تعداد بازدید: 3056

توصیه به دیگران 0

جمعه 17 مهر 1394-22:46

مدیر و کارشناس حوزه فناوری اطلاعات:

در سفر رییس جمهوری از مطالبات حوزه فناوری اطلاعات غفلت نشود

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(50)/ولی‌الله حسنی خورشیدی: وزارت فناوری اطلاعات زیرساخت‌های مناسب را برای استان مهیا کرده است، اما ایجاد بستر مناسب جهت اجرا در استان به پیگیری‌های مدیریتی و یک نظام برنامه‌ریزی کلان اقتصادی-توسعه‌ای نیاز دارد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: ولی‌اله حسنی خورشیدی -از مدیران و کارشناسان حوزه IT در سازمان فناوری اطلاعات ایران- با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: بیل گیتش در مصاحبه‌ای که 15 سال پیش انجام داده بود، گفت: اینترنت مرز تقسیم کننده تاریخ است و در آینده، تاریخ به دو قسمت پیش از اینترنت و پس از اینترنت تقسیم‌بندی خواهد شد!

وی با اشاره به به فرمایش های مقام معظم رهبری در جلسه با شورای سیاستگذاری فضای مجازی گفت: در آن جلسه رهبری بیان کردند اگر در دو دهه قبل دانش هسته‌ای در اولویت بود، در آینده این فضای مجازی است که اولویت اول کشور قرار می‌گیرد و باید در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

* امکان تبدیل مازندران به قطب فناوری و اطلاعات

این مدیر ارشد در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در استان مازندران گفت: استان مازندران در حوزه زیرساخت IT در رتبه دوم کشوری است و ضریب نفوذ اینترنت در ابتدای سال 93 بالای 92 درصد بود که در سه ماه گذشته به 96 درصد رسیده است.

حسنی خورشیدی با بیان اینکه استان مازندران جزو 4 استان برتر کشور در زمینه فناوری اطلاعات است، گفت: مازندران با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند قطب فناوری اطلاعات و استان پیشرو بین استان‌های کشور باشد.

مدیر ارشد سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به طرح ملی Data Center که به صورت متمرکز قرار است اجرا شود، گفت: استان مازندران جزو چند استانی است که طرح ملی Data Center آن آماده شده است و تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

* تنها از 20 درصد پهنای باند مازندران استفاده می‌شود

حسنی خورشیدی که از مبدعین طرح ICT روستایی است با اشاره به پوشش 70 درصدی روستاها در حوزه ICT گفت: بیش از 70 درصد روستاهای مازندران که بالای 20 خانوار جمعیت دارند تحت پوشش ICT روستایی قرار دارند.

این کارشناس حوزه IT گفت: از مجموع 73 گیگ ورودی پهنای باند در مازندران، تنها 16 گیگ یعنی چیزی حدود 20 درصد در کل استان بهره‌برداری می‌شود و تقریبا 80 درصد از پهنای باند استان معطل و بی‌استفاده باقی می‌ماند.

* استفاده از تمام ظرفیت‌ها تعامل بیشتر با دولت را می‌طلبد

این مدیر ارشد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با اشاره به سفرهیات دولت به مازندران و درخواست‌هایی که می‌شود از دولت مطالبه کرد، گفت: وزارت فناوری اطلاعات زیرساخت‌های مناسب را برای استان مهیا کرده است، اما ایجاد بستر مناسب جهت اجرا در استان به پیگیری‌های مدیریتی و یک نظام برنامه‌ریزی کلان اقتصادی-توسعه‌ای نیاز دارد.

حسنی خورشیدی وجود یک نظام توسعه‌ای همه جانبه در استان را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف باید در جهت تحقق این برنامه توسعه‌ای حرکت کنند و توجه عمومی در حوزه بالا دستی نیز با رایزنی‌های گسترده با دولت ایجاد شود.

* نقش بی‌بدیل حوزه فناوری اطلاعات در اشتغال‌زایی

مدیر کل سابق پست استان گلستان با اشاره به ظرفیت عظیم فناوری اطلاعات در بخش اشتغال‌زایی گفت: یک شغل پایدار در حوزه صنعت نیاز به 200 تا 300 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد اما یک شغل پایدار در حوزه ICT تنها به 10 تا 48 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

حسنی خورشیدی با اشاره به تاثیر بسیار بالای بخش فناوری اطلاعات در اقتصاد ملی اضافه کرد: هماهنگی بسیار جدی مدیریت کلان استان در این رابطه باید اولویت اول باشد تا سرمایه گذاری‌هایی که در این عرصه می‌شود هر چه سریع‌تر به سمت اشتغال‌زایی سوق داده شود.

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه بهنگر در پایان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این ارتباط گفت: مراجع برنامه‌ریز استانی به لحاظ فرهنگی باید برای تمام بخش‌های مرتبط با اینترنت و فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند و تمام جوانب را مورد توجه قرار دهند.

 



    ©2013 APG.ir