تعداد بازدید: 2242

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 آبان 1385-0:0

سخني با استاندار مازندران

در حاشيه فرمايشات آقاي استاندار راجع به قهوه خانه هايي به نام مراكز خدمات كشاورزي.


 

جناب آقاي شفقت*

 با تشكر از نظرات زيبا و دقيق شما. استحضار داريد كه براي پرداختن به اموري كه ذكر فرموديد نياز به بازديد و سركشي هر روزه وجود دارد و انعكاس دقيق مشكلات و بررسي وضعيت هم نياز به رفتن به محل كار كشاورزان و گذاشتن جلسات توجيهي و غيره دارد.

 اين كار نياز به وسايل نقليه مناسب و به تعداد كافي دارد و نيز نياز به تامين مخارج مربوط به بنزين و تعميرات و ... دارد. آيا اعتبارات جهاد كشاورزي تكافوي پرداختن به اين امر را مي كند؟

دستور دهيد بررسي شود كه آيا براي انجام چنين كارهايي چه قدر اعتبار مي دهند؟ هزينه هاي ماموريت و اضافه كاري ناشي از انجام اين كارها هم به جاي خود نياز به اعتبار دارد. همتي به خرج دهيد و اعتبار لازم را در اختيار قرار دهيد تا دستگاه بتواند مسئوليت خود را انجام دهد (كه نمي دهد و نخواهد داد).

مي خواهم بگويم كجاي كاري الآن مراكز شهرستان ها و مركز استان جهاد كشاورزي نيز تبديل به قهوه خانه شده است و عناصر كاري و دلسوز از كار بركنار و چينش مهره ها بر اساس روابط گروه گرايانه انجام شده است.

 مقاومت منفي نيروها در برابر اين عزل و نصب ها و نارضايتي كه از راس اين دستگاه دارند عامل تقليل كاركرد شده و آن را به قهوه خانه اي بزرگ با چندين اتاق مجزا و سرويس شوفاژ و فن كويل و ميز و صندلي لوكس و انواع كامپيوتر و وسايل بازي با كاغذ و قلم و خود كار و خواندن روزنامه و مجله و بحث هاي داغ روزمره و كلنجارهاي ورزشي و گاهاً متلك پراني بر عليه رئيس و ياران نصبي ايشان تبديل كرده است كه اگر تشريف ببريد به شما هم خيلي خوش مي گذرد و اگر تمايل داشته باشيد شما را از بودجه بيت المال مظلوم به راحتي آب خوردن به صرف شام و دسر و تنقلات در بهترين مهمانخانه ها و رستوران ها دعوت مي كنند و حساب آن هم از طريق رئيس محترم از كنار اعتبارات موجود راست و ريس مي شود.

 اقل تشريفات براي جناب عالي تا سقف "حاج حسن" خواهد بود. محض اطلاع حضرت عالي پذيرايي مهمانان تهراني و تعارفي هاي شهرستاني و بعضا" وكيل و مقام ديگر نيز از همين اعتبارات فسقلي تامين هزينه مي شوند و بسياري از كارهاي ديگر نيز روي آن انجام مي شود كه نشان از كارايي مافوق تصور سيستم براي هر گونه هزينه كرد (اسم آن را دستبرد نگذاريد) را دارد.

 متخصص بافتن چاخان هاي رنگارنگ هم نقداً در بسياري از معاونت ها وجود دارد كه بعضاً خود حضرت عالي هنرنمايي آنها را شاهد بوديد. انصاف بدهيد با اين همه كار چگونه بتوانند در سطح روستا ايفاي نقش كنند؟ چه طور دلت مي آيد اين گونه با قساوت قلب آن هم در ماه روزه از اين نيروهايي كه هر كدام مامور گزارش سازي براي تكميل پروژه هاي اساسي هستند به روستاها و زمين هاي زراعي مردم سر بزنند؟

 اصلاً مگر اطلاع نداريد كه اين دستگاه بنا نشده كه غير از اين چيزهايي كه مي بينيد را انجام دهد؟ اينها به شكل دفتر كارچاقكني براي برخي از معاونان قديم بودند كه كود و سم را به شركت هاي آنان تحويل و يا با حواله آنها به كشاورزان با حق و حقوقي كه ايضاً كم هم نبود دريافت مي كردند ارائه مي شد.

چرا مي خواهيد مردم از نان خوردن بيفتند؟ برادر بزرگوار هنوز شما را نتوانستند آداپته بكنند و حرف هايي مي زنيد كه نشان از خوش باوري و آرزوهاي طول و دراز شما دارد. مديران محترم به فكر مديريت خود هستند و قرار نبود بر اساس كارايي و تدبير و تخصص انتخاب شوند وقتي قبول فرموديد اين مديران بر اساس روابط انتخاب شوند و انتصاب زير مجموعه هاي اين مديريت ها هم بر اساس خواست معاونين حضرتعالي، نمايندگان جرياني، شهر گرايي و هزار فرمول پيچيده ديگر انتخاب شود و اصلاً ملاك كارايي مد نظر نبوده و نيست ديگر قربانت گردم احساس نمي كنيد اين حرفها پر توقعي است؟

واقعاً بررسي بفرمائيد ببينيد كدام يك از اطلاعات نابي كه در اين نوشتار مختصر خدمت نازنين شما ارائه نمودم بي مورد است؟ من ادعا دارم آن قدر مورد دارد كه بنده واقعاً از نوشتن آنها معذورم اصلاً مگه من بيكارم كه وقت خودم را اينجوري صرف كنم تا با ايما و اشاره و لال بازي در آوردن شما را حالي كنم؟ اصلاً مگه براي اين كارها به من حقوق، پاداش، اضافه كار، حق ماموريت نشسته، خدمات ويژه، حق استفاده از اتومبيل و موبايل دولتي براي امور شخصي، حق بكار گيري برخي از نيروهاي خدماتي به صورت گماشته را مي دهيد كه اين همه براي شما فداكاري بكنم و اين اراجيف ناقابل را تقديم نمايم. بگذريم كه در خانه اگر كس است يك حرف بس است!!!

امضا محفوظ

* اصل خبربه نقل ازmehrnews اين است:استاندار مازندران از عملکرد خدمات کشاورزی در مناطق این استان انتقاد کرد و گفت: این مراکز با قهوه خانه‌ها هیچ فرقی ندارند. ابوطالب شفقت دیروز در جمع فرمانداران و بخشداران استان در ساری ...
 
ابوطالب شفقت در جمع فرمانداران و بخشداران استان در ساری افزود: کار مراکز خدمات کشاورزی فقط توزیع کود، سم و نهاده های کشاورزی نیست و کارشناسان این مراکز باید از وضعیت کشاورزی منطقه خود به صورت دقیق و کارشناسانه بازدید و اشراف داشته باشند.

وی عدم بازدید بخشداران از مراکز خدمات جهاد کشاورزی را یکی از عوامل کم کاری در این مراکز بیان و تاکید کرد: بخشداران باید از مراکز خدمات کشاورزی به صورت ویژه بازدید کنند و در این بخش ها فعال باشند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌ها و رویکرد جدید این استان توجه و حمایت همه جانبه از تولیدات و فعالیت‌های کشاورزی روستائیان است.



 



    ©2013 APG.ir