تعداد بازدید: 3963

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 5 آبان 1394-23:38

دیدار نماینده سابق مجلس با عالم شهیر مازندرانی

آیت الله صدوقی مازندرانی: تعدد کاندیداهای حامی دولت به صلاح نیست/ هوشمندانه کنار بروید

آیت الله صدوقی مازندرانی: اگر قرار است مجلسی بهتر و در راستای اهداف دولت داشته باشیم، باید در برخی حوزه ها عده ای از نامزدها به نفع هم طیف های خود کنار بروند- در هر دوره از انتخابات، وضع ریخت و پاش ها و پول خرج کردن ها بدتر می شود/ ولی رعیت: توانایی توسعه اقتصادی منطقه، جذب سرمایه گذار و ایجاد شغل را دارم- مشکل اصلی منطقه ما نبود سرمایه گذاری و معضل بیکاری است- موفقیت در انتخابات آتی مهم نیست، مهم موفقیت بعد از انتخابات است که نماینده بتواند به طور نسبی پاسخگوی خیل بیکاران حوزه اش باشد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: پیش از ظهر سه شنبه 5 آبان ماه، ولی رعیت -نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه در مجالس ششم و هفتم- با حضرت آیت الله صدوقی مازندرانی دیدار کرد.

موضوعاتی که در این دیدار  مطرح شد، اغلب پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود.

* از تعدد نامزدها پرهیز شود

آیت الله صدوقی مازندرانی با بیان این که نیروهای حامی دولت در استان که برای انتخابات مجلس نامزد شده اند، باید بر اساس تدبیر و خرد عمل کنند، گفت: در برخی حوزه ها مثل بهشهر و نکا و همین طور قائم شهر و سوادکوه نامزدهای همسو با دولت چند نفرند که نیاز است با تدبیر جمعی، برخی نامزدها هوشمندانه کنار بروند.

وی با اشاره به این که اگر در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دکتر عارف به نفع دکتر روحانی کنار نمی رفت، مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد، تصریح کرد: باید از تعدد کاندیداها پرهیز و در برخی حوزه های انتخابیه عقلایی عمل کرد.

این روحانی شهیر مازندرانی ادامه داد: اگر قرار است مجلسی بهتر و در راستای اهداف دولت داشته باشیم، باید در برخی حوزه ها عده ای از نامزدها به نفع هم طیف های خود کنار بروند.

وی استدلال کرد: لازم است پس از احراز صلاحیت ها، بزرگان و ریش سفیدهایی متولی شوند و از برخی نامزدهای همسو بخواهند صحنه را به نفع هم فکر یا هم فکرهای خود ترک کنند و آن ها هم پذیرش داشته باشند.

آیت الله صدوقی مازندرانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امروز رای دادن، به ویژه در شهرستان ها مبنای درستی ندارد و بر اساس ارتباطات، شهرگرایی و قومی گری است و این که فردی لیاقت مجلس را دارد یا نه، اولویت انتخاب مردم نیست.

این عالم برجسته با بیان این که مجلسین از محور و موضوع اولیه خارج شده است و توقع اصلا" این نبود، ادامه داد: زمانی در مجلس خبرگان اول، ناز چهره هایی مثل هاشمی نژاد و آیت الله جوادی آملی را می کشیدند تا نامزد شوند. این ها با اصرار فراوان می آمدند و هیچ تبلیغی هم برای خود نمی کردند، ولی الان متاسفانه حتی برای مجلس خبرگان پول خرج می کنند تا وارد آن شوند.



وی استدلال کرد: مجلس خبرگان جایگاه عظیمی دارد و مقدس ترین مجلس محسوب می شود.

آیت الله صدوقی مازندرانی تصریح کرد: در هر دوره از انتخابات، وضع ریخت و پاش ها و پول خرج کردن ها بدتر می شود که این موضوع، دور از شان نظام ماست.

وی افزود: ما در مرکز استان مازندران هنوز نماینده ای را که کاملا" قانون فهم باشد و به درد مجلس بخورد نداشته ایم، غیر از مرحوم آیت الله حسن شجاعی که نماینده ای به نسبت کامل بود.

این استاد حوزه گفت: در همین ساری کاندیدایی در یکی از دوره های مجلس داشتیم به اسم مرحوم شعبانی که وقتی ثبت نام کرد، فقط یک نامه نوشت و هیچ تبلیغی برای خود نکرد، حتی روز انتخابات از شهر خارج شد، اما الان وضعیت هزینه کردن از شکل اسلامی خارج و بدتر از انتخابات خارجی ها شده است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: مشکل اصلی کشور بیکاری است که ام الفساد است و مشکلات دیگر ریشه در این معضل دارد.

این استاد حوزه تاکید کرد: تحریم ضرر کامل بود و رفع تحریم حداقل نفع 50 درصدی برای ما دارد که امیدواریم هر چه جلوتر می رویم این درصد بیشتر به نفع کشور ما شود.

* توانایی توسعه اقتصادی منطقه، جذب سرمایه گذار و ایجاد شغل را دارم

ولی رعیت هم در این دیدار گفت: بحث تعدد گزینه ها در حوزه هایی مثل قائم شهر، بهشهر و حتی ساری جدی است.



وی با اشاره به این که مشکل اصلی منطقه ما نبود سرمایه گذاری و معضل بیکاری است، تصریح کرد: آقای طبرسی هم در سفر رییس جمهوری به مازندران به این موضوع اشاره کرد و دکتر روحانی هم گفت باید در پساتحریم فضای کشور را به سمت سرمایه گذاری ببریم.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: در سال های گذشته نه تنها شغلی ایجاد نشد، فرصت های شغلی ایجاد شده هم از بین رفت که نیاز است منابع جدیدی در این زمینه تعریف شود.

وی اظهار داشت: پس از توافق هسته ای به نظر می رسد فضا برای جذب سرمایه  گذاران بهبود یافته و به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد عرصه شوم، چون فکر می کنم توانایی توسعه اقتصادی منطقه، جذب سرمایه گذار و ایجاد شغل را دارم.

نماینده مردم قائمشهر  وسوادکوه در مجلس ششم و هفتم ادامه داد: موفقیت در انتخابات آتی مهم نیست، مهم موفقیت بعد از انتخابات است که نماینده بتواند به طور نسبی پاسخگوی خیل بیکاران حوزه اش باشد.

 


  • سه شنبه 12 آبان 1394-12:33

    بزودی با انصراف علی فلاح فرماندارسابق و کناره گیری احمدی گرجی وحمایت همه جانبه انان ازرعیت شاهد حضور ایشان در مجلس خواهیم بود .رعیت با اقتدارامد

    • چهارشنبه 6 آبان 1394-17:56

      احسنت
      خدا آیت الله صدوقی رو حفظ کنه

      • چهارشنبه 6 آبان 1394-9:12

        رعیت یعنی مرد روزهای سخت


        ©2013 APG.ir