تعداد بازدید: 2071

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 12 آذر 1385-0:0

رسكت پانسمان شد

مدير پايگاه تاريخي برج‌هاي رسكت از بسته‌بندي و پانسمان تپه شهسوار مازندران به دليل شرايط بد آب و هوايي تا چند ماه آينده خبر داد.


 سعيد سليماني گفت: گمانه ‌زني تپه شهسوار كه در حريم درجه يك برج رسكت قرار دارد، تابستان امسال انجام شد كه در نتيجه اين گمانه‌زني يك كوشك بسيار زيبا و جذاب متعلق به قرن پنجم كشف شده است.

وي افزود: ما هنوز نتوانستيم امكانات لازم را براي حفاظت از اين كوشك تاريخي فراهم كنيم و يكي از دلايل اصلي اين مسئله هم جذب نشدن اعتبارات ملي در سال 85 است، و در صورت اختصاص اعتبار در حال حاضربه دليل شرايط نامساعد آب وهوايي قادر به ادامه كارنيستيم .

وي ادامه داد:در قانون جديد نيز مصوب شده كه بايد بودجه را دوباره به مركز بفرستيم و براي سال آينده دوباره همان بودجه را تقاضا كنيم و احيانا زمستان سال آينده 86 ابلاغ خواهد شد.


سليماني درباره كوشك كشف شده گفت: ما اين كوشك را به صورت كارشناسي و كاملا علمي بسته‌بندي كرديم و دوباره آن را زير لايه‌هاي خاك فرستاديم تا از گزند آب و باران و سرماي زمستان درامان باشد.

وي با اشاره به اين موضوع كه اين كاركاملا علمي است،اظهارداشت : بعد از مساعد شدن وضعيت آب و هوايي منطقه به آساني مي‌توان دوباره اين آثار را استخراج كرد.(chtn)


    ©2013 APG.ir