تعداد بازدید: 2428

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 14 مهر 1394-23:54

دبیر کمیته بانوان ستاد استقبال مردمی از رئیس‌جمهوری:

دولت به اقتصاد زنان روستایی توجه بیشتری کند

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(44)/ ماه سلطان کاشی: توجه به اقتصاد زنان روستا باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و برای توسعه فعالیت‌های اقتصاد زنان روستایی، تعاون و دستگاه‌های حمایتی باید وارد میدان شوند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: ماه‌سلطان کاشی با بیان اینکه دولت یازدهم در بخش داخلی موفقیت‌هایی را داشته که حوزه درمان و بازگرداندن آرامش به بازار دارویی کشور از این موارد است، اظهار کرد: دولت با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌های بستری را کاهش داد که این موضوع بخشی از دغدغه بیماران بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه این طرح دولت در راستای برقراری عدالت اجتماعی انجام شد، افزود: هزینه پرداخت مردم در بخش بستری بیمارستان‌های دولتی حدود 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد و اعزام پزشکان به مناطق محروم هم از دیگر دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید به شمار می‌آید.

*مردم باید به سمت ایجاد تشکل‌های مدنی، حرکت کنند

 دبیر کمیته بانوان ستاد استقبال مردمی از رئیس‌جمهوری گفت: جامعه قدرتمند مورد توجه رئیس دولت، نیازمند مشارکت بیشتر مردم است و دولت مبنا را بر تعامل با ملت قرار داد و ارتقای سرمایه اجتماعی در سایه فعالیت گروه‌های مردمی است.

 این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم باید به سمت ایجاد تشکل‌های مدنی، حرکت کنند، تصریح کرد: از طریق نهادهای مدنی مطالبات بررسی و در جامعه طرح می شود که این مسئله توسعه را سرعت می‌بخشد.

کاشی با بیان اینکه دولت تلاش کرد جناح‌ها، احزاب، ادیان و اقوام را به رابطه مسالمت‌آمیز سوق دهد، ادامه داد: دولت برای کاهش شکاف اجتماعی اقدامات مثبتی انجام داده، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش داریم.

* اقتصاد زنان روستا باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد

دبیر جمعيت زنان نوانديش در مازندران با اشاره به کاهش رشد تورم و فعالیت‌های دولت در این بخش، خاطرنشان کرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم نرخ تورم 40درصد بود اما این رقم به 24درصد کاهش و بعد از گذشت دو سال از فعالیت دولت به 14درصد رسیده و اقدامات دولت روحانی در مهار تورم نیز قابل دفاع است.
 
دبیر کمیته بانوان ستاد استقبال مردمی از رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که محیط زیست و سلامت ما را تهدید می‌کند آلودگی سموم کشاورزی و پسماند است که با توجه به گردشگری بودن منطقه، اگر چاره‌ای اندیشیده نشود این معضل خطرناک‌تر شده و به بحران و فاجعه زیست محیطی تبدیل می‌شود.

وی توجه به اقتصاد زنان روستا را از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و افزود: برای توسعه فعالیت‌های اقتصاد زنان روستایی، تعاون و دستگاه‌های حمایتی باید وارد میدان شوند.

این فعال اصلاح طلب در پایان با بیان اینکه اشتغال زنان در امور کشاورزی و ایجاد تشکل‌های مدنی در روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: زنان در فعالیت‌های کشاورزی همراهان خوبی هستند اما در فروش محصولات، زنان غایبان اصلی هستند.

 



    ©2013 APG.ir