تعداد بازدید: 4638

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 22 مهر 1394-6:24

گفتنی های سفر(1)

کجایند حامیان واقعی تدبیر؟!

نخبه واقعی و رسانه حامی واقعی و روحانی دوست واقعی دوشنبه به هیچ انگاشته شد و شکوه و تبلور علویان و اعتدالیون در جای دیگری خود نمایی کرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، عاطفه خیرخواه: در وزش نسیم صبحگاهی فرودگاه دشت ناز، از دور قامت استوار مردی پیدا شد که گام های پولادینش مسیر را پیمود و چشمان نافذش از دور پیدا و آهنگ اعتدالش قرار شد از سمفونی عظیم همدلی و هم زبانی توسط اصحاب رسانه، هنر، علما، نخبگان و فرهیختگان به گوش مردم کهن دیارعلویان و آزاداندیشان، سخت کوشان و غیور مردان و زنان مازندران به گوش برسد...

 وَه چه سوزناک و چه استخوان سوز است این نسیم ملایم که در یک نگاهی و آهی تبدیل به تازیانه های زخم، درد و رنج می شود و ناگهان تو می نگری که جای رسانه، هنر، فرهنگ و نخبگان حقیقی که باید با تدبیر درست و هوشمندانه در مسیر دشت ناز تا ورزشگاه شهید متقی قرار می گرفتند، جای شان خالی است.

... و افسوس که اینها کودک بچگان دیروز که آهنگ سیاست زده اند و فرهنگ، هنر، رسانه و خرد را نادیده گرفته اند و نه پدرانه و نه مادرانه، بلکه به دروغ، قدم های تدبیر و اعتدال را در آغوش خود جای داده اند. آنانی که با ترفند تهدید مدیران دولت، آنها را به فرش رسانده و روز بعد با انتشار ویژه نامه هایی که فقط ساعتی در دست مردم باقی می ماند و نخوانده در زیر پا رها می شود، آن مدیر را به عرش می رسانند.

حال آنکه این میوه ی اعتدال و تدبیر، دوشنبه باغبانانش یا در خانه یا پشت میز کار کوچک شان، حضور ارزشمند رئیس جمهوری را به تماشا نشستند.

این در کنج نشسته ها هیچ سهمی هم نمی خواهند و در این کودک بازی ها به دیدار رییس جمهوری شان نیامدند. این انبوه جمعیت اکنون در کجا نشسته اند و میوه ی خوش بوی تدبیر و اعتدال را می بویند. کاش آن قدم های استوار، آن ها را بجوید؛ که آن بوییدن و این جوییدن اساسش و بنیانش تدبیر است.

اکنون چه دردناک است، آن هایی که باورشان شده هماهنگ کننده یا پیش برنده یا صادر کننده ی کارت های ورود به نشست رسانه، خرد، فرهنگ و نخبگان هستند و خود را در درجه های عالی و اعلی اعتدال می بینند، همین هایند که دور بشقابی ها و کاسه لیس های آمد و شدها و بیتوته کردن های مقامات در استان ها هستند که تدارکات چی بیش نیستند و توهمی بیمار گونه آنها را فرا گرفته که هرگاه از نظر جسمانی به کاروان های مقامات نزدیک تر باشند اعتدال شان بیشتر و به قول رئیس جمهوری فرزانه، دکان شان پر رونق تر و پر روغن تر است؛ غافل از اینکه، آنان که از دور نظاره می کنند شایستگی ماه را بیشتر در می یابند و نور افشانی مهتاب را نقره فام می بینند.

 این نیز بگذرد.

نخبه واقعی و رسانه حامی واقعی و روحانی دوست واقعی دوشنبه به هیچ انگاشته شد و شکوه و تبلور علویان و اعتدالیون در جای دیگری خود نمایی کرد.

این ها پشت همان اتاق های کار کوچک و در بَنانِ دُرفشانِ کِلکِ شیرین فلک، خبرنگاران و اندیشه ورزان بی ادعایی که با کم ترین هزینه از جیب مبارک شان، از حقوق ماهانه شان، از حق نان و آب فرزندان شان زده بودند ( اکنون هنوز مانده فاکتورهای شان )و حماسه آفریدند تا مازندران در سبد آرای اعتدال بیشترین سهم را داشته باشد، اکنون خاموش و بی ادعا، اتاق های ستادهای انتخاباتی را نظاره می کنند که غریبانه و مظلومانه از رئیس جمهوری فرزانه حمایت کردند و حالا دکانی برای کودک بچگانی که نام خود را هماهنگ کننده ی سفر یا مسئول دعوت یا چینش رسانه ها و هنرمندان و فرهیختگان و علویان دانشمند می دانند، شده است؛ باش تا صبح دولتت بدمد.

«دکتر خوش آمدی»

در خوانش این کوتاه نوشت بگو «عاطفه خیرخواه» اما بخوان اکثریت نخبگان و اهل رسانه مازندران و حامی رئیس جمهوری تدبیر و امید.


  • سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 0
    پنجشنبه 23 مهر 1394-17:37

    عزيزان اصلاح طلب حق تان است وقتي درشهرستاني مثل سوادكوه رئيس ستادنماينده اصولگرادوسال است كه مديريت آموزش و پرورش را داردومديركل جرئت تغييرش را ندارد(پس مشت نمونه خرواراست)ديگر دراستان واويلا...

    • چهارشنبه 22 مهر 1394-20:44

      ...80درصد خبرنگاران مازندران به اندازه یه بقال سواد فرهنگی ندارند چه به اینکه نخبه باشند.

      • شنبه 25 مهر 1394-16:8

        جانا سخن از زبان ما میگویی ..کجایند قلم بدستان گمنام مازندران که در استانهای دیگر کولاک کردند

      • چهارشنبه 22 مهر 1394-19:12

        این یاد داشت، نشان از انحصار طلبی شما طرفداران حقیقی روحانی است.

        • چهارشنبه 22 مهر 1394-13:15

          آقایان که سنگ فلاح را به سینه میزند کجا هستند؟این آقا افتضاح به بار آورد

          • مرکز استانپاسخ به این دیدگاه 31 2
            چهارشنبه 22 مهر 1394-10:42

            مرد تدبیر و امید دکتر فرهاد صفایی که دوبار نشان لیاقت و مدیر نمونه کشوری را از دولت خاتمی گرفت 10 سال ریاست سازمان که حق او بوده را گرفته و حالا خانه نشین کرده اند..دکتر صفایی جزو نخبگان نیست اما ...است.

            • چهارشنبه 22 مهر 1394-8:41

              آیا آقای روحانی می داند که مدیریت ارشد استان علاوه بر نادیده گرفتن خالقین حماسه خرداد92 ساری با همنشنینی و همدلی مضاعف با مخالفین دولت و اصحاب زر و کسبه های سیاسی به تحقیر و توهین حامیان می پردازد.
              چه سوزناک است این زخم جانسوز که آقای فلاح با تازه نگهداشتنش و یاران سازمانی و کسبه های سیاسی همراهش ، با پاشیدن شوراب تمسخر و تحقیر آن دردناک تر می کنند.
              آقای روحانی به همان اندازه که از تلاش های های ارزشمند شما وتیم سیاست خارجی ابراز رضایت می کنیم ، شاید بارها بیشتر انزجار خودمان را از نارسایی های تیم سیاست داخلی خصوصا استانداری مازندران ، اعلام می داریم.

              • مثل خودتپاسخ به این دیدگاه 11 1
                چهارشنبه 22 مهر 1394-7:59

                دخترم ! شما به غمازی قلم و طنازی سخن که به نقد مجال خواهان فرصت طلب بود عیناً چیزی را گفتید که همان فرصت طلبان به شما میگفتند - اگر میدان را میگرفتید ! حیفِ شما که پای بدین معرکه ها بگذاری ! وقتی دستت بحمداله آشنائی و آشتی با قلم دارد - و دلت می طپد برای این بر و بوم و ذیحضورانش - بیشتر فکر کن و به این یقین و اطمینان برس که این رنگها ؛ زرد و سرخ و سبز و سیاه و سفید - همه از خمِ رنگریزی معروف سیاست میایند و با رنگ دل تو - دل ما - توفیر دارند ! دختِ خوش قریحه ام ! شما بیا به مجال مطالعه ، تورقی داشته باش در تاریخ جهان نه ! در همین پاره پوره ی خودمان که میرزاهای درباری و دولتی نوشته اند ، و به نمایشنامه های ازین دست و ازین نوع توجه بفرما و مروری هم بر (پرسناژ) ها و بازیگرانش که به دور از رنگ و قباره ، همه از یک قماشند....! من این را از سرِ بدبینی نمیگویم فرزندم - من در خشت می بینم ! من عاشق این سرزمینم و ایضا عاشق خدمتگزاران راستین اش اما شما بفرمائید که جز همان شمارِ بخون غلطیده جبهه ها و زخمینه سرهای در میان و ترکش به نخاع ویلچر سوار ... و... کدامِ ما از امتحان عشق برآمدیم ؟ و چه زیبا گفت شهید بهشتی که اینجا سرزمین عاشقان است ... (عاشقان از میان رفته البته ) !
                نصیحتم به شما این باشد که دفتر و دستک ات را برداری و وضوئی بسازی و کوچه گردی کنی - همان کوچه هائی که روزی بر سیمایشان این عبارت میدرخشید : بی وضو در این کوچه قدم برندارید که به خون شهیدی مطهر است !
                اخیرا سایت تابناک واگویه ای داشت از مهندس غرضی که شگفت انگیز بود ! او که از خاطرات جنگ میگفت اشاره به یک فراخوان داشت . میگفت به اصفهان زنگ زدیم ( لابد به ستاد ذیربط ) که پنجاه نفر نیروی خالص میخواهیم بروند روی مین ! و نیز گفت فردا اول وقت پانصد نفر حاضر بودند ... !
                دخترم ! آیا ازین دلاوران باز هم داریم ؟ البته که داریم ولی به عزلت دلتنگیها ... ! و میشود از همین آقای غرضی سوال کرد که شمای شاهد - شمای گواه عشق - در حد خود چه کردی برای دلاوران این سرزمین ؟ شما که به سالها در وزارت و صدارت بودید ! و اگر ایشان هم که کاندیدای ریاست جمهوری بودند جای آقای روحانی را میگرفتند مطمئن باش که آش به همین کاسه بود... !
                در تقسم بندی مسئولیتها برای استقبال از رئیس جمهور ، سردبیر و مدیر همین مازند نومه عهده دار بخش رسانه شد و دیدیم گزارشهای هر روزه اش را اما همین مسئول که فعالیتش در آخرین مصاحبه آقای آجدانی مورد تحسین و تائید قرار گرفت در اولین گزارش خود - پس از ورود رئیس جمهور - از (کاهلی) استانداری گله کرد که وقعی به رسانه ها نگذاشتند .. !
                بنشین به گوشه ای و بنویس بنام مردم
                که نسیم دلنوازی جز ازین سرا نیاید ...!

                • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 11 0
                  چهارشنبه 22 مهر 1394-12:50

                  واقعا حظ بردم. واقعا به کجا می رویم؟

                • چهارشنبه 22 مهر 1394-7:42

                  متاسفانه در ديدار با نخبگان به اعضاي ستاد مردمي دكتر روحاني كارت ندادند ، قبل از رقتن تصورم اين بود كه شايد واقعا فضا محدود است ولي وقتي كه حضور يافتم ديدم كه نيمي از سالن اعضاي جبهه مخالف دولت هستند كه شرفياب شده اند . چه دست هايي در كار است ؟


                ©2013 APG.ir