تعداد بازدید: 3078

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 30 آبان 1385-0:0

لبخند آمريکايي

بي سوادي کار دست محمدي داد:اظهارات خنده آور "منوچهر محمدی" در گفت و گو با صدای آمریکا.


 منوچهر محمدی یکی از زندانیان سابق سیاسی و از متهمان حوادث کوی دانشگاه که در طول مدت حضور در زندان، از سوی رسانه های اپوزوسیون به عنوان «رهبر جنبش دانشجویی ایران» معرفی می شد، پس از خروج از ایران و عزیمت به آمریکا، در برنامه گفت و گوی خبری تلویزیون «صدای آمریکا» حاضر شد و اظهارات خنده آوری به زبان آورد.

 وی در این گفت و گو،در حالی که سعی می کرد از خود یک استراتژیست و چهره ای با سواد نشان دهد، با استفاده های مکرر از واژه های فلسفی، تاریخی، سیاسی و... به شکلی کاملاً غیر مرتبط، اوج سواد سیاسی خود را به طرفداران اپوزسیون، نشان داد.

اين دانشجوي مازندراني با اشاره به این که به تازگی وارد آمریکا شده است، گفت: من در مصاحبه مطبوعاتی که تلویزیون Voice (ویس!) و خبرنگاران آمریکایی و همچنین خبرنگاران خارجی (!) در آنجا حضور داشتند، تمام مسائل مربوط به ایران را فاش کردم و در آینده نیزمسائل دیگری را فاش خواهم کرد.

وی، مردم ایران را به خاطر رای دادن به احمدی نژاد، فاقد شعور سیاسی دانست و با استناد به سخنان یک راننده تاکسی در ایام انتخابات در جمع مسافرانش، گفت: من وقتی از زندان به مرخصی آمدم، سوار یک تاکسی شدم و در آنجا بحث انتخابات بود. راننده تاکسی می گفت، باید همه به احمدی نژاد رای بدهیم تا نظام سیاسی ایران از بین برود!

این زندانی سابق، برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به آمریکا پیشنهاد داد: دولت آمریکا باید سرمایه بلوکه شده ایران در آمریکا را به اپوزوسیون واقعی بدهد تا جمهوری اسلامی را از بین ببریم!

وی گفت: وقتی من به همراه مهندس طبرزدی کار سیاسی خود را آغاز کردیم، بزرگترین حرکت های تاریخی در کشور را شروع کردیم.

در این هنگام، یکی از بینندگان تلویزیون صدای آمریکا در تماس با این شبکه گفت: بنده از دانشجویان دانشگاهی بودم که آقای محمدی در آن درس خوانده، مطمئنم که ایشان حتی 20 واحد هم نگذارندید.

این بیننده گفت: شما در آن سالها، «آب بیار، آتش بیار» طبرزدی بودید و صندلی های مراسم اعتراض آمیز در پارک لاله را می چیدید.

وی در توصیف شخصیت منوچهر محمدی گفت: کسی که اطلاعات فلسفی، سیاسی، تاریخی بسیار ضعیفی دارد و حتی نمی تواند با این کلمات، تحلیلی ببافد.

منوچهر محمدی نیز در واکنش به اظهارات این بیننده، تلویحاً وی را از جنبش بسیج دانشجویی دانست و گفت: من 99 واحد گذرانده ام.

این زندانی سیاسی همچنین در مورد برادر خود - اکبر محمدی - گفت: او قدرت تحلیل بسیاری داشت و در یک لحظه تصمیمات بسیار مهمی می گرفت که شرایط را تغییر می داد، او بهترین مشاور من بود.

 منوچهر محمدی در طول مصاحبه به حدی از کلمات بی ارتباط و بی معنی استفاده کرد که بینندگان این برنامه تلویزیونی را پی در پی به خنده واداشت.

خبرنگار tik نوشت: بنده تا به امروز فرصت مطالعه و شنیدن مواضع و سخنان آقای محمدی را نداشته ام، اما پس از شنیدن اظهارات وی در گفت و گو با صدای آمریکا که شامل دهها اشتباه در بیان، جمله بندی، استفاده از کلمات بی ربط، ...بود، جا دارد نوک پیکان انتقادات خویش را متوجه گروهی کنم که این فرد کاملاً بی سواد را دستگیر و تبدیل به رهبر جنبشی کرد که اساس آن، توان علمی و نخبه بودن آنهاست.

هر چند، آزار و اذیت هایی که (احتمالا) بر او و برادرش گذشته، عملی به شدت زشت، غیر انسانی و ضدبشری است که با هیچ مرامی سازگار نیست، بالاخص در دینی که مولا علی (ع) در ماجرای آن یهودی، چنان رفتاری کرد، اما به واقع، اگر «منوچهر محمدی» رهبر یک جنبش دانشجویی باشد، باید فاتحه ی دانشجویان و همین طور جنبش آن را خواند.در حالی که بدون شک، دانشجویان فرهیخته ی ایران - حتی در پایین ترین سطوح - به مراتب از این فرد، با سواد تر است.



©2013 APG.ir