تعداد بازدید: 2794

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 20 مهر 1394-19:48

وزیر آموزش و پرورش:

رییس جمهوری کم قول می دهد، اما به وعده هایش عمل می کند

علی اصغر فانی در جویبار گفت: آقای رییس جمهوری کم قول می دهند اما قول هایی که می دهند تا پایان سال 95 اجرایی می شود/ در دولت قبل شاهد بی ثباتی در بازار بودیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: عصر دوشنبه جلسه شورای اداری جویبار با حضور علی اصغرفانی وزیر آموزش وپرورش، رضا گنجی فرماندار، حجت الاسلام قلی پور امام جمعه، علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش وسایر مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد.

فرماندار جویبار با بیان اینکه امروز رییس جمهوری در سخنان خود قول تحقق یکی از خواسته های مردم این شهرستان را دادند، گفت: شهرستان جویبار 285 کیلومتر مربع  2/1 دهم مساحت استان مازندران را دارد و یک جوان بیکار در این شهرستان دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه نداشتن جوان بیکار به معنای کار اداری نیست، اظهار کرد: شهرستان جویبار دارای مردم پویایی است که از هر فرصت برای امرار معاش استفاده می کنند.

فرماندار جویبار با بیان اینکه شهرستان جویبار بار مدال آوری رشته کشتی را به تنهایی به دوش می کشد، تصریح کرد: با حضور معاون اول رییس جمهوری واحد پرورش تولید خاویار افتتاح شد تا در اقتصاد هم جویبار پاییتخت خاویار جهان معرفی شود.

گنجی با بیان اینکه شهرستان جویبار با 18 کیلومتر ساحل زیبا در عرصه گردشگری مظلوم واقع شده است، خاطر نشان کرد: برخی زمین های زیادی تحویل گرفتند واین زمین ها به نام اشخاص خاصی شده است. خواهشی که بنده دارم این است با زمین خواران برخورد کنید تا زمین ها را تحویل سرمایه گذاران واقعی بدهیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی در سطح جویبار آغاز به کار کرد، تصریح کرد: در 16 مهر ماه طوفان شدیدی به وقوع پیوست که خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد، ان شالله بعد از جلسه شورای اداری بازدیدی داشته باشیم تا مساعدت های لازم صورت پذیرد.

فرماندار جویبار با بیان اینکه  بیش ترین کشته در محور جاده ای مربوط به جویبار است، اظهار کرد: برخی جاده های شهرستان قدمت 50 ساله دارند که نیازمند توجه ویژه به آن هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان جویبار با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: در 40 روستای شهرستان طرح هادی از 5 درصد تا 40 درصد انجام شده است و در 18 روستا کار مطالعاتی آن انجام نشده است

گنجی در پایان گفت: برای اتصال دو شهر جویبار وکوهی خیل نیاز به کمربندی شرقی داریم.

* توجه ویژه ای به موضوع خسارت طوفان شود

قلی پور امام جمعه شهرستان جویبار با بیان اینکه در دولت جدید شاهد پیشرفت طرح تحول بنیادین بودیم، اظهار کرد: مطالبی که فرماندار شهرستان -فرزند شهید گنجی- به آن اشاره کرد کامل بود و برخی از مشکلات مطروحه باید در شهرستان حل شود، اما برای بخشی از مشکلات لازم است تا دولت یاری دهنده شهرستان جویبار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم شهرستان جویبار فنون کشتی را بلد هستند، گفت: در هر خانه یا همسایگی آن یکی از قهرمانان کشتی مشاهده می شود.

امام جمعه جویبار با بیان اینکه جای نمایندگان در این مراسم خالی است از حضور نیافتن دو نماینده انتقاد کرد. البته دو نماینده منطقه که به همراه وزیر راه و شهر سازی برای بازدید از پروژه های راه  رفته بودند، در ساعت 14:20 دقیقه خود را به مراسم رساندند.

قلی پور تصریح کرد: امیدواریم در این سفر دولت توجه ویژه ای به موضوع خسارت اخیر داشته تا مرهمی بر زخم مردم باشد.

امام جمعه جویبار با اشاره به طرح نظام ارزش یابی فرهنگیان گفت: عدالت آموزشی مورد خواست بسیاری از افراد است.

قلی پور با بیان اینکه موضوعی که باعث رنجش بسیار ما می شود و مربوط به این دولت هم نیست، سیاست زدگی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با تغییر دولت ها مدیران توانمند از این سازمان کنار گذارده می شوند که اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه ده سال از سند چشم انداز مد نظر رهبری گذشته است، تصریح کرد: 10 سال دیگر از این طرح مانده که نیازمند ایجاد منشور ویژه است.

قلی پور در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به انتصاب اعضای شورای عالی فضای مجازی که دغدغه رهبری است باید حساسیت بیش تری نسبت به این موضوع به خرج داد.

* مهم ترین خواست ما در مازندران منطقه آزاد است

سید هادی حسینی در جلسه شورای اداری جویبار با بیان اینکه جویبار مهد کشتی جهان است، گفت: جاده های ما قتلگاه است و این مهم ترین مسئله ما است.

وی با بیان اینکه دریای ما وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: مهم ترین خواست ما در مازندران منطقه آزاد است.

نماینده مردم قائم شهر وجویبار تصریح با اشاره به طوفان مازندران تصریح کرد: طوفان اخیر بیش از هزار خانه در مازندران را تخریب کرده است.

دیگر نماینده شهرستان قائم شهر، سیمرغ وجویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه مهم ترین مسئله ما در مازندران است، گفت: در بحث تملک و دارایی و بودجه شهرستان جویبار مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است شاخص های مدیریت وبرنامه ریزی به سبک جدید ارائه شود، اظهار کرد: با مدل ارائه و اثبات شده من به آقای نوبخت، بودجه دو میلیاردی شهرستان جویبار ناعادلانه است و باید برای این شهر 17میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد.

علی پور هم چنین گفت: از بندر بهنمیر تا فرح آباد 18کیلومتر ساحل است که با سرمایه گذاری می توان جهشی در توسعه ایجاد کرد

نماینده مردم جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که در جزایر کوچک قشم اب شیرین کن نصب می کنند اما برای کم آبی مازندران تدابیر اندیشیده شده مناسب نیست.

* در دولت قبل شب می خوابیدی صبح بار گران می شد

 وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در دو سال و دو ماه دولت شاهد اقدامات موثر بودیم، گفت: در گذشته در زمینه اقتصادی تورم کمرشکن 42 درصد داشتیم که در دولت به 13تا14درصد کاهش یافت. از طرفی شاهد ثبات در سیاست داخلی و خارجی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه در دولت قبل شاهد بی ثباتی در بازار بودیم، اظهار کرد: افراد در دولت قبل شب جنس می خریدند اما صبح نمی توانستند آن را تحویل بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بحمدالله به توافق رسیدیم و  ایران امروز به عنوان جزیره ای امن مطرح است که کشورها برای رسیدن ثبات به حمایت آن نیاز دارند.

فانی با بیان اینکه دولت گام های موثری در زمینه درمان برداشته است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، آقای رییس جمهوری کم قول می دهند اما قول هایی که می دهند تا پایان سال 95 اجرایی می شود.

وزیر اموزش وپرورش خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادی دو هدف را دنبال می کنیم که اول ارتقای سیستم آموزشی و سپس عدالت آموزشی است.

این مسئول افزود: به دنبال آن هستیم تا سند تحول را در طول برنامه ششم و هفتم نهایی کنیم.

فانی با توجه به عضویت در شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: رهبر یهمواره بر اهمیت این موضوع در آموزش و پرورش تاکید دارند.

*بی احترامی به خبرنگار در بیمارستان ولی عصر

از ساعت 16عصر روز شنبه حلسه شورای اداری قائم شهر آغاز شد.

  این جلسه با تاخیر45 دقیقه ای وزیر آموزش و پرورش و تداخل برنامه افتتاح ویدیوکنفرانسی بیمارستان قلب توسط رییس جمهوری با حضور وزیر رفاه بود.

 امام جمعه قائم شهر در این جلسه گفت: مهم ترین خواست ما انتقال نیافتن مرکز تربیت معلم دخترانه از شهرستان قایم شهر است، چرا که هم ترافیک ساری افزایش می یابد و هم یکی از مراکز اموزشی از شهر ما خارج می شود.

وی سپس عذرخواهی کرد و به سمت بیمارستان ولی عصر برای افتتاح بیمارستان قلب رفت.

برخی نیروهای حاضر با وجود داشتن کارت ویژه مراسم، از حضور خبرنگار مازندنومه در مراسم افتتاح بیمارستان قلب جلوگیری کردند و به دلیل این بی احترامی پوشش خبری شهرستان سیمرغ انجام نگرفت و بقیه برنامه های قائم شهر نیز نیمه کاره رها شد.



    ©2013 APG.ir