تعداد بازدید: 3284

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 28 مهر 1394-21:44

کربلا امروز(5)

زائر عراقی: در قضیه رکن آبادی دست موساد در کار است

گزارش روزانه مازندنومه از عراق/  اطراف شهر مدینه را کلا شیعیان گرفتند اما همه آنها مظلوم اند/ یقین داریم در قضیه رکن آبادی دست موساد و اسراییل در کار است/4 روز است که نخوابیدم چرا که شب ها بیدار و عزاداری می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: امشب شب هفتم محرم الحرام است و در کربلا رسم است که این شب از فداکاری حضرت ابالفضل(ع) می خوانند.

دسته عزاداری موسوم به اصحاب سیدالشهدا هر شب از باب القبله حرم حضرت عباس (ع) وارد حرم و پس از آن وارد حرم سیدالشهدا می شود. در این مراسم اذن میدان خواستن هر یک از اصحاب که آن شب به نام آن صحابه و یا هر کدام از بنی هاشم نامگذاری شده است از امام حسین(ع) در صحن حرم به نمایش گذاشته می شود.

یکی از زایران حسینی که از قطیف میهمان امام حسین(ع) بود، گفت: من نه سعودی و نه وهابی و سنی مذهب هستم، بلکه اهل قطیف و شیعه ام.

وی با بیان اینکه شیعیان در قطیف مظلوم هستند، افزود: اطراف شهر مدینه را کلا شیعیان گرفتند اما همه آنها مظلوم اند.

این زایر که اطلاعات بسیار دقیقی از اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه داشت، گفت: دو نفر از نزدیکان و عشیره ما در ماجرای منا کشته شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت رکن آبادی سوال کرد و گفت: یقین داریم دست های موساد و اسراییل در کار است.

زایر دیگری نیز که از اصفهان به کربلا آمده بود، اظهار داشت: بیش از 20 بار است که برای زیارت به کربلا می آیم.

وی با بیان اینکه امسال خانوادگی و به همراه عروس و خواهر و فامیل نزدیک به کربلا آمدیم، افزود: خانه ای به صورت دربست کرایه کردیم و شبی 14 هزار تومان برای هر نفر به صاحب خانه پرداخت می کنیم.

این پیرمرد کشاورز گفت: هر سال نیت اقامت ده روز در کربلا می کنیم تا نمازمان کامل باشد و پس از عاشورا به سامرا، نجف وکاظمین می رویم.

خانم دیگری که اهل آبادان بود و به همراه عمه و خاله خود به کربلا آمده بود، او می گفت: هیچ سفری لذت بخش تر از زیارت امام حسین(ع) نیست.

وی با بیان اینکه ما پس از اقامت در کربلا به بصره می رویم، افزود: آنجا هم چند نفر از بستگان ما هستند و هم خرید سفر خود را از بصره انجام می دهیم چرا که قیمت ها آنجا مناسب تر است.

جوان دیگری که اهل مشهد بود گفت: با صد نفر از بچه های هیات به کربلا آمدیم.

وی با بیان اینکه بلیط رفت و برگشت به نجف را با 400 هزار تومان به صورت چارتر تهیه کردم، افزود: امسال قرار نبود به این سفر بیایم اما انگار اسم ما در جمع زوار سیدالشهدا ثبت شده است.

این جوان مشهدی اظهار داشت: به دلیل اینکه تعداد دسته های عزاداری که از بین الحرمین وارد حرم سیدالشهدا می شوند بسیارند، به هیات های ایرانی در ساعات انتهایی شب نوبت می دهند.

وی ادامه داد: چهار روز است که نخوابیدم چرا که شب ها بیدار و عزاداری می کنیم و روزها نیز برای زیارت به شهرهای سامرا، نجف و کاظمین می رویم.

*باید در این شبها بسیار دعا کرد

آیت الله شیخ مرتضی قزوینی- امام جماعت حرم سیدالشهدا- امشب در حرم امام حسین(ع) در خصوص عالم دنیا، قیامت و برزخ سخن گفت.

  در حالی که هر شب در حین سخنرانی او جنازه های شهید را وارد صحن و حرم سیدالشهدا می کنند و او باید در چنین شبی از عزت و اقتدار و بصیرت عباس (ع) سخن بگوید، از عالم قبر و قیامت سخن گفت!

به نظر می رسد به دلیل سخنرانی شب اول و برجسته کردن نام امام خمینی(ره) به عنوان یکی از شاگردان واقعی مکتب سیدالشهدا، امام جماعت حرم سیدالشهدا تحت فشار است، این شب ها او تنها به بیان مسایل تاریخ اسلام می پردازد.

وی نتیجه گرفت که عباس (ع) برای آخرت، برزخ و عالم قیامت فداکاری کرد.

این عالم شیعه در پایان و هنگام دعا تنها به بیان اینکه خبرهای خوبی از جبهات جنگ علیه داعش به ما رسیده است اکتفا کرد و گفت: باید در این شبها بسیار دعا کرد تا پیروزی نهایی حاصل شود.



    ©2013 APG.ir