تعداد بازدید: 2888

توصیه به دیگران 0

شنبه 25 مهر 1394-23:43

کربلا امروز(2)

امام جماعت حرم سیدالشهدا: حسین برای پست و مقام و ریاست قیام نکرد

گزارش روزانه مازندنومه از کربلا/ آیت الله شیخ مرتضی قزوینی: حسین برای پست و مقام و ریاست قیام نکرد/ زمان غیبت امام عصر نیز همه افراد امتحان می شوند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: آیت الله شیخ مرتضی قزوینی شامگاه امشب در جمع عزاداران حسینی در صحن حضرت سیدالشهدا اظهار داشت: انسان در همه دوره ها آزمایش می شود.

وی با بیان اینکه انسان باید در بلاها و آزمایش ها خود را نشان دهد، افزود: بدون عقیده عمل کردن و بدون اثبات عمل، رفتار انسان منافقانه خواهد بود.

امام جمعه کربلا ابراز داشت: در قضیه کربلا، خداوند امت را امتحان کرد و عده ی بسیار اندکی در این جریان پیروز و عده ی کثیری از مردم مردود شدند.

وی با تاکید بر اینکه حسین برای پست و مقام و ریاست قیام نکرد، افزود: او برای احیای دین خداوند قیام کرد و در این راه نیز با اینکه کشته شد، پیروز بود.

آیت الله قزوینی با اشاره به جریان مسلم بن عقیل و آوردن خبر شهادت مسلم در منزل ثعلبیه اظهار داشت: امام در این منزل یاران خود را جمع کرد و بیعت خود را از آنها برداشت تا در انتخاب مختار باشند.

وی گفت: در زمان غیبت امام عصر نیز همه افراد امتحان می شوند و امروز در عراق نیز مردم در حرب علیه داعش در بیجی و الرمادی در حال امتحان هستند.

امام جماعت کربلا ابراز داشت: در روز عاشورا، امام عمامه پیامبر را بر سر گذاشت و با شمشیر پیامبر و ناقه رسول الله به میدان آمد، اما آنها با اینکه می دانستند حسین فرزند پیامبر بود، با بهانه عدم تبعیت از یزید با او جنگیدند.

وی گفت: باید دعا کرد تا در راه رسیدن به هدف بر اعتقادات پایبند بود.



    ©2013 APG.ir