تعداد بازدید: 2717

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 20 آذر 1385-0:0

اعجوبه هايي كه از داخل صندوق بيرون مي آيند

يادداشت يك مخاطب "مازندنومه" درباره انتنخابات پيش رو و شيوه تبليغات نامزدها.


اهميت انتخابات خبرگان رهبري يك اهميت راهبردي و فوق مهم است. جمعيتي كه همواره بايد مواظب وضعيت عملكرد رهبري در جريان نظام و بر طبق اختياراتي كه در قانون اساسي وضع شده باشد. اگر خداي ناكرده روزي رهبري از قانون منحرف شده يا قانون را مورد استفاده منفي قرار داد تنها مرجعي كه مشروعيت رسيگي به آن را دارد، مجلس خبرگان است.

 انتخابات مهم ديگر هم به شوراها مربوط مي شود. انتخاباتي كه به دلايلي با تبليغات خيره كننده و كاملاً غربي و مصرف گونه همراه است. كانديداها براي اثبات خود و كنار زدن رقيب چه فعاليت هايي كه نمي كنند. احزاب هم فرصت را غنيمت دانسته و براي ابراز وجود و يار گيري هاي جديد براي روزهاي مبادا وارد صحنه شده و با حمايت مشروط از كانديداها طرفداران آن را بريا اهداف خود مصادرة به مطلوب مي نمايند.

 مغازه داران در اماكني كه ارزش تبليغاتي دارند نيز فرصت طلبي نموده و قيمت ها را تا دلتان بخواهد بالا بردند. روزنامه ها هم از آب گل آلود ماهي مي گيرند و آن هم چه ماهي هاي چاق و چله اي. قيمت هر خط در صفحات مختلف آنها آه از نهاد كانديداهاي بيچاره در مي آورد كه در فرداي روزي كه به فرض راي آوردند بايد بدوند تا جبران مافات كنند و با فشار آوردن به شهردار آينده برنامه هايي را تدوين كنند كه كل خسارات وارده به نحوي جبران شود كه چندين برابر آن به طرف جيب هاي آنها سرازير شود.

مگر هيچ عاقلي باور مي كند كه اين همه مخارج عجيب و غريب فقط براي وارد شدن در عرصه خدمت باشد. مگر اين انتخابات مجلس واقعاً براي اينكار انجام مي شود. هيچ كس به خود جرات بررسي و بازبيني عملكرد نمايندگان و وضع درآمد زايي آنها را نمي دهد.

منابع متنوع درآمدي آنها جزء اسرار مگوي نظام است و هيچ كس را ياراي نزديك شدن به اين عرصه نيست. منتخبين شوراي شهر هم راه جلوگيري از ورود افراد فضول و منفي باف را خواهند آموخت و اين كار مشكلي نيست. از قديم گفتند كه براي نانوا تا به صرفه نباشد سر در تنور داغ فرو نمي كند. و در اين جا هم اگر براي اعضاء شورا صرفه هاي بعدي را نداشته باشد به اين همه هزينه براي انتخاب شدن تن در نمي دهند.

اشكالي ندارد حداقل تعدادي چند روزي به كار مشغول مي شوند و سازمان مديريت مي تواند آمار آنها را از بيكاران حذف نموده و درصد بيكاري جامعه را كمتر جلوه بدهد. مقدار زيادي پارچه، كاغذ رنگ، قلم مو، ماژيك و لوازم التحرير، عكس توسط عكاسان، فعاليت شبانه روزي براي چاپخانه ها، سيلك و نصاب هاي حرفه اي و از جان گذشته و تعداد زيادي شام خور و سخنران و موزيسين و خواننده و مجري و بازيگر و هنر پيشه و جوكر و بذله گو و صحنه پرداز و آشپز و ميوه و شيريني و ... براي هر نماينده مصرف مي شود كه خودش تعداد نفر روز زيادي كار و تلاش را باعث مي شود كه واقعاً به اندازه يكسال مي شود روي كار آن حساب باز كرد و از خجالت وزارت كار و سازمان مديريت و .. در امد و آمار اشتغالزايي را كمي تا قسمتي بالاتر نيز نشان داد.

 به هر حال اين جمعيت نيازمندي هايي دارد كه بايد براي همه آنها حساب باز نمود. حسود! عنود! بخيل! بي خير! بگذار زندگي كنم. حالي پيش آمده كه همه فعال بشوند و از ذخائر متورم حسابهاي بانكي تعدادي از عناصري كه از فرداي انتخابات شروع به جبران خرجكردهاي خود مي كنند و از گرده همي من و شما و از حلقوم زن و بچه هاي ما بدون آنكه اصلاً بفهميم بيرون مي كشند.

 ببينيم كه چه اعجوبه هايي از داخل صندوق بيرون مي آيند و اعتبار 25 ميليارد توماني شهرداري را به چه مصارفي مي رسانند. اصلاً اينها كه هيچ كافي است يك پاساژ در يك جاي خوب امتياز بگيرد و با تبليغاتي نظيز پاساژ مفيدي آن را به قيمت خدا تومان بفروش برساند.

 اصلاً اينها كه غصه ندارد. رمز و راز خدمتگذاري آن هم از نوع مستقل آن هم همين است و دقيقاً مطابق با اصول گرايي و با رايحه خوش خدمت و يا رايحه خوش خدمتي همراه و همسو بوده و ايضاً اصلاح طلبي هم چاشني آن است. بيش از اين مفسده جويي موقوف!!!



    ©2013 APG.ir