تعداد بازدید: 3611

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 20 مهر 1394-5:32

عضو شورای شهر ساری:

با نوشتن نامه مشکلات مردم حل نمی شود/چانه زنی مبنای کارشناسی نیست

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(66)/ علی اکبر زلیکانی: امتیاز گیری بیشتر توسط مسئولان را خیلی قبول ندارم، زیرا مسائل کارشناسی مسائل چانه زنی نیست. باید مسائل به صورت جدی کارشناسی شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: علی اکبر زلیکانی درباره آمادگی و میزبانی مردم از سفر ریاست جمهوری به استان اظهار کرد: شور و اشتیاق بسیار زیادی در بین مردم استان برای دیدار با رئیس جمهوری وجود دارد.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه جلسات متعددی در استانداری، فرمانداری و بخشداری برگزار شد، گفت: مردم استان و شهر ساری آماده استقبال پرشور از رئیس جمهوری هستند و فضای خوبی برای سفر رئیس جمهور وجود دارد.

زلیکانی با اشاره به اینکه به دلیل پیروزی تیم هسته ای کشور در مقطع حساس مذاکرات هسته ای کشور و بیانات بسیار جدی و سخت مقام معظم رهبری خطاب به حاکمان جاهل و مستبد عربستان حضور مردم برای استقبال از رئیس جمهور حضوری پررنگ و معنا داراست، ادامه داد: حضور مردم مازندران نوعی تجلی وحدت بین آنها است

* امیدواریم تا پایان این دولت در یک مدار مناسب قرار گیریم

عضو شورای شهر ساری در بخش دیگری از اظهارات خود درباره عملکرد و موفقیت های دولت در مسائل داخلی و بین المللی خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل و معضل کنونی در مسائل داخلی مشکل اقتصادی و مسائل وابسته به آن بیکاری است.

زلیکانی تصریح کرد: تفاوتهای دولتی که روحانی از احمدی نژاد تحویل گرفت، ویرانه ای با انبوهی از بدهکاری و نابسامانی بود.

 وی با اشاره به اینکه تورم لجام گسیسته و به ارث رسیده دولت قبل دراین دو سال توسط دولت روحانی مهار شده است گفت: امیدواریم از این رکود فعلی خارج شویم.

این مسئول با بیان اینکه آماده بودن مردم همیشه در صحنه قطعا از محسنات تحریم ها بوده است تصریح کرد: امیدواریم در پی توصیه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در آمد حاصل از نفت در این راستا هزینه شود و همزمان با برنامه ریزی مناسب برای کاهش تورم از رکود خارج شویم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه خراب کردن تنها در یک لحظه اتفاق می افتد اما درست کردن نیاز به زمان زیادی دارد یاد آور شد: امیدواریم تا پایان این دولت در یک مدار مناسب قرار گیریم.

 وی در ادامه با بیان اینکه روحانی برای برقراری رابطه خوب و تعامل مناسب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا از دولت قبل به شکل ویرانه تحویل گرفت خاطر نشان کرد: در دولت جدید با کارهایی که انجام شده در جهت بهبودی روابط با دنیا پیش می رویم. البته به غیر از اسرائیل و آمریکا که با این دو کشور از نظر ساختاری مشکل داریم، اما با بقیه جاها مشکل نداریم.

*مطالبات منطقه ای باشد

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری با اشاره به مطالبات سفر اظهار کرد: مطالبات آن قدر بزرگ نباشد که مصداق بارز سنگ بزرگ نشانه نزدن شود.

زلیکانی با بیان اینکه به دلیل کثرت مصوبات تجربه ای تلخ در دوره احمدی نژاد داریم، افزود: مصوبات دولت قبل با لیست بلند بالایی همراه بوده که تا امروز کار خود را ادامه داده و هنوز هم به سرانجام نرسیده است.

 وی با بیان اینکه مطالبات باید منطقه ای باشد اذعان داشت: ما مسئولان استان باید کل مازندران را در قالب یک پکیج ببینیم و برای شهر و شهرستان یک اتفاق نظر وجود داشته باشد.

عضو شورای شهر ساری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر قرار است اتفاق بزرگی بیفتد باید مطالبات بزرگتری داشته باشیم تا منافع اجتماعي و رشد شهري به عامه مردم برسد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه انتخاباتی باید از برخورداری های منطقه ای، جناحی و شهرستانی پرهیز شود، اظهار کرد: ایام انتخابات بعضی از نمایندگان در دوره بعد کاندیدا هستند و ممکن از این فضا به نوعی استفاده تبلیغاتی کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسی، کارشناسی، کارشناسی در ملاک عمل قرار گیرد گفت: هنگامی که از رئیس جمهوری طلب کاری را داریم با در نظر گرفتن محدودیت های منابع دولت باشد.

*با نوشتن نامه مشکلات مردم حل نمی شود

زلیکانی با اشاره به اینکه براساس اصول متعدد از قانون اساسی مردم ما اختیارات خود را به نمایندگان دولت واگذار می کنند، ادامه داد: رئیس جمهوری هم نماینده مستقیم مردم است.

عضو شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگردر یک کشور 70 میلیونی بنا باشد همه مردم مستقیم به رئیس جمهوری نامه بنویسند، عملا امکان رسیدگی به این تعداد درخواست برای دولت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: مردم برای این کار نمایندگان متعددی در بخشهای متعدد مجلس شورای اسلامی، شهرها و روستاها دارند.

وی با اشاره به اینکه نامه نگاری مردم و تحویل آن به رئیس جمهوری گذشته، در نهایت کمک و مساعدت مالی به صورت نقدی بوده است اظهار کرد: فلسفه کار کاملا غلط و اشتباه بود و عامل اصلی افزایش تورم لجام گسیسته هم توزیع بی حساب و کتاب پول بود.

وی در ادامه گفت: با نوشتن نامه مشکلات مردم حل نمی شود و باید مشکلات در قالب مطالباتی که کار کارشناسی با برنامه ریزی کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت بر روی آن انجام شده، حل شود.

زلیکانی خاطرنشان کرد: هدف اصلی سفر رئیس جمهوری شناسایی مشکلات استان با کمک مسئولان و برنامه ریزی برای بهبود آن است.

*برنامه ریزی باید بر مبنای ظرفیت ها و توانمندی ها باشد

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری با بیان اینکه هنوز مشکلات اقتصادی مردم حل نشده و جوانان ما بیکار هستند، گفت: برنامه ریزی ما باید بر مبنای ظرفیت ها و توانمندی ها باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ظرفیت استان ما کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی نخبه است و مازندران استانی برخوردار از نیروهای تحصیل کرده با کیفیت بالاست، اما متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت ها مدلی درست کنیم که هم مشکل بیکاری و اقتصادی مردم حل و هم به دولت کمک شود.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه ضرورت دارد اعتبارات بر مبنای اولویت معنادار تعریف و توزیع شود، اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی اعتبارات در قالب اعتبارات ملی، منطقه ای و استانی تناسبی با اهداف ملی ندارد.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری بیان کرد: با افتتاح بسیاری از پروژه ها مشکل بیکاری و اقتصادی مردم حل نمی شود، فقط پولی هزینه و پروژه ای اجرا می شود.

*حجم مشکلات در حوزه فرهنگی بسیار زیاد است

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شاهد برخی نارسایی ها و بروز مشکلات اقتصادی در جامعه هستیم گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر شهر ما بی تاثیر نبوده و بزرگترین مشکل مردم ما بیکاری فرزندان شان است.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری با اشاره به اینکه حجم مشکلات در حوزه فرهنگی بسیار زیاد است، گفت: در حوزه شهری قواعد و ضوابط شهروندی رعایت نمی شود.

 عضو شورای شهر ساری بیان کرد: دلیل اصلی مسائل و مشکلات به وجود آمده در حوزه ترافیک و پسماند دستگاههای ذیربط و ارگانهایی است که در حوزه فرهنگی کار نکردند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بر خلاف کارهای عمرانی نیاز به صرف زمان دارد اظهار کرد: برای اینکه فرهنگ ملکه ذهنها شود باید در اجرای برنامه ها و حل مشکلات جدی شهروندان توسط بعضی دستگاهها از جمله صدا و سیما به نمایش گذاشته شود.

*چانه زنی مبنای کارشناسی نیست

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه فراموش نکنیم رویکرد روحانی با رویکرد احمدی نژاد متفاوت است، خاطر نشان کرد: قطعا حضور مردم در سفر رئیس جمهوری پررنگ خواهد بود، بنابراین باید مسائل امنیتی و مرتبط توسط دولت ساماندهی شود مردم هم با حضور پرشور خود از دولت و برنامه اش حمایت می کنند تا مدیران با انرژی مثبت و عزم بهتر به پیشبرد برنامه ها بپردازند.

زلیکانی گفت: بنده امتیاز گیری بیشتر توسط مسئولان را خیلی قبول ندارم، زیرا مسائل کارشناسی مسائل چانه زنی نیست اینجا باید مسائل به صورت جدی کارشناسی شود.

این مسئول با بیان اینکه مطالبات باید در قالب کارشناسی و مبتنی بر واقعیت به دولت ارائه شود، اظهار کرد: همچنین نباید انتظار داشت همه مطالبات توسط دولت اجرایی و عملیاتی شود.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: اگر نماینده ای سعی نماید امتیازات بیشتر برای منطقه خود جلب کند، این مطالبات غیر کارشناسی و خارج از عرف باعث می شود از هدف اصلی و اجرای برنامه متناسب کارشناسی برای استان مازندران عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا شاهد آن بودیم که هر فرد در حوزه مختلف اقتصادی اظهار نظر می کند، خاطر نشان کرد: هرکسی طلب کرده منطقه اش تبدیل به منطقه آزاد تجاری شود که این نوع بحث ها باعث می شود کلیت مازندران ضرر کند.

زلیکانی در پایان اظهار کرد: مسئولان اجازه دهند کارهای کارشناسی درست انجام شود و نمایندگان نظارت کافی داشته باشند.


  • جمعه 24 مهر 1394-16:19

    مهندس زلیکانی دوستت داریم و مطمئنیم شما جزو پاکدست ترین افراد شورای شهر هستید.
    از اونجایی که در طول تاریخ، حق همیشه دشمنان زیادی داشته ، دشمنای شما هم با های و هوی میخوان آبروی شما رو ببرن.
    غافل از اینکه و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین...
    دادگاه الهی حکم نامردان را صادر میکند. خدا بهترین قاضی است.
    خدا نگهدارت

    • چهارشنبه 22 مهر 1394-0:37

      دوستانی که از شنیدن حقایق گفته شدهاز طرف نماینده پارلمانی شهر ساری مهندس زلیکانی ناراحت میشوند وواذیت میشوند لطف کنند تحقیق کنند مدارک فوق لیسانسی که مهندس دارند رو بامدارک ...مقایسه کنند بعد متوجه میشند که چه کسی لیاقت شورا روداره یانداره

      • چهارشنبه 22 مهر 1394-0:30

        شما که جرات نداری اسمتو بنویسی لطفا کامنت نذار اگر دقت میکردی مدرک جناب مهندسرو متوجه میشدی در ضمن موقع انتخابات که اقایون دنبال رای .......بودن مهندس برای دکتر روحانی تبلیغات میکرد فکر رای اوردن خودش نبود

        • ساروي ريكاپاسخ به این دیدگاه 15 10
          سه شنبه 21 مهر 1394-10:29

          سلام. آقاي زليكاني هميشه خود را پاكتر، سالمتر، كاردان تر،لايق تر، هوشيار تر و كامل تر از بقيه ميداند. اين يك ضعف و عيب بزرگ است كه عضو كم تجربه شوراي شهر تا اين اندازه ناشيانه در تمام موضوعات اظهار نظر كند حتي موضوعاتي كه اصلاً در تخصص ايشان نيست. اخيرا جناب زليكاني تهمت هايي رو نسب به علما و روحانيت نسبت دادند كه كاري زشت و غير اخلاقي بود. اين كه انسان خود را بدون عيب و نقص بداند و به هر انسان گناهكار يا بي گناه تهمت بزند نشان كم تجربگي ، سست ايماني و غرور شخص است.سايت محترم لطفاً براي كيفيت بخشي به مطالب خود از افراد متخصص مصاحبه بگيريد چرا كه وجه خود سايت دچار خدشه مي شود. اگر واقعاً منصف و عادل هستيد مطلب حقير را منتشر كنيد.

          • سه شنبه 21 مهر 1394-8:41

            دو روز عکس خودتو تو سایت مازند نومه دیدی جوگیر شدی.....در ضمن عضو دیگر شورای شهر که از بستگان رییس این دولت هستش یه کلمه حرف نمیزنه.چقده ظرفیتش بالاست..اگه میخوای سانسور کنی اصلا نذار نظر منو لطفا..

            • چهارشنبه 22 مهر 1394-0:44

              خوبه حالا همیشه وهمه جا اونقدر موفقه که اصلا کمبود نداره اونقدر محبوبه که مردم دوسشدارن نمیدونم دنبال چی هستین تخریب اما بدونید محبوب بودمحبوبتر شد

              • چهارشنبه 22 مهر 1394-0:8

                دوست گرامی عکس دیدن کسیو که مردم باهاشه جوگیر نمیکنه اما انگاری بعضی هاعقده دارن یا حسادت جلوی واقع بینی شونو گرفته بهتره اگه مهندس زلیکانیو نمیشناسید یه کم اطلاع کسب کنید بعد سخن گویید مهندس دوستت داریم

              • دوشنبه 20 مهر 1394-20:45

                سلام ٬جنا بعالی در حد شورای شهر ساری صحبت کنید نه در حد احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشور لطفا انعکا س دهید مازند نومه

                • چهارشنبه 22 مهر 1394-0:48

                  حالا خوبه همه اقای ذلیکانی رامی شناسن و میدونند احمدی نژادی کیا هستن خوبه میدانند شما هم مطمنا میدانید پس چرا؟؟؟؟مردم اگاهن و این چ
                  حرفا باعث میشه که مردم از شما ناراحت شن چون خمیشه کنار مردم بود مردم حمایتش کردن

                • دوشنبه 20 مهر 1394-7:57

                  ...جوگیر نشو اقا..دوستان جاهای خالی رو با مداد کامل نمایند...

                  • سه شنبه 21 مهر 1394-23:51

                    ...کسانی هستند که از حقیقت دورن و به مردم پشت می کنند جالبه الان هر کی از حق دفاع میکنه احمدی نزادی میشه اما کسانی که از زر وزور جامعه هستند و به مردم خیانت میکنند میشن ...

                    • دوشنبه 20 مهر 1394-8:28

                      سلام جناب اقای زلیکانی
                      شما لطف بفرمائیید به ثابت کنید آنچه در مورد علما و بزرگان دین ماگفتید درغ است و واقیعیت ندارد ...

                      • حق وحقیقت پاسخ به این دیدگاه 11 14
                        چهارشنبه 22 مهر 1394-0:15

                        درود بر مرد معتقد و دوستدار حق و حقیقت و دردو بر حامی مردم مهندس زلیکانی بدانید مردم کنارتون هستند و برا زحمتهاتون قدر دون و سپاسگذار


                    ©2013 APG.ir