تعداد بازدید: 2860

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 29 آبان 1385-0:0

پاسخ كم كاري ها رابايد استانداري بدهد-استاندار

استاندار مازندران گفت: استانداري به عنوان بالاترين مقام و نماينده دولت در استان، بايد پاسخگوي كم‌كاريهاي دستگاه هاي اجرايي باشد.


"ابوطالب شفقت"افزود:اكنون تصور اين است كه استانداري فقط يك دستگاه اجرايي است در حالي كه قانون، استعدادشناسي، برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي و نظارت و هدايت تمام دستگاههاي اجرايي را در شرح وظايف استاندار مشخص كرده است.

وي ادامه داد: همان طوري كه دولت نهم اختيارات زيادي را به استانداري ها تفويض كرد، خواستار پاسخگويي استانداري ها درقبال كم كاري هاي دستگاه هاي اجرايي نيز هست.

استاندار مازندران الحاق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استانها به استانداريهاي را يكي ديگر از حركتهاي مثبت دولت نهم دانست و خاطرنشان كرد: با اين الحاق يكپارچگي نظام مديريتي در دولت نهم بيشتر شده است.

وي ادامه داد: با اين طرح كارهاي موازي در داخل استان از بين رفته و برنامه‌ريزي و هدايت و نظارت بهتر صورت مي‌گيرد.

شفقت اين اقدام و اجرايي‌ترشدن اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي را از مهم ترين و بزرگترين اقدامات دولت نهم دانست و اظهار داشت: با اين دو كار بزرگ ترين تحول در كوچك‌سازي دولت صورت گرفته است.

استاندار مازندران گفت: اكنون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بازوي فكري و مطالعاتي قوي استاندار است.

شفقت در بخش ديگري از سخنانش به آغاز فعاليت بازرسي از دستگاههاي اجرايي استان خبر داد و گفت: متاسفانه نگاهها به مقوله بازرسي درست نيست و فقط به جنبه عزل نصب و تنبيه آن توجه مي‌شود.(irna)

 

 



    ©2013 APG.ir