تعداد بازدید: 2017

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 آبان 1385-0:0

يك فعال دانشجويي:جريان‌هاي زيرزميني فعال شده اند

عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران:تماميت‌خواهي برخي و تك‌قطبي‌سازي فضاي دانشگاه جريان دانشجويي را به انزوا مي‌كشد.


عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران، با بيان اينكه شبه احزابي كه وجود دارند چندان در جريان‌هاي دانشجويي تاثير ندارند، خاطرنشان كرد: «تماميت‌خواهي برخي و تك‌قطبي‌سازي فضاي دانشگاه است كه جريان دانشجويي را به انزوا مي‌برد.»

يعقوب‌نژادبا اشاره به برخي برخوردهايي كه با انجمن‌هاي اسلامي صورت گرفته و سبب انفعال آنها شده است، تصريح كرد: «به اين ترتيب دانشجويان هزينه‌هاي فاجعه‌آميزي را متحمل شدند كه نمونه‌هاي آن در احكام انضباطي مانند احكام تعليق يا برخوردهايي كه خارج از دانشگاه با دانشجويان مي‌شد، قابل مشاهده است. وقتي كه هزينه‌ي فعاليت سياسي دانشجويي بسيار زياد است طبيعتا" دانشجويان از آن فاصله مي‌گيرند.»

عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران، ابراز عقيده كرد: «تنها جايي كه دفتر تحكيم وحدت از گروه‌هاي بيرون از دانشگاه ضربه خورد زماني بود كه زياد از حد به جريان دوم خرداد نزديك شد و خاصيت منتقد بودن خود را كنار گذاشت، ولي بعد از آن خيلي خوب رويه‌اش را عوض و سعي كرد سياست انتقادي خودش را بروز دهد.»

اين فعال دانشجويي، با بيان اين‌كه بعد از هر سركوبي مطمئنا" فضا راديكال‌تر مي‌شود، معتقد است:«امروز فعاليت انجمن‌هاي اسلامي كاهش يافته و از طرفي برخي جريان‌هاي زيرزميني و بدون شناسنامه كه هويت آنها براي دانشجويان مشخص نيست، فعاليت مي‌كنند.»(isna)


  • سه شنبه 9 آبان 1385-0:0

    عزيز دلم! بهتر نيست در فضاي نا مفهوم و گنگ و گيج سخن گفته نشود تا ماي كم سواد هم بفهميم شما چه هدفي را دنبال مي كنيد. منظور از فعاليت هايي كه منجر به پرداخت هزينه هاي سنگين شد چيست؟ آئين نامه انضباطي دانشگاهها كه من در آوردي نيست و كسي هم حق ندارد آن را تفسير به راي نمايد. اين آئين نامه همه مواردش شفاف است و اگر كسي يا گروهي از آن تخطي نكرده باشد نمي تواند به عنوان مستند براي جريمه واقع شود. بهتر است رويكرد همه گروهها به فعاليت در چارچوب اين آئين نامه باشد. اگر فكر مي كنيد هيچ چارچوبي لازم نيست آن بحث ديگري است وگرنه لزوماً بايد مقيد به قانون بود و مثل بازيكنان فوتبال با قضيه داوري برخورد نشود كه با قسم و آيه كه اصلاً خطا نكردم ولي وقتي برنامه نود آن را نشان مي دهد آدم تعجب مي كند كه چطور ممكن است آدمي اينقدر راحت همه مقدسات را براي دروغ گفتن و فريب دادن ديگران واسطه قرار دهد. آقاي يعقوب زاده آيا معتقد هستند كه بايد فضاي دانشگاه آنقدر باز باشد كه دانشجو به صرف دانشجو بودن هر نوع فعاليتي را كه دوست داشته باشد با اعتبارات دولتي و به نام دانشجوي دانشگاه فلان انجام دهد و هر وقت كه صلاح ديدند اقدام به تخريب اماكن دولتي و خسارت وارد كردن به بيت المال بنمايند؟ آيا اعتقاد دارند كه مثلاً رژيم حاكم نياز به اصلاح دارد و براي اصلاح آن هم فقط انجمن هاي اسلامي صلاحيت اقدام دارند و بايد فضا براي اين حركت برايشان باز باشد و همه دست روي دست بگذارند تا ايشان نيات خويش را در دانشگاه به مورد اجرا بگذارند؟ قبلاً هم گفته شد كه فلسفه وجودي كميته انضباطي چيست؟ آيا وجود آن لازم است يا خير؟ اگر لازم است آيا بايد با تخلفات برخورد قانوني بنمايد يا خير؟ آيا الآن انجمن واسطه گريز دانشجويان از برخي از مصاديق بارز قوانين پذيرفته شده و آئين نامه انضباطي نمي شود؟ آيا مشكل انجمن در وجود آئين نامه انضباطي است يا در وجود كميته انضباطي؟ آيا تفسير قوانين و آئين نامه هاي كميته انضباطي و تطبيق تخلفات با مواد مندرج در آن بر عهده انجمن است يا جزء اختيارات اين كميته است؟ آيا احساس نمي كنيد كه دليل اصلي اينهمه تخلفات از آئين نامه انضباطي دقيقاً يه شل و ول بودن اعضاء اين كميته بر مي گردد و گذشت هاي بيش از اندازه آنها دانشجويان را به عدم پيگيري تخلفات اميدوار ساخته است؟ آيا انجمن اسلامي خود در جهت جلوگيري از تخلفات آشكار از آئين نامه اقدامي كرده است يا مامن متخلفان شد و به صورت پوشش براي متخلفان عمل مي كند؟


    ©2013 APG.ir