تعداد بازدید: 3078

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 16 مهر 1394-17:37

شهری که شهردار ندارد

کلاردشت، بهشت بدون آرامش!

انگار در منطقه کلاردشت و غرب مازندران فردی با تخصص و تجربه کار در امور شهری یافت نمی شود و فرماندار کلاردشت ناچار همسر خود را برای کمک به مردم این شهرستان ترغیب به کاندیداتوری کرده است. یا شاید اعضای شورا به این فکر افتاده اند که در شهرداری های گذشته مگر چه کار شاقی صورت گرفته که ما از عهده انجامش بر نمی آئیم، حالا خودمان شهرداری را کنترات می گیریم، شهرداری از میان خودمان انتخاب می کنیم.


مازندنومه، سرویس سیاسی: کلاردشت 3 ماه است که شهردار ندارد.

برای رسیدن به کرسی شهرداری جنگی پنهان در میان اعضای شورای شهر کلاردشت آغاز شده است. گویا این منطقه تازه شهرستان شده، قرار نیست روی آرامش به خود ببیند.

هنوز داغ تبرهای وارد شده بر پیکر جنگل های این منطقه التیام نیافته و مردم در نگرانی ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفهای غیرقانونی برخی از اراضی بهشت زمینی خدا بودند که سناریوی دیگری رقم خورد.

این باره چالش بزرگتری به نام اختلاف نظر در میان تیم مدیریت شهری، تیشه به ریشه تمام برنامه هایی زد که شهردار طاهری نسب وعده اش را داده بود.

او که نفر منتخب اعضای چهارمین دوره شورای شهر کلاردشت بود روحیه انقلابی داشت و تلاش می کرد تا شرایط را برای برون رفت این منطقه از بن بست هایی که گرفتارش بود فراهم کند؛ شهرداری با سابقه حدود 18 سال کار در وزارت کشور.

طاهری نسب امیدوار بود تا با بهره گیری از تجربیات سالها کار در شهرداری های شهرهای چون دماوند، رودهن و... در این راه بر مشکلات فائق آمده و یادگاری ماندگار از خود بر جای بگذارد، اما کم کم فشارهای بیرونی باعث شد تا او نیز عطای کار را به لقایش بخشیده، از سمت خود استعفا دهد؛ استعفایی که به سرعت از سوی اعضای شورای شهر کلاردشت پذیرفته شد.

حالا سه ماه از آن تاریخ می گذرد، اما نامهایی که برای نشستن بر کرسی مدیریت اجرایی شهر دندان تیز کرده اند، هنوز نتوانسته اند در تقابل با مخالفان پیروز شوند.

کرسی شهرداری با رفتن طاهری نسب به صورت سرپرستی اداره می شود.

شهری که بیشترین چالش های شهرسازی را دارد، اکنون از سوی معاون فرماندار اداره می شود. مردی سیاسی که بر کرسی مدیریت شهرستان تازه تاسیس حکمفرمایی می کند.

اکنون بحث هایی مطرح شده که همسرسرپرست فرمانداری کلاردشت،‌ معاون فرماندار و تعدادی از اعضای شورای شهر خود را برای تصدی کرسی شهرداری کاندیدا کرده اند.

توجه به اسامی مطرح شده حکایت از آن دارد که در منطقه کلاردشت و غرب مازندران فردی با تخصص و تجربه کار در امور شهری یافت نمی شود و فرماندار کلاردشت ناچار همسر خود را برای کمک به مردم این شهرستان ترغیب به کاندیداتوری کرده است. یا شاید اعضای شورا به این فکر افتاده اند که در شهرداری های گذشته مگر چه کار شاقی صورت گرفته که ما از عهده انجامش بر نمی آئیم، حالا خودمان شهرداری را کنترات می گیریم، شهرداری از میان خودمان انتخاب می کنیم.

در این وانفسا، آقای معاون هم وقتی متوجه شده که کرسی شهرداری برازنده اوست و او می تواند کلاردشت را به دروازه های توسعه برساند، دیگر نمی خواهد از این صندلی پیاده شود.

خلاصه بهشت خدا در زمین این روزها آرامش خود را از دست داده است.

در روزهایی که استان مازندران یکپارچه برای استقبال از سفر رئیس جمهوری و هیات دولت بسیج شده است، آیا زیبنده است که تنش های قدرت طلبان کلاردشت را به چالش کشانده و آتش افروخته شده در مسیر قدرت طلبی دامن ساکنان این شهرستان نوپا را بگیرد؟

لازم است استانداری و معاون عمرانی اش وارد عمل شده و در این باره تصمیم ساز باشند. امروز شاید بتوان کاری برای این بیمار انجام داد که فردا دیگر دیر است.

*این مطلب امروز در روزنامه خبرشمال منتشر شد که برای بازنشر در اختیار ما نیز قرار گرفت.



    ©2013 APG.ir