تعداد بازدید: 4478

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 25 شهريور 1394-22:28

برگزاری دومین جلسه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری

سفر هیئت دولت یک روزه است/ استاندار برای دو روزه کردن سفر تلاش می کند

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(2)/ادعای مالکیت این مراسم را نداریم/ زمینه برای حضور پررنگ و توام با احترام خبرنگاران مهیا شود/ باید  درها را باز کرد و برای حضور خبرنگاران  و عکاسان مازندرانی خط قرمز  و محدودیتی قائل نشد/ رییس جمهوری در غرب استان حضور یابد/ جزو مطالبات جدی ماست که این سفر را دو روزه کنیم/نگذاشتیم مشکلات استان به تهران کشیده شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: این بار استاندار مازندران تعدادی از هم ستادی های سابق خود و جمعی از اصلاح طلبان استان را به سالن شماره یک استانداری دعوت کرد تا حرف ها و نظرات آنان را در آستانه سفر رییس جمهوری بشنود.

ساعت 18 عصر چهارشنبه، حدود 40 نفر از حامیان روحانی از غرب تا شرق مازندران حاضر شدند تا دومین جلسه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری را در حجمی بزرگ تر شکل دهند. جلسه گذشته، شنبه این هفته با حضور 20 نفر در فرمانداری ساری برگزار شده بود.

قرآن که خوانده شد کلیپ معروف حسین دهباشی با صدای امیرحسین مدرس پخش شد و سپس محرمعلی خداوردی -رییس ستاد استقبال مردمی از ریاست جمهوری- جلسه را آغاز کرد و از حاضران خواست درباره سفر و استقبال از دکتر روحانی و کابینه تدبیر وامید، هر نظر و پیشنهادی دارند، بیان کنند.

* ادعای مالکیت این مراسم را نداریم

ادامه جلسه را لطف الله آجدانی -سخنگوی ستاد استقبال مردمی- برعهده گرفت و بیان داشت: این ستاد به خاطر جایگاه اجتماعی دولت و ضرورت حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم شکل گرفت.

وی با بیان این که هر کدام از دوستان این ستاد به نمایندگی از قشرهای مختلف جامعه حضور یافته اند، افزود: ما ادعای مالکیت این مراسم را نداریم، بلکه نماینده سایر فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نیز همه مردم هستیم و تلاش می کنیم تا با ساماندهی مناسب، مراسم باشکوهی را شاهد باشیم.



آجدانی با اشاره به این که ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری 19 کمیته دارد، ادامه داد: این ستاد مستقل از نهادهای دولتی است، اما این استقلال به این معنا نیست که در برابر نهادهای دولتی هستیم، بلکه در کنار آن ها آماده استقبال از رییس جمهوری می شویم.

سخنگوی ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری تصریح کرد: در این ستاد جا برای کمک همه وجود دارد و ما آماده بهره گیری از پیشنهادها و ایده ها هستیم.



*39 نقطه مناسب برای تبلیغات محیطی

حسن باغبان -دبیر کمیته تبلیغات محیطی ستاد استقبال مردمی- در این جلسه  با بیان این که تیم ادبیات ما در حال آماده سازی شعارها و مطالب پیامکی مربوط به سفر با دو زبان مازندرانی و فارسی است، تاکید کرد:  39 نقطه ساری را برای تبلیغات محیطی در نظر گرفته ایم.

پروانه زیرابی -دبیر کمیته فرهنگیان- در این جلسه یادآور شد که تبلیغات سفر گسترده و باشکوه باشد و از صدا و سیما هم کمک گرفته شود.

* حق ما از این سفر گرفته شود

شیخ صفر قاسمی -رییس ستاد سابق روحانی در رامسر- هم گفت: رییس جمهوری های قبلی به شهرهای دیگر هم می رفتند، اما از قرار دکتر روحانی فقط به مرکز استان سفر می کند و وزیران به شهرستان ها می روند.



وی با اشاره به این که نباید مردم شهرستان ها ناامید شوند و باید توفیق دیدار رییس جمهوری را داشته باشند، افزود: ممکن است در برخی شهرها وزرای قابل توجه و تاثیرگذاری نروند و چیزی نصیب مردم آن مناطق نشود.

قاسمی تصریح کرد: این دغدغه در شرق و غرب مازندران وجود دارد که حق ما از این سفر گرفته و باید تدبیر مناسبی اتخاذ شود.



وی با طرح این پرسش که کمیته تبلیغات چه تدبیری اندیشیده که مردم شهرهایی مثل رامسر و کلاردشت که دور از مرکز استان قرار دارند، حضور هیئت دولت را احساس کنند، ادامه داد: مردم همه شهرها باید احساس کنند که رییس جمهوری به شهر آن ها سفر کرده است.

قاسمی این پرسش را هم مطرح کرد که اقدامات شما برای حضور داوطلبانه و نه اجباری مردم، بدون تعطیل کردن ادارات و مدارس چیست؟



*  زمینه برای حضور پررنگ و توام با احترام خبرنگاران مهیا شود

علی صادقی -دبیر کمیته رسانه ستاد مردمی- در این جلسه به بیان دغدغه های خود درباره پوشش مناسب رسانه ای این سفر پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین فعالیت ها که باعث ایجاد فضای مطلوب و القای حس سفر در استان می شود، از طریق رسانه ها صورت می گیرد که باید خیلی زودتر از سایر کمیته ها کار خود را آغاز کند.



وی کارکرد رسانه ها را در سه بعد قبل از سفر برای بسترسازی و ایجاد شور و نشاط عمومی، حین سفر برای پوشش خبرها و برنامه ها و بعد از سفر برای تبیین دستاوردها برشمرد و اظهار داشت: در صورت فراهم شدت امکانات اولیه تیم رسانه ای ستاد از هفته آینده می تواند فعالیت خود را شروع کند.

صادقی در ادامه به بیان دغدغه های موجود خبرنگاران و اهالی رسانه در استان پرداخت و تصریح کرد: اگر دولت همراه خود از پایتخت خبرنگار می آورد، این موضوع نباید مانع از حضور خبرنگارهای استانی شود.

مدیرمسئول مازندنومه با اشاره به این که سفر رییس جمهوری بزرگ ترین واقعه خبری سال مازندران قلمداد می شود، استدلال کرد: در این سفر باید درها را باز کرد و برای حضور خبرنگاران  و عکاسان مازندرانی خط قرمز و محدودیتی قائل نشد تا هم رسانه های همسو و هم رسانه های منتقد و مخالف دولت بتوانند به راحتی گزارش و خبر و عکس تهیه کنند.

دبیر کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری با یادآوری این که گاهی یک بی احترامی کوچک نسبت به خبرنگاران و موضع گیری متقابل آن ها در قالب یادداشت و خبر، حلاوت کل سفر را تلخ و آن را تحت الشعاع قرار می دهد، بیان داشت: باید تلاش شود که زمینه برای حضور پررنگ و توام با احترام خبرنگاران و عکاسان زحمت کش مازندرانی مهیا شود؛ چرا که در نهایت، سود و منفعت این حضور به نفع دولت تمام می شود.



* اتحاد داشته باشیم

مهدی احمدی فولادی -دبیر کمیته هماهنگی احزاب ستاد- نفر بعدی بود که  در سخنانی کوتاه اظهار کرد: همه با هم برادریم و باید اتحاد داشته باشیم، اما گاه بین ما تفرقه و تشتت مشاهده می شود.

وی افزود: دست به دست هم بدهیم تا استقبال از رییس جمهوری به بهترین شکل اجرا شود.



* برد رسانه ای سفر  مهم است

اعظم السادات حسینی -دبیر کمیته شوراهای ستاد- گفت: در این سفر مردم باید نشاط اجتماعی را احساس کنند و رسانه ها نقش اساسی برای تحقق این مهم دارند.

وی با بیان این که برد رسانه ای سفر  مهم است، تصریح کرد: اگر وزیران به شهرستان ها می روند، تلاش شود در شهرهای مختلف نیز گردهمایی مردمی برپا شود.

عضو شورای شهر بهشهر پیشنهاد داد که همایشی برای بانوان، در مرکز استان برگزار شود.



* رییس جمهوری در غرب استان حضور یابد

تورج ناییج پور -دبیر کمیته مهندسین و پیگیر مصوبات سفر- در این جلسه گفت: حتی اگر کوتاه مدت هم شده رییس جمهوری در غرب استان حضور یابد.

وی این را هم گفت که فضای محترمانه ای را باید برای حضور مردم باید فراهم کرد.

جعفر قمی -دبیر کمیته برنامه ریزی و امور شهرستان ها- هم بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم روستاها تا شهرهای دور و نزدیک تاکید کرد.



* برای حضور رییس جمهوری در غرب استان تلاش می کنیم

ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- سخنران پایانی جلسه بود که بیان داشت: در جهت کیفی بخشی و هم افزایی بیشتر ستاد استقبال مردمی، اگر طرح و برنامه ای وجود داشته باشد، مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با بیان این که سفر روحانی باید تجلی وحدت و انسجام همه گروه ها و جریان های سیاسی، حتی منتقدان دولت باشد، استدلال کرد: باید افرادی را که به روحانی رای هم ندادند به صحنه بکشانیم و در مازندران، امروز این ظرفیت وجود دارد.

فلاح با اشاره به این که ایجاد مازندرانی یکپارچه را در دستور کار قرار دادیم، افزود: امروز در جمع امامان جمعه استان، ائمه جمعه غرب استان به خصوص، عملکرد ما را تایید کرده، اذعان داشتند که تعادل و توازن بخشی در مدیریت استان مشهود است.

استاندار مازندران با اشاره به این که دغدغه دارم بحث غربی و شرقی شدن استان برداشته شود، تصریح کرد: شرق مازندران به ساری نزدیک تر است و از این جهت خیلی دغدغه وجود ندارد، اما وقتی معاون اول رییس جمهوری به مازندران سفر کرد، برخلاف نظر برخی و برعکس روند معهود، ایشان را ابتدا به نوشهر بردیم و بعد به ساری آمدیم. الان هم تلاش می کنیم برنامه ای برای حضور رییس جمهوری در غرب مازندران داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به این که فعلا بحث سفر یک روزه هیئت دولت به مازندران مطرح است، افزود: جزو مطالبات جدی ماست که این سفر را دو روزه کنیم تا در صورت امکان، دکتر روحانی به غرب مازندران هم سفر کند.

فلاح با یادآوری این که برنامه های این سفر مانند برنامه های سفر ریاست جمهوری به سایر استان هاست، بیان داشت: باید محتوای برنامه ها را کیفی تر کرد و ایجاد شور و نشاط جمعی هم هدف ماست.

وی با بیان این که باید دستاوردهای دولت را در استان مطرح کرد، استدلال کرد: باید از تجربه های سایر استان ها بهره برد تا موضوعی مغفول واقع نشود، مثلا"باید موضوع منطقه آزاد مازندران را با توجه به استعدادهای بومی و محلی پیگیری کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: وزیرکشور به من گفت ما به شما نمره 100 نمی دهم، ولی توانستید مشکلات موجود در استان را مدیریت کنید و نگذاشتید مسایل به تهران کشیده شود.

فلاح با تاکید بر این که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تا پایان فصل بهار نرخ مشارکت اقتصادی در استان به 1/42 درصد رسیده است، افزود: از این منظر مازندران بعد از اردبیل در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به این که ضریب بیکاری از حدود 13 درصد در سال 92 به حدود 10 درصد در خرداد ماه امسال رسیده است، تصریح کرد: از این نظر رتبه بیست و چهارم کشور را داشتیم که اکنون به رتبه دوازدهم ارتقا یافتیم.



این مسئول با اشاره به این که بعد از بحران سیل، طرح جامع سیل را تدوین و در تهران به تصویب رساندیم، تاکید کرد: از همه ظرفیت ها بهره می گیریم تا عقب افتادگی چندین ساله مازندران را جبران کنیم.

وی با یادآوری این که بحث دریا مغفول مانده بود، گفت: برنامه های محوری درباره ساحل، تولید و خدمات گردشگری داریم.

فلاح با اشاره به این که در نظر داریم ضریب کشت محصولات زراعی را از 4/1 به 5/2 برسانیم و مهار آب های سطحی هم در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: حتی یک متر از زمین های کشاورزی ما نباید به ویلا تبدیل شود و ما روند ویلاسازی را متوقف کردیم.

استاندار مازندران با بیان این که در راستای سفر رییس جمهوری فردا با نماینده های مجلس جلسه داریم، گفت: روز شنبه با نخبه های مازندرانی مقیم تهران و یک شنبه هم با دکتر نوبخت ملاقات می کنیم تا سفر خوب و پرباری را برنامه ریزی کنیم.

فلاح در پایان اظهار داشت: هدف ما این است که از ظرفیت رسانه های استان به طور کامل استفاده شود و ما از طرح نکات انتقادی هم در رسانه ها استقبال می کنیم.

نشست 100 دقیقه ای کاربدستان ستاد استقبال مردمی سفر رییس جمهوری و جمعی از فعالان سیاسی همسو با دولت با استاندار در حالی به پایان رسید که ظهر پنج شنبه اعضای این ستاد با نماینده نهاد ریاست جمهوری در این سفر ملاقات خواهند کرد.

*مطلب مرتبط

برگزاری نخستین نشست ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری


  • جمعه 27 شهريور 1394-11:22

    به نظر میرسید آقایان مخالف سفر دکتر روحانی به مازندران بودند .حالا چطور شد تغییر موضع دادند خدا میداند .البته رییس جمهور محترم در جریان امور استان هستند وبرای همین اوضاع نابسامان بیشتر از این وقت گرانبهای خود را تلف نمیکنند چون کاری در این دوسال در مازندران انجام نگرفته است .((بیشترین رای از مازندران ضعیف ترین مدیریت در مازندران !!!!))

    • پنجشنبه 26 شهريور 1394-15:39

      خواهشا در خصوص وضعیت ابفای شهری به وزیر نیرو اطلاع رسانی کنید..کارد به اسنخوان رسیده.....اقای صادقی لطفا اطلاع رسانی کنید

      • پنجشنبه 26 شهريور 1394-14:22

        متاسفانه خبر این نشست ها تنها در سایت های خبری منتسب به اصلاحات درج شده است
        از همین حالا سفر را برای خود کرده اید


        ©2013 APG.ir