تعداد بازدید: 2551

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 مهر 1385-0:0

ما اعتراض داريم...

اعتراض شديد دانشجويان، استادان و کارکنان دانشگاه پيام نور محمودآباد به استاندار مازندران.


محور غيراستاندارد آمل- محمودآباد بيش از شش سال است که در دست تعمير، تعريض و ايمن سازي مي‌باشد و اين در حالي است که اين پروژه مي‌بايست 2ساله به پايان مي‌رسيد، اما طي سال هاي گذشته ده‌ها تن از اهالي منطقه بر اثر ناامني مسير جان خود را از دست داده‌اند.

 اين مسأله اگرچه بارها مورد اعتراض اهالي روستاهاي گالشپل، ترسياب و جوني کلا قرار گرفته، اما هنوز اقدام شايسته‌اي صورت نپذيرفته است.

با استقرار دو واحد آموزش عالي دانشگاه پيام نور و موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي نيما و با پذيرش دانشجوي جديد در سال جديد تحصيلي، جمعيت دانشجويي اين دانشگاهها به ترتيب به 2500 و 1000 نفر رسيده است.

علي‌رغم پيگيري هاي اهالي منطقه، نمايندگان دانشجويان و روساي دانشگاه‌ها در رابطه با ايمن سازي اين محور و انجام مکاتبات با مسؤولين شهرستان و استان در دفعات بسيار، هيچ اقدامي صورت نپذيرفت و در پي تصادف شديد يک دانشجوي دختر دانشگاه پيام نور با يک خودروي پرايد که 14مهر اتفاق افتاد، اعتراض شديد دانشجويان، اساتيد و کارکنان دانشگاه پيام نور به استانداري مازندران ارسال شد.

در اين نامه که به امضاي صدها تن رسيده است، دانشجويان ضمن اعتراض شديد به عدم رعايت اصول ايمني و امنيتي در دانشگاه، مراتب اعتراض خود را به شرح زير اعلام کردند:

1- عدم سرويس دهي مناسب تاکسي‌هاي شهر محمودآباد به علت امتداد بلوار تا خارج از منطقه شهري توسط راه و ترابري

2- عدم وجود پل هوايي جهت عبور و مرور دانشجويان اين واحدهاي آموزشي (پيام نور و نيما)

3- عدم استقرار ايستگاه ويژه دانشجويي موجب سرگرداني دانشجويان و همچنين در خطر بودن جان آنها در صورت عبور و مرور با خودروهاي شخصي مي‌باشد.

4- عدم وجود روشنايي مناسب معابر در منطقه مذبور منجر به حادثه شدن وقايعي تلخ‌تر خواهد شد.

در اين نامه تأکيد شده در صورت عدم رسيدگي به وضعيت مزبور، عواقب ناشي از هر گونه اقدام دانشجويان خشمگين به عهده مسؤولين امر خواهد بود. اميد است با اقدام به موقع شما از هر گونه تشنج و تحصن جلوگيري شود.

رونوشت اين نامه به معاون سياسي - امنيتي استانداري، نماينده مردم محمودآباد و نور در خانه ملت، فرماندار محمودآباد، امام جمعه محمودآباد، شهرداري محمودآباد، راه و ترابري محمودآباد و مطبوعات و جرايد کثيرالانتشار ارسال شده است.

همچنين نامه اعتراض آميز مشابهي به امضاي اساتيد دانشگاه پيام نور رسيده و خطاب به فرمانداري محمودآباد ارسال شده است.

يادآور مي‌شود: دانشجوي حادثه ديده از ناحيه دو پا و يک دست شديدا مجروح شد و سريعا به بيمارستان 17 شهريور شهرستان آمل انتقال يافت كه تاكنون هيچ اطلاعي از وضعيت کنوني وي در دست نيست.

مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور محمودآباد ضمن ابراز تاسف شديد از وقوع حادثه تصادف براي يکي از دانشجويان اين دانشگاه گفت: احداث يک دهانه پل هوايي و يا زيرگذر در محل دانشگاه بسيار ضروري است و قبل از آغاز بکار دانشگاه‌ها بايد احداث مي‌شد.

محسن نيک سرشت تصريح کرد: سال گذشته نيز حادثه‌اي مشابه براي يک دانشجو رخ داد و اهالي منطقه دهها بار در غم از دست دادن عزيزانشان به دليل اصولي نبودن اين جاده نشسته‌اند. اين احتمال که بار ديگر اين اتفاق و شايد تلخ تر از اين رخ دهد، بسيار قوي است و در صورت بروز تلفات جاني، چه کسي پاسخگوي آن خواهد بود.

وي در پايان تأکيد کرد: براي عبور و مرور دانشجويان ضرورت دارد هر چه سريعتر يک ايستگاه ويژه دانشجويي راه‌اندازي شود.(isna)



    ©2013 APG.ir