تعداد بازدید: 2324

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 16 آبان 1385-0:0

آقا اجازه...ملاقاتي داريد

معلمي پس از گذشت 52 سال با شاگردان قديمي‌ خود در محل تدريس سابقش در يكي از روستاهاي ساري ملاقات كرد.


 سخن معلمي كه 52 سال قبل در كلاس درس روي نيمكت‌هاي كوچك محبت به شاگردانش گفته بود" زمان شخصيت آدمي را تكميل مي‌كند"، امروز با كوله باري از عشق همان كلام را براي همان دانش آموزان تكرار كرد.
زهرا و اكبر شاهسواراني زن و شوهر فداكاري كه در سال 1333 در مدرسه ابتدايي اسلام آباد ساري نخستين سال‌هاي خدمت معلمي خود را تجربه مي‌كردند، در همان مدرسه صاحب فرزندي مي‌شوند كه از آنان نام نيك بر جاي نهاد.
اين فرزند براي قدرداني از زحمات پدر و مادرش با هزينه شخصي 2 مدرسه در منطقه محروم مياندرود ساري در روستاي اسلام آباد و جامخانه با مبلغي حدود 600 ميليون تومان بنا كرد كه بعد از گذشت كمتر از يك سال هر دو پروژه در چند روز گذشته طي مراسمي با شكوه به بهره برداري رسيد. 

 ماجرا از آنجا آغاز شد كه اين زن و شوهر فرهنگي وقتي بعد از گذشت حدود نيم قرن براي بازديد به روستاي اسلام آباد آمدند و متوجه شدند كه مدرسه اين روستا بعد از گذشت چند سال همچنان دانش آموزان را براي تحصيل در خود جاي داده و با وجود 5 كلاس قديمي و در حال تخريب هنوز سنگر تعليم است، با فرزند خود كه تاجر است ارتباط برقرار كردند و تصميم گرفتند تا مدرسه‌اي براي دانش آموزان اين روستا احداث كنند و خوشبختانه با همكاري آموزش و پرورش مازندران و سازمان نوسازي و تجهيز مدارس اين استان بعد از گذشت يك سال اين مدرسه افتتاح و به بهره برداري رسيد.

 اكبر شهسواراني براي اولين بار در اين مدرسه نوساز با شاگردان 52 سال گذشته خود به صورت نمادين در كلاس درس حاضر و بار ديگر سخن عشق و انسانيت را به دانش آموزاني كه حالا آنها نيز كوله باري از تجربه را به همراه داشتند و پدر و مادر فرزنداني شدند كه بايد در اين مدرسه تحصيل كنند، يادآوري كرد.(farsnews)



    ©2013 APG.ir