تعداد بازدید: 2186

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 6 آذر 1385-0:0

موزه اي براي رامسري ها

مدير کل موزه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: پس از مطالعه و بررسي، موزه‌ي منطقه‌يي درياي خزر در رامسر احداث مي‌شود.


مسعود نصرتي اظهار كرد: موزه‌ي منطقه‌يي درياي خزر در شهر رامسر احداث مي‌شود و قرارداد مشاور آن نيز بسته شده و طرح مورد نظر در مرحله‌ي مطالعه است.

وي افزود: مکان اين موزه با همکاري شهرداري و شوراي شهر در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي احداث موزه قرار گرفته است.

او درباره‌ي احداث نخستين موزه‌ي روستايي در استان مازندران گفت: اين موزه در روستاي برسه بخش دوهزار شهرستان تنکابن ساخته مي‌شود.

وي ادامه داد: اميدواريم اين موزه در نيمه‌ي اول سال 1386 به بهره‌برداري برسد. اين کار با همکاري و مشارکت شوراي شهر و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري انجام مي‌شود. البته مسؤولان شهر تنکابن بايد بدانند که موزه‌ي شهر به آنها و مردم متعلق است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نمي‌خواهد كه متولي موزه باشد.

نصرتي تاكيد كرد: ايجاد موزه، حسن‌هاي زيادي مانند حفظ و صيانت آثار، معرفي، آموزش و اشتغال‌زايي دارد و مردم شهر و شوراي شهر بايد به‌دنبال ايجاد موزه باشند؛ ولي هنوز اين اتفاق در تنکابن نيفتاده است.

مدير کل موزه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: در سال 1383 براي احداث موزه‌ي تنکابن 50 ميليون اعتبار داده و با فرماندار، شهردار و شوراي شهر اين شهرستان مذاکره شد، تا مکان مناسبي براي ايجاد موزه درنظر گرفته و معرفي شود؛ ولي متاسفانه پس از تعيين اعتبار هيچ کاري صورت نگرفت و پول بازگشت.

وي اضافه كرد: پس از پي‌گيري‌هايي در سال 1384 دوباره وارد عمل شديم، ولي متاسفانه هيچ کمکي به ما نشد و اتفاقي نيفتاد كه بخشي از پول دوباره بازگشت خورد و بخشي ديگر نيز در ساختمان خانه‌ي خليلي‌ها هزينه شد.

نصرتي گفت: در سال 1384 ما با شهرداري به توافقي رسيديم، مبني بر اين‌که ساختماني را که به جهاد کشاورزي متعلق است و روبه‌روي دادگستري تنکابن قرار دارد، به شهرداري داده و پس از آن، ساختمان شهرداري تخليه شود و براي احداث موزه‌ي شهر تنکابن در اختيار ما قرار گيرد.

مدير کل موزه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يادآوري كرد: در سال 1385 نيز براي احداث موزه‌ي تنکابن اعتبار داده شد، ولي هنوز دوستان ما اقدامات لازم را انجام نداده‌اند. اميدواريم هرچه زودتر کار احداث موزه‌ي تنکابن آغاز شود.(isna)



    ©2013 APG.ir