بیشتر است.

وی به موضوع موفقیت های هسته ای و تحلیل های ارائه شده در این زمینه تا پیش از سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 50 درصد این تحلیل ها مخالفت با توافق هسته ای است و آن قدر به قول خودشان این تحلیل ها با استدلال های عقلی و منطقی و عوام پسندانه است که اگر قرار به پاسخگویی باشد شما متهم می شوید.

این مسئول ادامه داد: این تحلیل ها به گونه ای بر افکار عمومی تاثیرگذاشته بود که حس بدبینی مردم تقویت شد و مردم احساس می کردند با آمدن این دولت ارزش ها و همه چیز به تاراج رفته است.

امام جمعه میاندورود با تاکید بر اینکه نگوییم درها باز شد پس کشور حراج شده است و هر کس هر غلطی می خواهد می تواند انجام دهد، افزود: جامعه دارای چشم و قلب است و ولی فقیه و رهبر این کشور هر جا خطایی از کسی سر بزند تذکر می دهد و حتی گوش خواهد گرفت.

وی گفت: به دلیل حجم وسیع کار هسته ای دولت فرصت پرداختن به موضوعات دیگر را نداشته است و اگر معضل هسته ای نبود قطعا امروز عملکرد دولت صدها برابر میزان کنونی بود.

*بعضی ها قصد دارند چوب حراج بر توافق بزنند

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندورود هم با بیان اینکه همه دولت ها به نظام، انقلاب و مردم خدمت می کنند افزود: از دولت موقت تا دولت یازدهم همه خدمت کردند و هیچ کس نمی تواند منکر آن شود.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه تفکر و اندیشه رئیس دولت، شرایط عمومی کشور و جامعه بین المللی دو نکته حایز اهمیت در خدمتگزاری است گفت: باید به این دو نکته توجه کرد و بر اساس آن قضاوت درست و منطقی کرد.

وی ابراز داشت: رئیس جمهوری با یک تفکر خاص انتخاب می شود و طبیعتاً به همان شکل هم اقدام خواهد بنابر این نمی توان توثع داشت که رئیس جمهوری فکر و روش خود را عوض کند چرا که مردم این تفکر، اندیشه و شعار را دیدند و به آن رای دادند.

خطیب جمعه سورک ادامه داد: اگر رئیس جمهوری اصولگرا یا اصلاح طلب باشد بر همان اساس هم عمل خواهد کرد و توقع نابجا داشتن از رئیس جمهوری، خلاف است چرا که نمی توان انتظار داشت رئیس جمهوری اصولگرا، با تفکر اصلاح طلبی عمل کند و یا بالعکس رئیس جمهوری اطلاح طلب با اندیشه های اصولگرایی کار کند.

وی گفت: اگر ما هر دولتی را با توجه به اندیشه و منشی که دارد بپذیریم و از آنها انتظار داشته باشیم، توقع منطقی و درستی است مگر این که تفکری که دارد باعث خروج از ریل نظام شود و منافع و مصالح نظام و کشور را زیر سوال ببرد که در غیر این صورت منطقاً و عقلاً و شرعاً ایرادی ندارد.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه آنچه که به دولت امکان خدمت می دهد شرایط عمومی جامعه است، افزود: در اول انقلاب، زمان پیروزی و بعد از آن، نظام و دولت، هم با ضد انقلاب درگیر بودند و هم با دشمنان خارجی که باید دولت و عملکرد دولت را با همان شرایط و حساسیت ها بسنجیم و به آن امتیاز دهیم.

وی گفت: در شرایط جنگ نه تنها شرایط سخت بوده بلکه واقعاً شرایط کشور بحرانی بوده است که باید عملکرد دولت را با توجه به محدودیت های جنگ و خصومت های آن دوره بسنجیم.

امام جمعه میاندورود با تاکید بر اینکه ما در جامعه اسلامی یک معیار و ترازو داریم که برای همه افراد، احزاب و جناح های سیاسی یکی است، افزود: آن معیار ارزش ها، انقلاب، رهبری و ولایت فقیه است که در همه دولت ها این معیار وجود داشته است.

این مسئول با بیان اینکه هر شخصی که شورای نگهبان تایید کرده و مردم به آن رای دادند یعنی دارای این معیار بوده است، گفت: البته عده ای بعداً راه را کج کردند و ملت و رهبری هم تکلیف آن ها را مشخص کردند.

امام جمعه میاندورود با اشاره به دولت یازدهم و عملکرد آن اظهار داشت: شاید بتوان گفت یکی از سخت ترین شرایطی که پس از انقلاب، کشور دچار آن شده است در این سال ها است به گونه ای که نه تنها کف گیر ته دیگ خورد بلکه دیگ را هم سوراخ کرد.

وی ادامه داد: زمانی که دولت یازدهم سر کار آمد حقیقتاً به لحاظ اقتصادی کشور در شرایط زیر صفر بود، بدهی ها، تورم، فسادها، توقعات بدون پشتوانه عقلی و منطقی و اقتصادی مثل یارانه و مسکن مهر، وضعیت نفت که تولیدات ما در حد بسیار کم بود و قیمت آن به زیر 40 دلار رسید همه و همه مشکلاتی بود که دولت یازدهم در آغاز کار با آن درگیر بود.

این مسئول گفت: باید از دل این شرایط بحرانی عملکرد دولت سنجیده شود و به آن امتیاز داده شود، موفقیت و عدم موفقیت هر شخصی در هر کاری به نسبت سنجیده می شود که با توجه به همه شرایط سخت و بحرانی دولت بسیار خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه نقاط ضعفی هم در دولت وجود داشته و دارد افزود: در بعضی از جاها دولت خوب عمل نکرد اما در سرجمع ، امتیازات کسب شده بسیار رضایت بخش است.

حجت الاسلام رسولی با تاکید بر اینکه این عملکردها باید بیان شود و مردم در جرایان کار قرار گیرند گفت: اگر اطلاعات به مردم داده شود مردم امیدوار می شوند، هر چند کار و خدمت وظیفه دولت و دولتمردان است.

وی به کاهش تورم،آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی و مهار نوسانات ارز،خروج از رکود، طرح تحول سلامت،مهار آب ها ،تلاش برای مدیریت مصرف آب در زمینه کشاورزی و برنامه ریزی برای توسعه کشور را از نکات مهم مورد اشاره رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: رهبری همچنین فرموند پایان دادن به مذاکرات هسته ای هم یکی از کارهای بسیار مهمی است که انجام شده است و امیدواریم اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

خطیب جمعه سورک ابراز داشت: این جمله بر اهمیت مذاکرات هسته ای اشاره دارد اما عده ای هم هنوز باور نمی کنند، البته دغدغه هایی وجود دارد که ما هم امیدواریم برطرف شود اما نباید اصل این قضیه انکار شود که متاسفانه بعد از این توافق همچنان بعضی ها قصد دارند چوب حراج بر این توافق بزنند.

وی با بیان اینکه با حرفی که بعضی از رسانه ها و افراد می زنند مردم نسبت به نظام و انقلاب بدبین می شوند، افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده است و اگر واقع بین و واقع نگر باشیم علایق و سلایق حزبی و شخصی را کنار می گذاریم.

امام جمعه میاندورود گفت: امیدوار کردن مردم بزرگترین کاری است که افراد، اشخاص و صاحبان تریبون می توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: گره ای که عده ای قصد داشتند با دندان آن را باز کنند این دولت با مذاکره حل کرد و این موضوع جای تشکر دارد.

خطیب جمعه سورک با تاکید بر اینکه اگر همه خدمات دولت در یک کفه ترازو و توافق هسته ای هم در کفه دیگر قرار دهیم باز هم کفه توافق هسته ای به آن می چربد، افزود: اگر دولتی هیچ کاری انجام نمی داد و تنها اینکار را انجام می داد دستاورد بزرگی بود که در این انجام شده است.


  • سه شنبه 10 شهريور 1394-18:55

    حاج آقا رسولی انصافا انسان درستی هستند هر دفعه سعی میکنند واقعیتها را را عنوان کنند .از نظر اقتصادی نظرشان خیلی درست میباشد .ما یارانه با این مبلغ وگرانی آنچنانی را قبول نداریم .مبلغ یارانه ها میبایست برای شکل گرفتن زیر ساختها خضوصا مناطق محروم وکمتر توسعه یافته هزینه میشد که نشد !!

    • رای دهنده معترض به نمایندهپاسخ به این دیدگاه 3 0
      دوشنبه 9 شهريور 1394-10:56

      ببخشید آقای رسولی یه چیزی می نویسم که سر دبیر جرات داشته باشه منتشر کنه :
      اقای رسولی سهم نفت را به مردم نمی دادند مردم که همه چیز را به کرامت دولت هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ چند برابر دیدند . مردم فلج شدند خبر داری وضع اقتصادی چگونه است ؟ این مبلغ ناچجیز را هم می خواهید از دهان مردم در بیاورید؟ بله آقا من عوام هستم ولی اینقدر را می دانم بورسیه آقا زاده ها از پول نفت است . بلیزرها و 8 سیلندر های تند رو پر مصرف را آقا ها و حاج خانم هاشان و آقا زاده ها دارند سهم بنده چوپان از نفت چه می شود ؟
      آیا می دانید در چه فلاکتی زندگی می کنیم اینها را ایا ائمه جمعه هم لمس می کنند؟ شما محاسبه سر انگشتی بکنید از حقوق ۸۱۳هزار تومان با یک فرزند و یک اتاق چگونه سر کنیم که شما نفستان از جای گرم بلند می شود

      • دوشنبه 9 شهريور 1394-7:11

        همين دولت اصلاح طلب نبود ميگفت پولنفت بايد سرسفره مردم باشه كروبي چي ميگفت ماهيانه پنجاه هزار تومان به هر ايراني ميده به شعارهاي انتخاباتي آقايان توجه كنين ...........حالا بعد انتخابات ميگند احمدي نژاد آنقدر خراب كرد كه ما بايد چند دوره باشيم تا درستش كنيم و حسن جان ميگه دست مسيحا نداريم و....موضوع كليد چي تمام قفلها با كليد حسن جان واميكنيم و....

        • دوشنبه 9 شهريور 1394-10:19

          اون دولت محمود بود که می گفت پول نفت رو روی سفره ها میاریم که به جاش اختلاس و دزدی رو آورد. هول کردی گاف دادی جانم! خیط کاشتی

        • پرداخت یارانه از اساس غلط بوده!!؟پاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 8 شهريور 1394-23:21

          " از منظر علمی تزریق نقدینگی به جامعه مساوی با تورم است، بنابر این پرداخت یارانه از اساس غلط بوده و این سیاست توسط هر دولت و دستگاهی هم که اجرا شود کار اشتباهی است."
          اگر شوخی می کنید که هیچ ولی اگر حرفتان جدی است بفرمایید دادن پول به بسیاری از کارمندان نا کارآمد و علاف دولت و یا هزینه هایی بی حاصل که اینجا و آن جا می شود تزریق همان نوع نقدینگی نیست ؟؟؟آیا میان این پول و آن پول ها در ایجاد تورم واقعاً تفاوتی هست ؟
          بعد از پنجاه سال ولخرجی دولت ها از محل پول نفت آیا روا نیست که لا اقل بخشی بسیار کوچک از پول نفت، بی واسطه وبه دست خود مردم خرج شود ؟ آیا دریافته اید که این کارآمد ترین شکل استفاده از پول نفت ایران تا به امروز بوده است ؟
          درک ابتدایی از قوانین اقتصاد چه عقوبت های تلخی برایمان به بار آورده است ! آیا فرجام صدها ملیلرد دلار پول نفت که دولت ها مامور هزینه آن بوده اند در مقابل چشممان نیست ؟ چشم های بسته ما کدام زمان باز خواهد شد ؟

          • دوشنبه 9 شهريور 1394-9:53

            جناب رسولی!
            اون زمان که داشتند یارانه می دادند احیاناکجا تشریف داشتید؟ الان نطقتون وا شده و فریاد وا اسلاما سر می دهید؟

            • دوشنبه 9 شهريور 1394-7:32

              آيا همه افراد جامعه بايد از اين پول مي گرفتند؟ آيا همه به اين پول نياز داشتند؟ آيا در هيچ نقطه اي از دنيا در هيچ دين و آييني سراغ داري به يك آدم دارا بدون دليل پول بدهند؟ آيا پول دادن به قشر متوسط به بالاي جامعه كردار غير مسولانه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              • برادر این یارانه نیست !پاسخ به این دیدگاه
                دوشنبه 9 شهريور 1394-10:52

                برادر این یارانه نیست این از محل میراث نقدی تک تک مردم است . دقت داشته باش تک تک مردم ! این را به یارانه موسوم کرده اند . خود گول زنی یعنی همین !

            • يکشنبه 8 شهريور 1394-15:16

              " از منظر علمی تزریق نقدینگی به جامعه مساوی با تورم است، بنابر این پرداخت یارانه از اساس غلط بوده و این سیاست توسط هر دولت و دستگاهی هم که اجرا شود کار اشتباهی است."
              احسنت حاج آقا هزار احسنت به شما بابت مطالعات علمي اقتصاديتون. اگر علماي ديگه مث شما سواد روز داشتن الان مطمنا وضعمون اين نبود

              • يکشنبه 8 شهريور 1394-12:11

                علی اقا سوالی که از حاج افا پرسیدم رو نمیذاری؟؟

                • يکشنبه 8 شهريور 1394-9:20

                  حاج اقا بفرمایند و جواب بدهند که خودشان تا حالا یارانه ای دریافت نکرده اند؟؟؟؟بعد از اینکه دولت جدید فراخوان حذف یارانه رو داداه بودند .ایا نامنویسی کرده اند یا انصراف داده اند؟مدیر سایت لطفا سانسور نکن .منتظر جواب حاج اقا هستم..

                  • دوشنبه 9 شهريور 1394-10:20

                    حاج اقا همان زمان از گرفتن یارانه انصراف دادند. از سفر حج عمره هم بخاطر اعتراض به عربستان منصرف شدند


                  ©2013 APG.ir