تعداد بازدید: 4487

توصیه به دیگران 3

شنبه 2 آبان 1394-22:51

دومینوی ربیع فلاح در ساختمان استانداری مازندران

وقتی استاندار قورباغه اش را قورت می دهد!

  «به زودی» اصطلاحی است که در عرف سیاسی بار معنایی خاصی دارد. شنیده ها و شواهد حاکیست استاندار دل بر آن آراسته «به زودی» در معاونت سیاسی و امنیتی اش تغییر ایجاد و از مهره های نزدیک به اصلاح طلبان در این پست مهم استفاده کند. شاید تا موعد رسیدن این «به زودی»، «به زودی» پیش تغییرات دیگری نیز کلید بخورد/ربیع فلاح  که فرصت خواندن کتاب، آن هم کتاب های برایان تریسی را ندارد، اما به هزار و یک دلیل انگار دارد قورباغه اش را قورت می دهد!


    مازندنومه، سرویس سیاسی: حتی شب های سوگواری امام حسین (ع) هم مانع انتشار این خبر غافلگیرانه نشد؛ چه از طریق گروه های اجتماعی و با روش های ارتباطی مختلف، قبل از تاسوعا و عاشورا فعالان رسانه و سیاست استان از یکدیگر می پرسیدند: آیا شایعه برکناری معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران صحت دارد؟ این سئوال پس از شام غریبان گامی به پیش نهاد و این گونه تغییر یافت: چه کسی جایگزین علیرضا یونسی رستمی خواهد شد؟

پیش از انتشار این گمانه زنی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به ناگاه برکنار شد. حسین حسن نژاد که تک مهره تشکیلات اصلاح طلب ها در استانداری مازندران و حلقه واسط نیروهای اصلاح طلب با دولت در مجموعه استانداری بود، در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورا به شکل عزل های احمدی نژادی کنار گذاشته شد.

این شکل برکناری که قرار بود در دولت تدبیر و امید  محلی از اعراب نداشته باشد، هفته گذشته برای صادق فیروز -فرماندار سابق کلاردشت- نیز تکرار شد و او در گفت و گو با ما گفت: « آیا این درست است که مدیری را در عرض 12 ساعت برکنار کنند؟ این روش و منش دولت گذشته است .»

فرماندار سابق کلاردشت پس از برکناری اش حرف های جالبی زد؛ این که استاندار به معاون سیاسی ضعیفش بیش از حد اعتماد دارد، او احمدی نژادی است و 90 درصد فرمانداران استان منسوب دولت گذشته اند و به این دولت سمپاتی ندارند و....

پس از عزل فیروز که 10 ماه پیش فرماندار شده بود و گفته می شود از نزدیکان سید حسن خمینی است، حالا عنصر نزدیک به اصلاح طلب های استان که زیر مجموعه تشکیلات معاونت سیاسی و اصلاح طلبی شناسنامه دار بود و البته با ربیع فلاح هم موضع افتراق و اختلاف زیادی داشت، برکنار شده است.

تشکیلات اصلاح طلب استان که خط قرمزشان در جابه جایی ها حسن نژاد بود، به خاطر حفظ حرمت ایام تاسوعا و عاشورا ترجیح دادند سکوت کنند تا پس از آن در فضای تحلیل رسانه ای استاندار مازندران را مورد انتقاد شدید قرار دهند، لیکن در همین فاصله خبر عزل دو مدیرکل دیگر که از قضا در حوزه سیاسی نیستند، شنیده شد؛ محمدي تاكامي -مدیرکل شهري و امور شوراهاي استان- و علوي -مدیرکل مالي و اداري استانداري مازندران-

قضایا کمی پیچیده شده است و حالا تحلیل چرایی برکناری حسن نژاد که پیش تر به نظر می رسید تنها به خاطر مخالفت استاندار با جریان اصلاح طلبی یا جلوگیری ازعرض اندام های گاه و بیگاه مدیرکل سیاسی در برابر فرامین ربیع فلاح باشد، کمی غامض شده است.

 انگار نیرویی ماورایی به ربیع فلاحی که در تغییرات به هیچ وجه گشاده دست نبود و انتصاباتش به کندی صورت می گرفت، فرمان می دهد که: «اگر می خواهی بمانی، رحم نکن و به سرعت تغییر بده، حتی اگر شب تاسوعا و عاشورا باشد!»

پس از سفر رییس جمهوری به مازندران و اتفاقات بعد از آن، فلاح برای ماندگاری اش دو هدف اولیه را به جدیت پیگیری می کند؛ برداشتن برخی مدیران منسوب به دولت گذشته که زورش به آن ها می رسد(مثل علوی) 2-برداشتن  نیروهایی که موی دماغ او هستند(مثل حسن نژاد).

در راستای  تحقق این هدف های اولیه، استاندار به هدفی غایی و مهم تر هم می اندیشد؛ حذف معاون سیاسی و امنیتی خود که بعد از سفر اخیر رییس جمهوری اختلاف شان سرباز زد، تا جایی که در مراسم تودیع و معارفه فرماندارهای قدیم و جدید کلاردشت، به جای یونسی رستمی، حسن خیریان پور به غرب استان رفت و سخنرانی کرد.

در واقع حذف مدیرکل سیاسی، مقدمه ای برای برکناری آرام معاون سیاسی قلمداد می شود تا تبعات کم تری برای فلاح ایجاد شود؛ معاون سیاسی ای که در دو سال گذشته، با بهره مندی از فضای اعتمادی که برایش ایجاد شده بود، انتصابات شائبه دار فرماندارها و بخشدارها را هدایت کرد.

 بارها عزل و نصب های معنادار یونسی، نیز بی توجهی او به حامیان دولت کنونی، فریاد نیروهای همسو را بلند کرد. اوج بی تدبیری او هم در ماجرای حضور احمدی نژاد در بابل اتفاق افتاد و به تازگی نیز بی احترامی به برخی نیروهای حامی دولت در جریان سفر رییس دولت که باعث کدورت و رنجش و اعتراض آنان شد.

ربیع فلاح از حوزه سیاسی اش بسیار آسیب پذیر شده است و اگر نگوییم همه، غالب انتقادات ناظران بیرونی از او در دوسال گذشته، به بی تدبیری ها و ضعف هایش در همین حوزه برمی گردد. اینک او با تغییر در معاونت سیاسی، قصد ترمیم این وضعیت را دارد تا شنیده های حاکی از رفتنش در ماه های آخر مانده به انتخابات مجلس، محقق نشود و سیگنال مثبت به اردوگاه اصلاح طلب ها و نیروهای حامی دولت بفرستد که «صدای اعتراض تان را شنیدم.»

او می داند که دولت پس از موفقیت های بین المللی اش، در حوزه داخلی بازتر و گشاده دست تر عمل می کند و برای تغییر حتی استاندارها، قدرت مانور بیشتری دارد. به این اضافه کنید ماه های پایانی فعالیت مجلس کنونی را که دولت به مماشات حداکثری با نمایندگان، نیاز چندانی ندارد.

«به زودی» اصطلاحی است که  در عرف سیاسی بار معنایی خاصی دارد. شنیده ها و شواهد حاکیست استاندار دل بر آن آراسته «به زودی» در معاونت سیاسی و امنیتی اش تغییر ایجاد و از مهره های نزدیک به اصلاح طلبان در این پست مهم استفاده کند. شاید تا موعد رسیدن این «به زودی»، «به زودی» پیش تغییرات دیگری نیز کلید بخورد؛ مثلا" برکناری مدیرکل روابط عمومی استانداری که با معاون سیاسی هم رابطه نزدیکی دارد.

منتقدان استاندار به ویژه نیروهای اصیل و ریشه دار طیف اصلاح طلب که در دوسال گذشته به بازی گرفته نشده اند و حتی برخی برنامه های شان دقیقه آخر لغو شد، به این نمی اندیشند که چه کسی می رود، بلکه به این می نگرند که چه کسی می آید! حالا که حسین حسن نژاد برکنار شده است، اگر اینان اتفاقات بعدی را پسند نکنند و کار بر وفق مرادشان پیش نرود، شاید لحن صحبت و رفتارشان با استاندار کمی متفاوت تر شود. این ها نمی خواهند با وجود و حضور برخی مدیران اغلب احمدی نژادی و بعضا" ضعیف کنونی، نتیجه انتخابات آینده مجلس را به مخالفان اعتدال و اصلاحات وا نهند.

«برایان تریسی» در کتاب معروف «قورباغه ات را قورت بده» آورده: «اگر اولين كاري كه بايد هر روز صبح انجام بدهيد، اين باشد كه قورباغه زنده‌اي را قورت بدهيد، در بقيه روز خيال تان راحت خواهد بود كه سخت‌ترين و بدترين اتفاقي را كه ممكن است در تمام روز براي شما پيش بيايد پشت سر گذاشته‌ايد. قورباغه شما در واقع بزرگترين و مهم‌ترين كاري است كه بايد انجام بدهيد. همان كاري كه اگر الآن فكري به حالش نكنيد به احتمال زياد همين طور براي انجام آن تنبلي خواهيد كرد. ضمناً كار موردنظر همان كاري است كه انجام آن در حال حاضر مي‌تواند بيشترين تأثير مثبت را در زندگي شما بگذارد.... اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوريد، اول آن يكي را كه زشت تر است بخورید!»

ربیع فلاح  که فرصت خواندن کتاب، آن هم کتاب های برایان تریسی را ندارد، اما به هزار و یک دلیل انگار دارد قورباغه اش را قورت می دهد؛ زشت و زیبا با خودش!


  • پنجشنبه 7 آبان 1394-13:59

    آرزوی رفتن این فلاح را از خداوند خواستارم

    • دوشنبه 4 آبان 1394-15:0

      فلاح سعی داشته در عزل ها مدیران قویتر را حذف کند ،مثلا معاون سیاسی یا مدیر کل روابط عمومی که ضعیف عمل میکنند .
      مظفری در طی مسئولیتش در ارتباط با همکاران و همراهان خود در واحد مدیریتی اش و نه با رسانه موفق عمل نکرده است .و در اطلاع رسانی جز اینکه بقول وارش نیوز مدیر دوربینی بوده ،اقدام مفیدی نکرد .
      استاندار اگر قرار بر مدیریت قاطع شما در توسعه استان ابتدا خود استفعا دهید که مردم را نجات میدهید .

      • دوشنبه 4 آبان 1394-14:53

        اينكه ربيع فلاح در مسند استانداري كار بي ربطي براي دولت روحاني بود شكي در ان نيست مث اين مي ماند كه يه دكترا عمران را ببريم به اتا ق عمل به اجبار بگيم بايد شما عمل قلب كنبد معلومه كه كار بي ربطه و دولت روحاني بايد به مردم استان پاسخ دهد وگرنه اين مردم حاضرن ديگه به جليلي راي بدهند اما در بي كفايتي اين استاندار همين يونسي و حسن ن‍ژادها و ديگران هم سهيم بودند اخه شما فرمانداران را نگاه كنيد ادم حالش بد ميشه فرزانه بره نوشهر؟ فرزانه كه در ... در اومد و در ...چطور اقايان معاون سياسي چطور ايشان را به استاندار معرفي كردند ؟
        اگر واقعا اعتراض دارند به وضع و شرايط استاندار خوب استعفا بدهند اگر نميدن پس در رفتار استاندار سهيم هستند مطمين باشيد اگر حسن ن‍زاد عزل نمي شد الان با كليه رفتار استاندار همراهي مي كرد چطور كه تا الان هم چنين كردند اين اقايان دلشون به مردم نسوخته بلكه به خودشون سوخته تا عزل ميشن ميگن ربيع فلاح بد بوده و چز وفز مي كنند اين همه فرماندار بي ربط گذاشت معاون سياسي و مديركلش چرا صداتون در نيومد ؟
        مازنداران تنها استاني است كه اين همه فرماندار نامربوط معرفي كردند يا وزارت كشور رد كرد يا خودتان عزل كرديد
        همه اينها فقط تقصير ربيع فلاح است قطعا اينطور نيست و بقيه مديرانش نقش داشتند يعني در واقع همينطور كه ايشان كارش استانداري نبوده مديرا ن و معاونانش را هم بي ربط انتخاب كرده

        • حسن قدوسیپاسخ به این دیدگاه 0 1
          دوشنبه 4 آبان 1394-14:48

          در طول چهار دهه زندگی ام تا به حال مقاله ای با این شدت غرض ورزانه نخوانده بودم!!
          نویسنده بیشتر از واقعیت نمایی در حال عقده گشایی بود!!

          • سه شنبه 5 آبان 1394-3:22

            کجاش رو دیدی؟! تازه اول چل چلی ته! وقتی فرق مقاله علمی و تحلیل مودبانه سیاسی رو با فحش چارواداری نمی دونی همون بهتر که در جهل مرکب بمونی. دستت درد نکنه اقای نویسنده محترم. عالی بود همه چی

          • دوشنبه 4 آبان 1394-14:10

            آقاي دكتر فلاح جلودار هر چي بر سرش مي آيد ازاحمد مظفري مدير روابط عمومي اش است كه فقط به خودش فكر مي كند

            • يکشنبه 3 آبان 1394-22:30

              بزکناری مدیران سیاسی به دلیل عدم استقبال مردم از دولت اونم در شرایطی که نه اجازه نامه آوردن دادند، نه اداره و مدرسه ای را تعطیل کردند واقعا مسخرست، دلم برای مدیرانی که با این استاندار کار می کنند می سوزه، به جای اینکه فکر رفع مشکلات مردم باشن باید منتظر عزلشون باشن به دلیل عدم استقبال مردم!!!! زمان احمدی نژاد هم اگر اندک استفبالی میشد به خاطر نامه دادن بود که مردم از روستاها میومدن به امید حل مشکلاتشون

              • يکشنبه 3 آبان 1394-22:14

                عجب مطلبی! حال کردم. توپ توپ!

                • يکشنبه 3 آبان 1394-22:5

                  زشت و زیبا با خودش...
                  آفرین

                  • اصلاح طلب ساریپاسخ به این دیدگاه 8 2
                    يکشنبه 3 آبان 1394-21:50

                    متاسفم آفای فلاح ..تحمل یک اصلاح طلب هم نداشنی.منتظر آمدن مرد اعتدال و ساده زیست ... هستیم.

                    • يکشنبه 3 آبان 1394-19:47

                      مردم مازندران امتداد مدیریت ناموفق را حاصل حمایتهای بیدریغ صالحی امیری از مدیر ارشد اجرایی استان میدانند

                      • يکشنبه 3 آبان 1394-19:43

                        اقدام دیر هنگام فلاح جلودار حکایت ازتسریع در افول قدرت دارد !!!!!

                        • يکشنبه 3 آبان 1394-18:39

                          با سلام دوستان عزیز اشتباه نکنید مشکل از معاونت سیاسی نیست اقای یونسی اگر نبود این اندک تغیرات انجام نمیشد و بچه های اصلاح طلب در استان بکار گیری نمنیشدن چون شما باید انتخاب استاندار در معاونان خود را ببینید که از مدیران دولت قبل هستن مشکا شخص اقای فلاح است که مدیران دولت قبل هنوز هستن وگرنه اگر اقای یونسی بود از بچه های همسو با دولت استفاده میکرد .

                          • يکشنبه 3 آبان 1394-17:37

                            سرپرست اداره كل اداري و مالي استانداري مازندران منصوب شد
                            سرپرست اداره كل شهري و شوراهاي استانداري مازندران منصوب شد
                            http://www.ostan-mz.ir/

                            • يکشنبه 3 آبان 1394-10:56

                              تورو خدا مازند نومه و صادقی جان: شما که دم از شفاف بودن و بی باکی میزنید لطفا نام نویسنده رو هم بنویسید.

                              • يکشنبه 3 آبان 1394-10:54

                                یونسی موندنیه
                                جای دو احمدی نژادی معزول رو هم دو احمدی نژادی دیگه میگیرن ، مظفری هم موندنیه


                                امروز2 آبان این پیام رو دادم
                                خواهیم دید اتفاقات آتی رو

                                • يکشنبه 3 آبان 1394-9:9

                                  آقا ما بیشتر از خود تحلیل، از متن قشنگ و ادیبانه و زیبایتان لذت بردیم. هر چند تحلیل هم کاملا منطقی و درست است. خدا شما را سالم نگهدارد که اگر نباشد چنین نوشته های پرباری مازندران خلایی احساس می کند در عرصه مطبوعات

                                  • يکشنبه 3 آبان 1394-8:14

                                    از تحلیل خوب تان تشکر می کنیم. منتظر اتفاقات بعدی می مانیم. امیدوارم به خیر باشد

                                    • يکشنبه 3 آبان 1394-8:13

                                      تغییرات نبایستی فقط در استانداری صورت بگیرد.در دستگاههای اجرایی هم شاهد این هستیم بعضی مدیران فرسوده ادارات و شرکتها رو به انزوا کشانیده اند.نمونه بارز آن در ابفای شهری استان میباشد .خواهشا استاندار محترم تکلیف این موضوعات رو روشن کنه.اینها باعث این شده اند که شعار دولت محترم زیر سوال باشه...البته شنیده ایم این مدیر مذکور مورد حمایت شدید همین دوستان معاونت سیاسی و وابسته به انها بوده اند

                                      • يکشنبه 3 آبان 1394-7:40

                                        محمدی تاکامی از بی حاشیه ترین و پاک ترین مدیران استانداری مازندران بوده و برخلاف نظر نویسنده محترم ایشان منتصب به دولت قبل نبوده ونیستند.

                                        • يکشنبه 3 آبان 1394-7:29

                                          ان شاالله وزیر کشور بزودی قورباغه اش رو قورت خواهد داد و ربیع فلاح رو عزل و برکنار خواهد کرد تا شاید مرحمی باشد بر دل ما اصلاح طلبان.حیف شد که محمدی تاکامی که مدیریت توانمندش برای همه ما ثابت شده بود،از استانداری رفت.حیف حیف حیف

                                          • فرشته توسليپاسخ به این دیدگاه
                                            دوشنبه 4 آبان 1394-14:57

                                            خدا خيرتون بده صد رحمت به ربيع فلاح - وزير كشور خيلي پياده تر از ربيع فلاحه - كارگنان وزارت كشور از او متنفرن بعد ببين بيرون چه خبره - جلسه دعوت ميكنه كارمندانش نميان- همش دعا ميكنند كي وزير بره - انوقت بياد ربيع را برداره - فقط خدا رحم كنه به مردم

                                          • يکشنبه 3 آبان 1394-1:45

                                            خب این طریقه بی ادبانه عزل یک مدیر با سابقه رو چطور تحلیل میکنید؟ حسن نژاد فرماندار نمونه دوره اصلاحات بود،و دو سال هم به عنوان مدیر کل زحمت کشید و برای همون چند تا فرماندار با سابقه اصلاح طلبی که در استان روی کار اومدن کلی فشار تحمل کرد، برخورد استاندار طوری بود که ه نظر من غیر انسانی بود


                                            ©2013 APG.ir