تعداد بازدید: 2367

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 آبان 1385-0:0

10 روز قطع ارتباط ايران با دنيا

نماينده قائم شهر در مجلس گفت: تغيير ساعات اداري به بهانه‌ي كاهش بار ترافيك خسارات سنگيني را متوجه كشور و مردم كرد.


 

 

ولي رعيت درخصوص تغيير ساعات اداري گفت: دولت بايد براي كاهش بار ترافيك توجه بيشتري به بحث حمل و نقل عمومي كرده و تمهيداتي بينديشد تا مردم از وسايل نقليه شخصي خود كمتر استفاده كنند؛ چرا كه در اين شرايط ميزان بار ترافيك و ترددهاي انفرادي كاهش مي‌يابد.

وي يادآور شد: تجربه‌هاي ديگر چون اجراي طرح تردد زوج و فرد خودروها نيز ثابت كرد كه مردم بازهم از خودروي شخصي خود استفاده كرده‌اند. لذا تنها راه ما اين است كه ناوگان حمل و نقل عمومي به‌ويژه مترو توسعه يابد و فرهنگ عمومي مردم نيز براي استفاده از وسايط شخصي را به وسايط عمومي تغيير دهيم.

نماينده‌ي مردم قائم شهر و سوادكوه،توسعه‌ي ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري را يك ضرورت جدي دانست و اظهار كرد: در تمام كشورها شروع كارها با برنامه‌ي زمان‌بندي مشخص است و به بهانه‌ي كاهش ترافيك ساعات ادري را تغيير نمي‌دهند.

به گفته‌ي وي با تغيير ساعات كار بانك‌ها مشكلات عديده‌اي به وجود آمده و تجمعات و تنش‌هايي در مقابل درب بانك‌ها تا زمان شروع كار ايجاد شده است. لذا بايد ارزيابي و برآورد كرد كه تغيير ساعات اداري و تصميمات گرفته شده چه هزينه‌هاي سنگيني داشته و خسارات آن چيست؟

وي با تاكيد بر اين‌كه تغيير ساعات اداري به‌ويژه تغيير ساعات كار بانك‌ها در كل كشور مشكلات بسياري براي مردم استان‌هاي ديگر به وجود آورده است، تصريح كرد: بافت استان‌هاي ديگر بافت روستايي است و ترافيك حادي نيز ندارند. لذا مردم اين شهرها از ساعت 7:30 تا 9 صبح در انتظار باز شدن بانك‌ها بوده و مشكل آنان افزايش يافته است.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس در ادامه به تعطيلات چهار روزه عيد سعيد فطر اشاره كرد و با بيان اين‌كه خسارات هر تصميمي چون اعلام چهار روز تعطيلي روزهاي گذشته برآورد نمي‌شود، خاطرنشان كرد: با توجه به تعطيلي شنبه و يك شنبه در كشورهاي ديگر، ارتباط ايران 10 روز با دنيا قطع شده است.(isna)


  • كيوان قائم مقاميپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 7 آبان 1385-0:0

    با سلام و احترام
    تغيير ساعت كار بانكها و ادارات بدليل كاهش بار ترافيكي شهرغير كارشناسانه و عجولانه بوده است و شايد در مقياس بسيار كم و آن هم در شهري مانند تهران موثر باشد ولي در شهري مانند قائم شهر و امثال آن مردم از اولين ساعات روز به دنبال كار روزمره خود هستند و به دليل عدم وجود ترافيك ساعت 7 صبح بهترين زمان جهت امورات بانكي و اداري مي باشد و به نظر بنده اگر ساعت شروع بانكها و ادارات به قبل از تغيير ساعات برگردد مطلوبتر و باعث افزايش رضايت مردم خواهد گرديد .
    براي خروج قائمشهر از بن بست ترافيك كاذب شهري بهتر است كمر بندي جنوبي از منطقه هفت تن تا ميدان جانبازان خ ساري هر چه سريعتر احداث گردد و داخل خلوت شده ومناطقي مانند قاديكلاء بزرگ ؛ جمنان ؛مطهري محله ؛بهشتي محله ؛فولادكلا؛آبندانسر؛قائم محله ؛سياه كلا؛شهرودكلا؛واسكس ؛دنج كلا؛آهنگر كلا؛چپي ؛گل افشان؛وسطي كلااز بن بست چندين ساله در آمده و كمي از محروميت شهري شان كاسته شود.
    با تشكر از زحمات ارزشمند چندين ساله جناب آقاي حاج ولي رعيت ؛نماينده محترم مردم شهرستان قائم شهر- سوادكوه و جويباردر مجلس شوراي اسلامي ايران
    به اميد سلامتي و موفقيت ايشان در تمامي عرصه ها

    • سعيد فتحيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 6 آبان 1385-0:0

      بالاخره دبير حزب كروبي در استان خيلي وقتها دنبال بهانه ميگشت تا يك عرض اندامي بكند خوب اين هم بهانه ولي جداً ما يكي كه از تعطيلات حال كرديم راستي آقاي رعيت از شهرم آقاي جزايري چه خبر؟


      ©2013 APG.ir