تعداد بازدید: 4459

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 15 شهريور 1394-7:34

در جشن سینمای مستند ایران؛

زمناکوی قربان پور دو تندیس گرفت

در جشن سینمای مستند ایران فیلم مستند "زمناکو" ساخته مهدی قربان پور، تندیس بهترین فیلم بلند مستند و بهترین تحقیق و پژوهش را به دست آورد/ گروه آیینی زندگی سوادکوه در این جشن به اجرای برنامه پرداخت.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: جشن سینمای مستند شامگاه شنبه چهاردهم شهریور با معرفی برگزیدگان سینمای مستند ایران و با حضور سید رضا میرکریمی -مدیرعامل خانه سینما- در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در این جشن فیلم مستند "زمناکو" ساخته مهدی قربان پور -هنرمند بابلی- شرکت داشت که نامزد 5 جایزه در بخش کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین تحقیق و پژوهش، بهترین تدوین و بهترین صدا بود.

در مراسم شب گذشته، داوران جشن سینمای مستند ایران تندیس بهترین فیلم بلند مستند و بهترین تحقیق و پژوهش را به مستند زمناکو ساخته مهدی قربان پور اهدا کردند. تندیس بهترین تهیه کنندگی هم به محمد شکیبانیا -تهیه کننده زمناکو- تعلق گرفت.

گفتنی است گروه آیینی زندگی سوادکوه نیز با اجرای برنامه های آیینی و شاد مازندرانی، فضای بانشاطی را برای حاضران در تالار ایوان شمس فراهم کرد.

در خلاصه فیلم مستند «زمناکو» آمده است: روز ۱۶ مارچ ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام بمباران شیمیایی شد که این اتفاق باعث جدایی کودکی ۴۰ روزه از آغوش مادرش می‌شود...

«زمناکو» در اولین حضورش در هفدهمین جشن سینمای مستند ایران، با ۳۵ فیلم مستند دیگر به رقابت  پرداخت که نامزد 5 جایزه شد.

*مطلب مرتبط:

قربانپور: تاریخ حلبچه را از یاد نمی‌برد




  • يکشنبه 15 شهريور 1394-23:3

    تبریک به آقای قربانپور بابت موفقیتش و تبریک به گروه زندگی بابت اجرای خوبشان در تهران. افتخار آفریدید

    • دکتر سیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 4 0
      يکشنبه 15 شهريور 1394-22:49

      به همشهری و هم استانی عزیز تبریک می گویم با ارزوی موفقیت همه هم استانی های عزیز

      • يکشنبه 15 شهريور 1394-18:48

        دلیل برگزاری برنامه توسط گروه آیینی سوادکوه در یک جشنواره ملی چیه؟ نفوذ قربانپور باعثه این موضوع هست؟ نکنه جایزه قربانپور هم تحت شعاع این نفوذ باشه؟!

        • دوشنبه 16 شهريور 1394-13:31

          کامنت گذار محترم، اگه کمی با منطق درست به این سوالتون فکر کنید، یقینن خودتون از این سوال نابه جا، شرمنده و آزرده خاطر میشید.

          • دوشنبه 16 شهريور 1394-12:14

            بنده ی خدا، گروه آیینی زندگی توی مراسم بین المللی هم برنامه اجرا کرده. اونجا هم نفوذ قربانپور اثرگذار بود؟ وقتی برای اجرای برنامه با حضور رییس جمهور انتخاب میشه چی؟ یعنی یه ذره به اون مغزت فشار بیاری که شاید این پررنگ بودن به خاطر تلاش های خود گروه باشه اتفاق بدی میفته؟ تا کی عقب موندگی و حسادت و زیراب زنی؟ اه اه اه. حال آدم از بعضی هم استانی ها واقعاً دگرگون میشه.

            • يکشنبه 15 شهريور 1394-23:6

              یعنی حسادت داره از سروروی این کامنت نویس درمیاد! آقای محترم پیروزی یک مازندرانی یعنی پیروزی همه ما. اجرای یک گروه از مازندران یعنی افتخار همه ما. این چه حرفیه که می زنید ؟ چقدر رفتار شما تابع دگماتیسم و حسادته؟! بهر دلیلی این گروه رفته تهران که بار اولش هم نیست باعث افتخاره. در ضمن فیلم قربانپور دو سال روش کار شده. بین الملیه. در ایران و عراق تصویربرداری شده. ندیدی و خبر نداری چرا الکی حرف مفت میزنی! خدا امثال شما رو هدایت کند که درست فکر کنید و خودتان مسخره و مضحکه نکنید


            ©2013 APG.ir