تعداد بازدید: 2871

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 16 مهر 1394-12:16

انتقاد خبرنگاران از توهین بزرگ به جامعه خبری مازندران

مسئولان فرهنگی اعتراض کنند

در انتقاد از تجمع غیرقانونی در ساری(2)/آیا اگر خبرنگاری، تنی چند را به تجمع اعتراضی بدون مجوز دعوت کند متهم به آشوب و برهم زدن نظم عمومی نمی‌شود؟/ما نسبت به اظهارات سخنران تجمع چهارشنبه ساری انتقاد و اعتراض داریم، مسئولان فرهنگی استان هم مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را در مقابل توهین به خبرنگارها اعلام کنند و تا عذرخواهی نکردن فرد مورد نظر، کوتاه نیایند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: دو عضو شورای شهر ساری در نشستی که علنی نیست، بر سر موضوعی مشاجره می‌کنند و این مشاجره به بیرون از نشست درز پیدا می‌کند.

در ادامه عده‌ای بدون مجوز تجمع می‌کنند و سخنران تجمع، دیواری کوتاه‌تر از دیوار خبرنگاران پیدا نمی‌کند و این قشر را مورد اهانت قرار می‌دهد؛ «مزدور، قلم‌به‌مزد، مدفوعات» الفاظی است که از کلام سخنران حاضر در جمع تجمع‌کنندگان بدون مجوز، علیه خبرنگاران بیان شده است.

خبرنگارانی که در طول سال با مشقت فراوان و دستمزد اندک به پوشش اخبار استان می‌پردازند، متاسفانه از سوی یک سخنران مذهبی مورد اهانت قرار می‌گیرند.

نمی‌دانیم دعوای دو عضو شورا چه ربطی به خبرنگاران و مطبوعات دارد که باید «مدفوع» خوانده شوند و متولیان فرهنگی که منفعلانه در مقابل این توهین، سکوت کرده اند.

حضرات آیات طبرسی و نظری که تجمع اعتراضی به بهانه توهین به این افراد برگزار شده است، قطع به یقین، چنین ادبیاتی را از فردی که روحانی است، نمی‌پذیرند و آیت‌الله طبرسی می‌تواند بیشتر شهادت دهد خبرنگاران چه زحماتی بر دوش می‌کشند، چراکه رفت و آمد خبرنگاران به دفتر این مقام بیشتر است.

این که چرا یک روحانی و روحانی‌زاده در مقام دفاع از روحانیت( به زعم خودش) به خبرنگاران توهین می‌کند، سوالی است که باید پاسخ داده شود.

 تجمع اعتراضی بدون مجوز برگزار می‌شود و روحانی حاضر اعلام می‌کند: «بنده قصد ورود به اين جمع را نداشتم اما از آنجايي كه آقاي تقوي -رئيس پليس امنيت- به بنده زنگ زدند، گفتم چون شما مي خواهيد در اين مكان حضور پيدا مي كنم و از مردم مي خواهم همين كه محبت كردند و آمدند و به سلسله جليله روحانيت احترام گذاشتند، خيلي آرام بعد از صحبت هاي بنده اين مكان را ترك كنند كه امنيت شهر هم به خطر نيفتند.»

برای مشخص شدن اینکه رئیس پلیس امنیت که از قضا در همان ساعت در همایش "پلیس، امنیت و اصناف" در باشگاه برق ساری حضور داشت، چرا برای تجمع غیرقانونی، چنین سخن گفته است، دیشب با سردار جعفری‌نسب -فرمانده انتظامی استان- تماس گرفتیم تا این مقام به ما پاسخ دهد.

سردار همیشه پاسخگو این بار جواب تلفن خود را نداد. می‌دانیم روز پرکاری را سپرده کرده بود، چرا که از صبح تا عصر روز چهارشنبه با برنامه‌های هفته نیروی انتظامی همراه بودیم و بعد ما به خانه آمدیم و سردار باز به مسجد رفت برای ملاقات مردمی.

از فرماندهی انتظامی استان تقاضا داریم چند و چون این موضوع را که در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی رخ داده است برای شهروندان تشریح کند.

توهین به خبرنگاران، توهین به افکار عمومی است و آیا سردار محترم اجازه می‌دهد تعدادی از خبرنگاران به بهانه اینکه مورد اهانت قرار گرفته‌اند، دست به تجمع اعتراضی بزنند؟ آیا این موضوع به یک رویه نامناسب برای بیان اعتراض تبدیل نمی‌شود؟ آیا هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که برای بیان اعتراضات خود، دست به رفتار مدنی بزنیم؟ آیا اگر خبرنگاری، تنی چند را به تجمع اعتراضی بدون مجوز دعوت کند متهم به آشوب و برهم زدن نظم عمومی نمی‌شود؟

 مشاجره دو عضو شورا چگونه به مسیر دیگری کشانده شده و به توهین به روحانیت بسط پیدا می‌کند را با یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری درمیان گذاشتیم که پاسخ داد:«هیچ توهینی در کار نبود، فقط جوسازی‌ست، در آن مشاجره هم نامی از آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله نظری و آیت‌الله صالحی برده نشد».

ما نسبت به اظهارات سخنران تجمع چهارشنبه ساری انتقاد و اعتراض داریم، مسئولان فرهنگی استان هم مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را در مقابل توهین به خبرنگارها اعلام کنند و تا عذرخواهی نکردن فرد مورد نظر، کوتاه نیایند.


  • پنجشنبه 16 مهر 1394-13:1

    ...اینها چهره روحانیت ا خدشه دار می کنند . آیت الله طبرسی و آیت الله نظری ، آیت الله معلمی ، آیت الله جباری ،و..... میدان را به اینها ندهند .

    • پنجشنبه 16 مهر 1394-12:57

      اگر جرات داشتی که اسمتو می نوشتی ،حداقل اگر این خبرنگار بیسوادهم باشه با قدرت و جرات اسمشو نوشته و با قلم زدن پی در پی و با کسب تجربه به یک نویسنده موفق تبدیل میشه ،ولی اونهایی که قلم و زبانشان را به کلمات متعفن ،متعفن تر میکنند جز اینکه به یک مرداب و گنداب تبدیل گردند چیزی نیست .

      • پنجشنبه 16 مهر 1394-12:47

        اینا هم میدونستن به کدوم خبرنگار دارن میگن شما بهت برخورده پس بدون یکی از اونایی که از روی بیسوادی میایی مینویسی..حق یه سری از خبرنگار چه عرض کنم همون مدفوع نویسا هست که گند زدن به رسانه و خودشون
        منتشر نکردی هم مهم نیست همینکه فهمیدی کارت مدفوعه خوبه


      ©2013 APG.ir