تعداد بازدید: 2619

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 14 مهر 1394-22:54

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرداد

توجه دولت به پروژه تالار و کتاب‌خانه مرکزی ساری

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(42)/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعات دو پروژه تالار و کتاب‌خانه مرکزی ساری را از ما دریافت کرده و امیدواریم در سفر دولت به مازندران به نتیجه برسد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: احد جاودانی اظهار کرد: یکی از مطالبات ما در سفر ریاست‌جمهوری به مازندران، به نتیجه رسیدن تالار مرکزی در شهر ساری است.

وی با اشاره به اینکه این تالار 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تاکنون برای این تالار 18 میلیارد تومان هزینه شده است و برای بهره‌برداری از پروژه، 11 میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه درباره این پروژه مکاتبه‌ای با وزیر ارشاد داشتیم مبنی بر اینکه اگر مابقی اعتبار این تالار از سوی ارشاد پرداخته نمی‌شود، پروژه تالار مرکزی ساری را به شهرداری مرکز استان واگذار کنیم، گفت: دولت اعلام کرد که اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را می‌پردازد به همین دلیل انتظار داریم در این سفر، پروژه تالار به نتیجه برسد و چنانچه تا پایان سال، این پروژه به نتیجه نرسد، به شهرداری ساری واگذار می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در مازندران کتاب‌خانه مرکزی نداریم و این پروژه در ساری با پیشرفت 40 درصدی در دست احداث است و برای بهره‌برداری از این پروژه هم نیازمند 14 میلیارد تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعات این دو پروژه را از ما دریافت کرده و امیدواریم در سفر دولت به مازندران به نتیجه برسد.

جاودانی با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه مجتمع فرهنگی رامسر هم یکی دیگر از مطالبات ما در سفر دولت است، ادامه داد: این پروژه با عمر 9 ساله و پیشرفت فیزیکی 45 درصدی، با اعتراض سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعطیل شده و معتقدیم گردشگری باید اجازه دهد این پروژه به اتمام برسد تا در غرب مازندران هم مجتمع فرهنگی داشته و بتوانیم پاسخگوی هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب این منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم توسعه تشکیلات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر محقق شود، خاطرنشان کرد: در این صورت، در شهرهایی که اداره ارشاد نداریم می‌توانیم این اداره را راه‌اندازی کنیم و در شهرهایی که ادارات ارشاد مستقر است اما نیروی انسانی نداریم نسبت به جذب نیرو می‌توانیم اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه پایه اعتبارات فرهنگی در استان به شدت ضعیف است، اظهار کرد: بودجه استان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و رفاهی از پایه و مبنای خوبی برخوردار است اما بودجه فرهنگی در مازندران از رشد متناسب همراه با توسعه برخوردار نبوده و پاسخگوی هنرمندان، رسانه‌ها و حجم گردشگران ورودی به مازندران نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه امیدواریم در سفر دولت به مازندران، اعتبارات فرهنگی رشد یابد، گفت: به دنبال زیاده‌خواهی نیستیم، اما در توزیع اعتبارات نگاه منطقی وجود ندارد و تقاضا داریم اعتبارات فرهنگی هم به اندازه دیگر بخش‌ها دیده شود چون با این بودجه نمی‌توان موضوع رخنه فرهنگی و مقابله با این مسائل را مطرح کرد.



    ©2013 APG.ir